bonnaliv

Alla inlägg under september 2012

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 23:18

De är tunga beslut som tagits här idag o i morgon flyttar vår älskade lilla nasse tillbaka hem till mamma o ja jag erkänner att det va många underbara dagar han gav oss. Känns fel att behöva ta detta beslut men ibland ger livet en inget annat val :/ . Hade det varit någon som jag hade valt att ha så är det han , min lille bebis !!! Jag hoppas han får leva liknande sen som här men massa frihet o mys i soffan för som vi kämpat med honom så är han värd det !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 22:45

Kråka

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 21:20

Eftermiddagen bjöd på NOLL ridning MEN blev iallafall nytta av ändå mår jag säga . Att arbeta med kråka o vinna hennes förtroende är förbannat kul :). Att se henne ta ett steg i taget i rätt riktning är en otrolig känsla ! Idag satte syrran på henne sadel o det tog. Sin lilla tid o sen fick jag leka , muta , prata på tränset . Vill undvika hennes gamla vanliga beteende med att dra upp huvudet så högt hon bara kan . Ville ha henne stå med det i vilande höjd o samtidigt få tränset på sig. DET GICK!!! :O wiiieeee man lyckas om man tänker logiskt o ligger ett steg innan o "parerar" hennes försök på rätt sätt så lugnet infaller o hon vågar lita på att tränset bara sätts på , inte gör henne illa eller dyl. Efter det så blev det ut o promenad under sadel :) . Gick sakta då hon verkligen började fundera på var vi va på väg men sen la hon all tillit till en o gick med ut i mörkret . Syrran fick hoppa upp o tro på fan.... Kråka hade kul , hon gillade grejen ... Att få va med , att något äntligen händer . Annat än skrota i hagen o bara tugga! Sakta tog syrran över tygeln helt o kråka gick så fint :D jag är stolt idag! Att känna hennes spänningar släppa o all oro försvinna o bytas ut mot intresse o nyfikenhet o vilja ... Ja va ska man säga? Helt otroligt va man kan åstadkomma med kärlek o närhet med respekt o förståelse :). Jag är nöjd , nu gäller det bara att ha henne i fortsatt träning :D . Sakta men säkert är bäst , inte stress o inga tvång ... Det kommer man längst på i alla lägen. Denna kväll blev allt lyckad trotts mörker :) . Nu är vi o lämnar hem svägerskan o syster så är det dax för färga hår mm för mig. Jag e glad ... Små goda ting är fler än man tror när man lägger märke till dem. Är som hon aldrig gjort annat men sanningen är en annan!
Tack siss för ditt intresse o tack Anki som ville va med :D ska bli kul o se nästa framsteg!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 16:54

Snart är det dax att göra lite hästpyssel o vet ni va?? :D Det ser ut att bli ridning idag med :) . Kan jag ha sån tur? Håll era tummar :) Ingen skulle bli lyckligare än jag , jo kanske pippi då. ( får hoppas hon blir lika glad som jag) . Vi är noga med att ha en FUNGERANDE flock men det är lite osämja i den nu :( . Svägerskans häst va ingen bra att ha i flock , har vi märkt nu :/. Nog om hon jagar bort de andra stona o vaktar maten mot de men när hon biter fölen :( o jagar de från maten så börjar man fundera på att sätta henne i "egen" hage . Trotts allt så måste vi få det fungera ! Snart är vi hos Anki o ska väll höra med henne va hon tycker o anser vara en bra lösning . Något måste vi iallafall göra :). Syrran messar när jag bloggar så jag avslutar här , skriver mera senare !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 15:52

Om en av de bara kunde låta de andra äta lugnt med.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 12:24

Idag är det en sån där dag man hellst vill slippa :/ . Gubben på skit humör o stressen över allt som ska hinnas med . Idag är hela dagen smockad med - att göra .. Saker. Det dumma med de hela är att när gubben är sne så ska allt gå i hans takt , att han försinkar allt jag måste hinna ... Hmm.... Ja inte tror jag han bryr sig! Visst är sånna här dagar roliga? Ni där ute ( på tal om annat) ni vet ingen som har en gammal kärra att sälja , självklart till bil? Hojta isåfall!! Är kris efter en ! Idag ska vi ha en stalldag , va jag vet nu så är det jag o svägerskan ( Anki) men innan det måste vi ha hem balar o jag måste få igång tvättmaskin :/ , sitter utan sköljmedel :(. Gubben behövs för att ta sig in till affären . I morgon är det fotografering på dagis o jag stressar som fan pga det. Måste hinna tvätta kläder för det , färga mitt hår då gubben vill ta ett "familjekort" .! Jag som inte fastnar på bild o skulle jag råka göra det så ser en för jävlig ut Hahaha... Idag är det söndag då :/ tycker nästan det känns :) . Idag kanske inte jag heller ligger på topp i mitt humör men jag har anledning till det . Ångesten som kommer av stressen :(. Typiskt!!! Vill bara att få sakerna gjorda så man kan andas normalt igen :).
Hur ser eran söndag ut?
Ps) bild av lillan
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 02:35

Jaha ... Konstig tid för att besöka släkt men kl 21 gav vi oss iväg till brollan o hans familj för att våldgästa den till 01.30 :P . Då va det dax att åka till Mariestad ...
Snart ska vi iallafall få åka hem o krama kudde , träffa John blund :D . I morgon blir det "hästdag" o jag längtar redan :P.
Natti natti alla där ute , vakna som sovande :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 september 2012 21:12

Inte mycket att säga idag :( va iväg till kusinen i förmiddags o lekte . Gubben meka ... Måste säga att jag fick ett par Goa skratt idag , rolig släkt o väldigt trög moster Hahaha... Bjuder på en bild på mitt kusinbarn OBS ) snart 18!!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards