bonnaliv

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Dynga

Av Cicci & Ebbe - 26 april 2013 23:10

God kväll :)
Här ligger vi nu alla 3 :) i morgon ska det bli kul.
Då blir det byn o träffa kusiner man inte så allt för ofta umgås med :( . Önskar fan det kunde va oftare!!

Eftermiddagen bjöd på timmar ute :) levde mys vi 3 o djuren .
Blev lite hoppande på stuttsmattan o som ni kan se på bilderna innan så tog lilla ett foto när jag va uppe o stuttsa med :P
Börjat röja i trädgård o mark , ska iallafall försöka få till en trädgård i år .
Gubben körde av lite skit , buskar o annat skymmer synen från köket ut i hagen till sommaren :( o jag vill kunna njuta av de även vid morgonkaffet. :P i år ska jag försöka o sätta lite blommor i rabatter här ute , gubben ska få köra upp ett par... INTE FÖR MÅNGA O FÖR STORA ... denna kärring måste börja smått ifall det inte är något för mig . :D

När vi va till fåren i kväll så stod några av vännerna där hos de o nyfiket kikade mellan plankorna :) är så kul o se de o så kom Milan med för att snika en mysstund med de . Han drar sig mot både människor , hästar o hundar , får ... Allt levande kan jag fasen tro , den godtrogne killen :D

Idag kallar jag Oskar för mini collie :P det är fasen va han påminner om det. Aktiv som attan o påminner mer o mer om en collie ta mig fasen . Idag hoppade han upp på muren för att springa med lilla där uppe o va riktigt med på allt va hon gjorde . Hoppa o for!!! Alla pappilon jag mött tidigare har varken haft hans utseende eller sätt :O 25% tax kan inte förändra så mycket ? Han e stor med .. Jaja ... Han är från idag vår mini collie :P så är det med det ;)

Vet va jag får göra i morgon efter att varit på besök i byn iallafall :) , vissa av vännerna har rullat sig till skäckar ;) tex jhon IGEN :D haha.. Pippi hmm.... Hur den ser ut idag :O galen pannor!!! De kan man säga har verkligen fått njuta av sitt hästliv :D
Ni vet ingen som är intresserade av att köpa någon av våra små? Betala till hösten? :) Även den ofödda angloaraben ... Vill ha en ägare :P
Måste dra ner så snart som går , iallafall så man är medveten om att det det är på gång ... Så man har liksom något att vänja tanken med .
Här är inga föl Än ... Hmm... Jag vet att det kommer :O !! Men när ??
Såg i hagen att det sticker upp en hel del grönt här o där nu :) o vännerna går ofta med nosen nere i backen :D
Idag bestämde jag mig för att städa upp lite på "gårdsbacken" :O o det va fan va vi slösat foder . Än så länge på en liten bit har jag nog fått ihop " en bal" :/ o då ska ni veta att det ligger ännu mera kvar på backen från stall till hage :S. Det är väll att slösa om något ?! Ja man får fint skarpa ihop o köra på dyngestan . På tal om dynga så ska vi få besök av en från Pingstkyrkan :O som vill komma o hämta hästskit .., ja varsågod , ta för sig :D det finns det gott om bakom stallet :) .
Jaha trevligare än så här är Det inte här just nu :P vi har pysslat o bara varit denna underbara eftermiddag :)
Nu sover mina 2 o jag måste göra det samma strax med ...
I morgon ska jag få skratta käken i kramp o magont ... Lika bra o vila upp sig !!!
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards