bonnaliv

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 22 september 2012 21:18

Ser ut som vi får bryta denna blogg :( blogga anonymt för att slippa dessa som smyger bland våra djur. Jag vill inte utsätta djuren för dessa hyptokondriker ( eller hur de stavas) . Dessa som försöker med alla medel att få oss framstå som djurplågare o ni alla som följer vår blogg ser ju själva att de inte far illa , de "magra" ( som inte är MAGRA) har sina fd problem som gör att de lätt faller ur men det handlar inte om felbehandling av oss utan andra saker. Om en häst rullar sig i lera så är musiken den att de inte tas hand om :O men vi låter våra djur vara djur o handhåller de så naturligt som möjligt ! Klart som fan att vi borstar dem , matar de ...ÄLSKAR de!! Synd bara att vissa inte kan fatta det istället för att fiska något nytt att sprida . Kan ju kanske göra denna blogg inte så "personlig" o utelämna info om vi ska åka bort eller göra saker , ta er på bar gärning flera gånger än de som redan skett. Vissa har svårt att förstå att våra hagar inte är till för kor , de handhar gubben på jobbet . Dessa hagar är enbart för hästar o sen när blev ni hästar om man får fråga? Att gå in hos andra .. Det e rent OLAGLIGT! Nu blir det att sätta upp vidio bevakning så vi ser er o har er på band ... sen är det dax för oss att skipa rättvisa i detta förbannade smygande. Är det något som sticker i era nyfikna ögon så har vi öron o kan tala samma språk så det är bara att stå för er skit o komma o tala ut om det , allt som ni ser har en förklaring .. Vi hycklar inte ! Då vore det dumt att lägga ut våra djur på en sida som fb ... Eller? Där Ugglar ju ni!!! Nu som sprider dynga värre än bonden på åkern . Vi anser ER som skadliga för våra djur o har rätt att köra er från de marker vi idag har. Vi kan komma hem till er med o gå in i era hem
.... Rätt ska va rätt?!

För er som undrar så tyvärr finns det skit annat än höns , katt , hund , får o häst på denna gården nu mera .. Skit som vi inte släpat hit ! Den tar sig hit på egna ben !! Behöver kanske inte förklara så värst mycket mer för det står rätt rakt va detta handlar om.

Av Cicci & Ebbe - 22 september 2012 20:04

Tänk jag fattar inte er med så långa näsor som
Räcker ända inifrån älgarås in i vår lösdrift!!! Va det via bloggen ni snoka efter om vi va hemma eller ? Ni blev påkommna när leveransen kom :O Opsan vilken sits o sen springa ut i skogen!! Hahaha skulle vilja sett er , speciellt du lilla mörka ( vet vem du är ) nästa gång ska ni få något hårt i skallen!!!!! Det finns förbud för er där nerifrån att ens vistas på vår gård sen era jävla idiotier !!! Eller har ni redan glömt att ni alla blev påkommna då

Av Cicci & Ebbe - 22 september 2012 17:23

Av Cicci & Ebbe - 22 september 2012 11:22

God middag :D här sitter man efter att gubben varit hemma på "snabb besök" o åkte till jobbet igen. Normala fall så åker han halv 2 på helger för att ta eftermiddagspasset men idag finns det ingen tid för det . Vi ska till LEK O BUSLANDET fast med syster o nadja :) . Ska bli skönt , att vara vi .. Glömma allt annat runt om för en stund. Idag kommer det Hemkört ;) till dörren , mat åt vännerna :D . Ett problem mindre för stunden ! Jag blir orolig nu när det är planerat , alltid är det så .. När det är nytt! Vet inte riktigt hur jag ska bete mig där :P . Leka ? Hahaha ja det blir det nog med . Denna morgon började lugnt men nyligen slängde jag iväg ett Skäll medelande till ? Svågern? ... Sa en gång för alla va jag tycker! Jag är trött på detta förbannade hycklande. Det händer en hel del i livet kan jag lova . Någon ridning blir det ju inte idag :( men just nu känner jag att jag vill prioritera familjen .. Den lilla på oss 3 plus 2 :D , vi ha behov av det . I morgon så blir det med till gubbens jobb igen o jag vet att lilla ser fram mot det :). Hon älskar de liv vi har .. Hästar , kalvar , får mm o ja jag ska inte säga emot för det är underbart när det är som man vill i vardagliga livet. Ni märker att det inte skrivs så mycket av gubben :/ men han har bara ingen ro eller lust i daxläget o vi får se om han kommer åter :(. Annars så får vi tacka för hans inlägg , de få han fick in . Just nu ser jag bara fram emot att se lillans min när hon kommer in i landet fullt av lek :D . Ska bli en upplevelse för oss alla får jag hoppas :) , min önskan är att gubben släpper mig in på livet igen.
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards