bonnaliv

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 21:22

Ja så lät det då syrran prata om vårat möte i skogen :D Vi red in en annan väg o vek av från den gamla goa ;) o hade syrran vetat va som vänta där inne så hade hon aldrig följt med . En bit in försvann spåren o när jag såg pålen med saltstenen så förstod jag läget :) , vänder på skallen o möts av att va ut tittad av en STOR älg .... Hmm... Jaha de va väll bara att vända då men syrran hade väldigt Brottom bort kan jag lova hahahah... Va jag inte visste när jag sa till henne att det va en stor älg där som hon då gick se va att hon är älgrädd :/ ( sorry lillasyster ) . Hemma hade gubben brollan på spelbesök , de skulle spela tv-spel medans vi drog ut ... Ja män blir aldrig vuxna sen kan de säga va de vill om den saken :P. Jag hade ju tänkt ta med lilla UT i sadeln idag för första gången men när vi åkte till mormor o morfar så valde hon att stanna där o leka med Naddis ( kusinen ) . Annars så Pippi va pigg idag :D ett härligt goo som bara hon kan ha , hon drog förbi som inget :) trotts att syrran låg en bit före :P . Det gillas starkt :D . Fortfarande känslig / öm i hovarna utan skor så boots verkar va min enda lösning sen . Jaja inget att hänga läpp för :) , de lönar sig i längden :) . Kollade i den nya boken en sväng o det va massa intressant i den .. Ett bra köp ! Det står om allt från olika sjukdomar till olika foder saker mm ja det är en massa iallafall . Nu ligger lilla o sover så gött på soffan o gubben försöker få igång ett lånat spel Hahaha ... Undra vem spelet egentligen va för ;). Själv är jag bara så nöjd med tillvaron :) , glad över ridturen som vi inte trodde skulle bli av när vi väl hade hämtat in dem . Spöregn !!! Har inte kläder för det än. Idag stod gubben för matlagningen så det va så gott som klart när vi kom hem :D . Köttfärslimpa med ost/bacon fyllning ... Mummmmssss !!!
Livet lever o vi andas , man får njuta av den tid man har i det!!! Jag njuter på alla sätt jag bara kan med va som kan ges för stunden :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 20:48

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 16:21

Ja va ska man säga?
Allt bra man kan hitta för bästa för vännen :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 14:09

Ja inte kan man fortsätta vara arg ?! :D Neee det går ju bara inte !! Ska förklara bilden :). Lilla åkte in på sitt rum för dumhet o vägra lyssna ut kommer den lilla med bok o säger - jag ska visa dig mamma , det är du där , du som är arg på mig !!! Jaha?? Hmm..... Måste ju titta va hon menade o sekunden efter brister jag ut i skratt . I hennes djungelboken-bok har hon ritat oss , jag stor o hon liten . Det föreställer alltså mig arg på henne!!!
Kram C
Älskade unge!

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 13:03

Nu tycker jag att ni alla som kikar in är med :D , det kostar inget o det är kul .. Kan va du som vinner ?!

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 08:47

God morgon alla söta hjärtan där ute :). Nu skiner solen o jag hoppas den håller dig uppe/ framme hela dagen! Det vankas ridning idag :D . Längtar ut! Jag funderar en massa kring kråka :/ ... Ska sätta "igång" henne försiktigt , ge henne en mening med livet igen. Någon där ute som kan ha något bra shema ? Hon har lösa benbitar i ena hasen o ska därför enbart va för promenad men efter flera års vila så kanske musklerna behöver byggas försiktigt . Hon har tidigare varit galopp häst o har nu båge år enbart gått som avel MEN hon vill mer ! Jag ser det på henne , hon Visar att hon vill ut, vill med. Hennes ben är utom räddning enligt vet , kan aldrig bli HEL men jag vill ge henne en mening med livet igen.. :( Någon som kan hjälpa ?

Annars så ... Gårdagen blev stan o handla , hem o se på film med några alkoläsk o bara ha det mys :D Lilla låg på övervåningen o kollade på sin tv ( har ju glömt säga att hon fick en platt-tv o ps3 spel av gubben i förrgår :) Det åkte fram en stund igår med :) så vi alla spelade lite bilspel haha... Det ska morbror komma o göra idag med pappa (o lilla om hon inte kommer med ut på ridtur ) .
Längtar till eftermiddag då syrran ska hämtas :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards