bonnaliv

Alla inlägg under februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 28 februari 2013 14:30

http://www.avelssto.se/Webbplats/Valkommen.html

Av Cicci & Ebbe - 28 februari 2013 14:10

http://www.avelssto.se/Webbplats/Draktighet.html

Av Cicci & Ebbe - 28 februari 2013 12:56

Mänskligt att missförstå o mänskligt o missbedömma ....

Tycker vi glömmer så fel det kunde bli , dårligt uttryckt o beskrivet vill jag skylla det på :)
Jag är en glad jävel idag ändå :) . Känner våren i luften o kvittradet fortsätter .. Ett gott tecken . Fick tag på snabeldraken som alla kallar den o moppen , självklart :) ett hus som är nära att bli sig självt idag . Gubben mekar bil ( Aaa med ryggont) o jag sitter o funderar på när jag ska ta promenad med vännerna ! Kan va svårt att gå med de båda själv :/ . Lösning kommer .
Försökte tidigare ladda upp 2 bilder men det sket sig :S

Vet ni va ??? Jag känner mig lycklig o fulla av energi o idéer . Har återupptagit detta planerande inför min gårdsbutik :) våren är ju på ingång så nu är det dax med finplaneraneringen . Har nu funnit starten o snart ska den gå :D

Häng inte läpp över missförstånd ... De löser sig i slutänden !!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 28 februari 2013 12:25

Av Cicci & Ebbe - 28 februari 2013 09:11

Okey nu ska vi reda ut denna oreda som det skapat ... Man ska nog veta terrängen o helheten i det hela när det gällde vår sista tur kan jag tro då det ser ut att blivit helt fel uppfattat. Rundan va lugn , skritt som jag sa .. Även där backen kom o jag skulle inte utsätta de för värre än jag vet att de klarar så därför visste jag att backen upp till vägen inte skulle va FÖR MYCKET men så tillstötte komplikationer längst vägen , det blev tungt när vi vände ... VARFÖR tror ni jag valde att gå av? Tänk på den!! Att det blev mer fel när vi försökte lösa Det enklare för dem va heller inget vi utsett... Va spår på genvägen i backen men tyvärr så va det svårare än va vi kunde dömma med ögat. Jag kräver inget hårt av min vän... Meningen är att vi ska ha kul båda men igår försvann det roliga o jag blev orolig istället - FÖR HENNE!! Visade Sig att det inte va någon fara när vi väl kommit ner igen ... ANNARS HADE JAG INTE SATT MIG UPP IGEN !! Gick med henne en bit just för att va säker . Jag känner min vän , jag har tagit mig TID att lära känna henne o se på henne ... För mig är hon / de allt annat än leksak / er ... Det är nära vän !!!
Jag blir ärligt upprörd o jag kan faktiskt tänka själv ... Jag vet va som är skadligt o jag ser 2 välmående hästar här ute. Känner man till vägen så vet man med att backen inte är så farlig o sträckan inte är så lång ! Det va bara omständigheter som gjorde allt till dubbelt arbete !

Känner med att kanske borde man SKRIVA allt på bloggen så inget går att missa . Utsätter inte en otränad utan kondis för den lilla rundan ens ... Klingar fel på vägen när man ser hur detta uppfattats!
Nu rör jag till det me när jag skriver upprörd... Jag är inte arg , bara en känsla av panik då alla uppfattat det hela multum värre än va det va ... Kanske lät oj oj oj men tänk på i skrivandets stund hade jag fortfarande flåset o känslorna igång.

Ne vet ni va.... Jag behandlar min vän / vänner som jag själv skulle vilja bli behandlad MED RESPEKT o det gäller i allt . Skulle jag vetat att det skulle blivit så svårframkomligt så hade jag valt en annan väg från början . Älskade vänner.... Förlåt mig!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 27 februari 2013 21:58

Spenderar kvällen hos Anki :) färgar hår o snackar skit .... Ja ni vet sånt som vi kärringar är bäst på att göra ;) . Då är man riktigt hemma :P
Har "gnällt" nog om träningsverk Hahaha jag tycker tvärtom mot de andra ... Det är skönt ! Då vet man att man gjort något. Har skitit totalt i städningen nu ett tag men jag känner att i morgon måste jag ändå ta ett tag. Huset gror igen !! Med tanke på att vi har både unghund o valp så vill man gärna ha ordning . Annars kan de tugga på lite va som o så kan olyckor hända .. O det är väll inte meningen!? Ska jag va ärlig så såg det för jävligt ut innan gubben va hemma o plocka lite medans vi tog turen idag . Det gav lite ork o energi att ta tag i det sista i morgon då lilla är på dagis .

Snart ska vi bege oss hemåt , då ska jag fortsätta min "skönhetsbehandling" hemma med dusch o färga ögonbryn o så :) . Idag är jag värd att pyssla om mig själv lite extra :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 27 februari 2013 16:35

Idag va TANKEN skritta o inget hårdare arbete :) . Visst tanken va riktigt bra så vi gav oss iväg ... Solen va verkligen med oss idag med :) . Tog den mindre rundan o vi visste att borta vid backen skulle det va oplogat.. Lätt för de o ta den Lilla biten tänkte jag :P. Idag va både Pippi o jhon på härligt humör . Vårkänslor? :D när vi väl kommit upp i backen , de Fick kämpa :/ i snön upp så fick vi lång haka .... Över hela vägen låg ett träd ... :O vågade inte chansa på de snötäckta markerna runt ( bergit som det e ) så valet blev att vända . Tänk hela biten i det oplogade tyckte jag att det gick som en dans för jhon framför men de visa sig att han va dyblöt av svett när vi skulle vända . Pippi led jag med som kämpade på skakiga ben att gå neråt igen ( sluttar bra där ) så jag hoppa av för att underlätta för henne ! Aaaa jag beundrar verkligen dem som hade orkat så långt i snön :O för jag höll på att ramla ihop , så trött i benen blev jag på en liten bit. Valde att vända in på vägen mitt i backen , kortare vägen o för att tanken va mindre jobb för de . Ack så fel!!! Djupare än vi trodde o Pippi höll på att knäa o benen skakade ännu mer :( . Åter igen hoppade jag av o fick smaka på fet samma som de när vi kämpade oss i den knähöga snön ner mot det plogade för att ta samma väg tillbaka vi kom. Jag kan lova att ta sig upp i sadeln på de benen va allt annat än lätt . Saknade kraft helt. :/ tur att Pippi är så förståndig o stod still medans jag kämpade mig upp som en skadad soldat i sadeln igen. På vägen hem va det som vanligt efter en stunds skritt så ville Pippi mer men jag tyckte vi fått nog så skritt blev det hela vägen hem med lugnare trav lite i mellan .

Nu ett mockat stall senare o några skinkmackor så har jag mjölksyra i hela kroppen efter dessa 2 dagars ridning . Nästan kramp upp mot rumpen ... Här kan vi snacka träning inte bara för vännerna inte. Kan knappt resa mig när jag sitter :P .
I morgon är VILODAG för både vänner o en annan :) . Ja jag ska iallfall inte rida :D
Jhon arbetsmyran får allt ta vila han med ... Galet va han orkar o kan !!!
Beundrar dem!!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards