bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 april 2017

Kaos hos hönsen , urnsättning o healing

Av Cicci & Ebbe - 14 april 2017 00:52

Detta inlägg känner jag redan nu kommer bli en salig blandning av en massa olika :)

Kan ju börja med att vi har sorg på gården
Något har tagit Mowgli o flertal av våra hönor :(
Alla de hönor med honom på bilden :( o några till. Vilket djur tar flera höns på samma gång? O på typ samma ställe men en va tagen mitt på gården, på ljusa dagen :O det måste varit fler ? Grävling med familj kanske?
Tyvärr ser jag inte på min tele vilken bild som är vad då det är vita rutor så bilden får ni kika på i inlägget bland de senaste. :(

Hur som så har vi en massa ägg som troligen är efter de som vi låtit ligga kvar ute i redena o jakten på en kläckare startade .
Konstigt att man kan få så dumma svar för man söker en kläckare att låna för o få fram kycklingar efter de :O
Som tur är finns det folk med hjärta o vi fick hjälp av flera o det slutade med att en tjej erbjöd plats i sin <3

Det tackar vi så gärna ja till!
I jakten så fick jag så mycket råd o även tips från folk o även en länk på hemmabygge för snabb lösning

http://gelashemochtradgard.blogspot.se/2013/10/aggklackare-gelas-hemmagjorda.html?m=1

Något jag självklart ska testa en dag :D men nu ska äggen till det säkra före det osäkra annars får det bli hemmabygge o hoppas på en massa tur !!!!

Idag hade vi mammas urnsättning :( sanningen kommer sakta men säkert in i ens verklighet .
Nu ligger både mor o far i jord :'( o sorgen är olidlig !

Efter urnsättning så bjöd <3-at till faser hem oss alla på fika. Vi hade tänkt åka hem , gubben sätta sig på span o jag i min sorg men tack vare henne så blev det förkjutet ett par timmar iallafall <3 Det va så trevligt men som alltid den sista tiden när det blir förmycket för mig så kom känslan i kroppen i bilen. Alla ljud blev höga o jobbiga o började sakta men säkert få tunnelseende. Slutade med en ångestattack väl hemma sen :(
jag antar att alla känslor o allt ändå tillslut tar ut sin rätt . Tur att det inte skedde hemma hos henne, fy jag har redan skämt ut mig den söndagen vi tog det sista i mamma o pappas lägenhet . Då tappade ja minnet till o med men tur är väll det när man fått höra efter hur man hade flippat . (Pinsamt)
Att sorg mm kan göra en så här?!


Trotts alla tunga bitar idag så vände det då jag vann via en sida om andlighet mm på fb healing o överraskades med detta i rättan tid kan man säga.

Jag har aldrig testat men kl 20 va tiden satt . Måste säga det till er som inte tror på sånt att FAKTISKT så funkar det.

Tänker inte gå in så djupt på vad som hände den tid man låg o fick det men efter så känner jag en sån ro i kroppen , ingen stress o till o med min ledvärk som alltid är molande är för stunden borta.
Känns sköt o få känna denna känsla även om den är ovan o känns lite skrämmande . :D
För er som är nyfikna så har ni hans sida här

WWW.csamhealinghands.se

Finns en hel del som han utför.
Jag kommer vända mig till honom flertal gånger det är då säkert . :)

Så ja ikväll så trodde han att jag skulle få bättre sömn så det hoppas jag med även om jag känner mig fylld av ENERGI .... På ett bra sätt. Mina energiknutar ska va lösta :)
Jaja det är öppet för er alla att tro precis vad ni vill...... men jag vet!

Så med allt som varit under dagen, all ilska o all sorg mm så kryper jag ner tillfreds inom mig på något sätt
O med de orden så önskar jag er alla en god natt

KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards