bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 april 2017

Äggkläckning o vinst

Av Cicci & Ebbe - 14 april 2017 23:40

Fortsättning:P

Äggen är nu i vårat hemmabygge ! Men nu kommer en ny fråga ! Kan man flytta på de sen på en biltur efter o ha legat i värme ?
Vågade inte chansa o ha de liggande längre då en höna har ruvat på en del av de .

Så där blev vårat hemmabygge men när vi väl bara klara med det så inser vi att våran nya termometer har fått slaget o mäter helt åt helsike . :/
Hittar inte våran andra o får se om vi kan låna en av någon av de närmaste under morgondagen .

Inte nog med våra problem för dessa små ägg så vinner jag idag

Jag hoppade högt av glädje tills jag insåg dilemmat hahahaha .... men som tur är så kan jag få hem de senare när vi löst för de med . Är dags att snabbt fixa en kläckare hem !!!
Vilka problem ;) är inte lätt o va djurägare men ÄNTLIGEN har jag vunnit mina egna brahmor igen :D ska bli så spännade o kläcka fram de . De är mina!!!! :)
De andra är gubbens. :P

Jaha så är läget med äggen nu iallfall o jag ser fram emot att de ska knäckas, hoppas att de en dag kommer att kunna göra det o ser fram emot min vinst när jag nu kan få hem de .

Ne dags att vända på äggen
KramC

 
 
Marianne

Marianne

17 april 2017 10:20

Grattis till vinsten!
Jag skulle inte flytta äggen när de legat i värmen ett tag? Och förstod nog inte varför du ska göra det?
Jag lyser inte ens mina ägg då jag inte vill "störa"
En termometer kan du köpa i vilken affär som helst...

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

17 april 2017 10:23

För att vi blev erbjudna en plats i en kläckare hos en tjej som bor ett par mil bort . Nja svårt när man bara har en affär som ingen termometer har att sälja men är fixat
KramC

 
Marianne

Marianne

18 april 2017 13:42

Aha....och hon ville inte låna ut den? Hade hon startat den med egna ägg?

Om du frågar mej skulle jag låtit de logga kvar i hemmabygget....jag har kläckt flera omgångar i ett sånt där gammalt värmeskåp men värmde matlådor i förr....Han byggde om det lite bara....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

18 april 2017 13:52

Jo då hon vill låna ut så vi kunde komma med äggen men vi kommer ju ingenstans, är så mycket o göra o så va hon bara hemma vissa tider:/
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Skapa flashcards