bonnaliv

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 10 september 2012 22:26

Man får fan Inge va mörkrädd när man ska rida här ute nu på kvällarna , det blir mörkt fort o med mörkt menar jag så mörkt att du inte ser framför dig :/ . Idag va vi utrustade med pannlampor :D o pippi provade reflex täcket :) , så vacker så :P. Detta med mörker ridning verkar vara något bra , både för ryttare o häst... Tilliten måste funka något så där o då om något stärks den avsevärt . Svägerskan hade bara lite problem med sin idag , annars va hon noga med att lyssna på hjälperna . Helt OTRORIGT gämnfört med hur hon brukar va . Det va samspel o det gillas skarpt ! Pippi o jag vi har vårat på det torra alla redan , känner mig trygg på henne i alla lägen o hon verkar va trygg med :) . Idag kanske det blev lite fel detta med syrran som tidigare ville komma ut så när vi väl åkte in o hämta svägerskan så tog vi nog lite föregivet ( kanske lite väl mycket ) att hon inte kunde så sent med tanke på sin lilla , kl 20 på kvällen! sorry !!! Ska gottgöra dig!!
Annars så är jag mer än nöjd med ridningen i kväll , blev ganska lugnt men det va inte fel o detta med att rida med pannlampa är helt NYTT för mig :) men Aaa det gick bättre än förväntat. Haha ... Hos Kerstin på hennes blogg är det hett just nu med klicker o idag tog jag upp just den saken med svägerskan då hon verkligen behöve finna ett sätt att få hennes häst att ha vilja o ha intresse . Då måste den va klockren , då lär sig cissan ( hästen ) sig va det är som är rätt som tex dessa situationer då hon backar o är svår att få fram.
Tanken verkar bra , rätt :) , ska nog köpa henne en i present :P
Nu har vi lämnat svägerskan hemma så nu är vi på väg hem. Ska bli skönt att ta det lugnt o blaska av sig :D får väll se va kvällen bjuder på sen om det blir somna , film eller va det blir.
Ha en god natt ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 september 2012 14:39

Bild på va som komma skall , SNART! Denna dag är mer rörig än någon annan tror jag !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 september 2012 13:16

Av Cicci & Ebbe - 10 september 2012 11:08

Räknade så 7 täcken blev min affär igår :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 september 2012 10:46

Jag har precis börjat komma igån här på gården så kommer gubben hem :O . Snurrig o fin , då han har gått o blivit stucken 4 gånger av jordgetingar , 2 i ena foten , en i andra o en i sidan av magen :( . Åhh ... Jag vet va de smakar av en .... O det e fasen mindre skönt! Svullen o nerbäddad i soffan av sina 2 tjejer :). Jaha då får jag va mamma till en liten o en stor ett par timmar ser de ut som men de gör inget. Stackars liten ( för Gud va små de blir sjuka eller om de ha ont / inte nåt bra ) .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 september 2012 09:01

Kall morgon :/ .. Denna morgon har jag spenderat på hästnet , ändrat vår annons så nu säljer vi vår älskade casper till underpris :( men tycker han ska få sitt rätta hem o chans att växa tillsammans med någon . Nu är priset på honom 12 :/ ja tusen så klart men kan även bytas mot foder för 10 eller fungerande gammal traktor! Vet du någon som kanske har intresset? :D

Annars så har denna natt varit händelserik ... Jag fick tillbaka min son men självklart va detta bara en dröm :( . Sitter än i sovrummet då lilla kollar på film på datan o nyligen avslutat frukosten . Hahaha.. Ja det kan ses lite dumt kanske att ge henne frukost på sängen men hennes lediga dagar så vill jag bara mysa o bara ta det lugnt med henne på morgonen :) . Vill inte lära henne att börja dagarna i stress!! Det är mitt sätt att tänka iallafall .

Gubben min ät på jobbet o jag hoppas han bloggar något idag :/ . Han har inte haft tid nu på några dagar . Gårdagen med honom på gården va urmysig :)
Ne god morgon alla nyvakna tröttmössor o alla ni som redan ser denna tid som "förmiddag".
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards