bonnaliv

Alla inlägg under januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 22:53

Tvättmaskinen går men tömmer inte ..
Bläää... O städa är ett illa måste !!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 22:31

Jag har aldrig använt mig av det FÖRUTOM i transport ... Funderat lite kring maten i box o undrar... Kan man använda hönät ( klart man kan men) , vilket är bra?
Vill ju att det ska fylla lite av aktivering brist som blir i boxen o för att slippa spån i maten.
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 20:15

Jaha åter vid spisen , samma mat som innan ..... I hopp om Att laga den utan dårligt besked !
Blev inget Sjukhus o visst är man glad för det . Lilla Jennifer ligger nersövd med stort sår / iallfall djupt under knät , skrapsår i anikte . Låg på operatinsbord när Anki ringde . Jag blir så arg på dessa som gärna vill överdriva det hela , skrämma upp ännu mer .. Att de inget annat har för sig o lägga ner sin tid på egentligen!!?

Ja om man skulle försöka ta kväll då ?
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 18:14

Ja nu gott folk är det snart dags att förbereda för våren , ja det kan kännas tidigt men som djurskötare och hardjur hemma måste man ha planerna klara så att man bara kan sätta igång som med korna hagarna skall ses över klövjar skall verkas och korna skall klippas och göras helt rena , men jag tänkte jag skulle skriva lite om våra kalvar , dom får ju från födseln gå med mamma i minst tre dagar innan vi separera dom och tar in dom i en ensam box för att lära dom att äta ur en spann med en napp på det gör vi ca 5 dagar innan dom får gå i en större grupp på 6-8 kalvar dom stannar hos mig i tre månader då dom skall ha mjölk sån åker medans dom är hos mig blir det av horning för alla och kastreriring för tjurarna och vi vaccinerar alla mot ringorm , och vi har en väldig koll på att dom aldrig får ligga blött eller skitigt rena djur är friska djur det var lite om vårt tanke sätt om hur vi sköter kalvar naturligt vis säger jag inte att detta är det enda sättet för en sak har jag lärt mig när det gäller bönder och deras sätt att sköta djur är att för varje bonde finns det ett sätt så räkna själva hur många sätt det finns ,ha det bra Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 16:52

Jag trodde inget kunde få denna dagen grå MEN den blev svart!! Besked att ankis dotter va me i bussolycka ( alltså min brorsdotter ) o va riktigt illa däran .. Blåljus till sjukan!!
Fan fan fan...
Gråter gråter gråter... Åker med halvtrasig bil för att köra in o se om brollan vill åka till sjukan , bilen som körde va full så han blev hemma :( isgata , rädsla , sorg o stress ... Farlig resa !! Snälla Gud om du finns ... Låt henne komma undan lindrigt o stanna hos oss här!!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Skapa flashcards