bonnaliv

Alla inlägg under januari 2017

Av Cicci & Ebbe - 7 januari 2017 14:23

Hej :)
Att föröka skriva inlägg som det är just nu vill sig inte alls .
På själva nyår blev det

Fick skicka mamma med ambulansen, ligger inne än . :( Operation gjord !
Det blir ju så att man glömmer allt annat o åker fram o tillbaka för att hälsa på o lösa allt omkring . Den 13 de är det urnsättning , pappas :(
Den sorgen blir bara större o större så den som säger att det blir enklare med tiden ..... den får tala för sig själv, snarare blir det värre! Va längesen vi pratade nu :( hörde hans vitsar , vår hemtelefon ringer inte alls längre ..... det är TOMT !

Fick nya ringar av gubben, min andra tappade ju diamanten i havet i danmark :( men jag är inte ledsen för älskar de jag har nu.

Mitt i allt jobbiga så har jag fått sån lust med hästar o ridning igen , tyvärr kom ju kylan o förstörde de planerna ganska rejält . Hemma ligger jag med värk i kroppen :(
Lusten att laga mat o baka har kommit tillbaka o jag tror det är ett sätt för mig att få utlopp för alla känslor på något vis .
I morgon ska jag tex laga älgfile med rostad sötpotatis och rotfrukter med rödvinssås . Förrätt blir bacon / svamp snittar o efterätt bärpaj med marängtäcke. Filen ska ligga o dra i rödvin , öl , mjölk o vitlök o kryddor , möra till sig. Det är ingen liten bit 1,2 kg :O
Spännande!
Jag har börjat få upp ögonen för hemmagjort från grunden o nu ska vi köpa hem korvstoppare ,här ska göras korv ! :) Det kallar jag rolig matlagning .

Ne snabbt inlägg o detta får räcka , lusten sviker ganska snabbt....
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards