bonnaliv

Direktlänk till inlägg 17 maj 2017

Jobb o flytt .... ljusare tid tillmötes?

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej
Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 .

Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P

Kan ju börja med att ebba är hemma , gubbens tax

Ja titta lite extra för hon är något värt att titta på, inte vanlig precis även om de börjar bli allt vanligare i Sverige (den färgen)
Hon är husses hund , det märks. Skriker efter honom när han åker o vill inte ens bli lämnad ensam i ett rum , inte ens för en sekund haha. Lilla yrväder !
Hon börjar känna sig mer o mer hemma för var dag som går o visst fasen passar hon med gubben , trilsk som en åsna hon med när hon fått för sig något <3

Men även om man är som en åsna mellan varven så slår sötheten en totalt

Hon har lärt känna så gott som alla djur på gården, förutom hästarna dock .
Struttar omkring med hönsen här på gården o tupparna undrar vad det är för typ av höna det där hahaha . De håller öga på henne hela tiden men är så nyfikna så de måste bara gå med henne.
Det går otroligt bra iallfall .
....

Annars så , Emrikis behandling är nu över o hans sår har börjat dra ihop sig. Han rör på sig o det börjar återgå till det vanliga igen .
Klocka åkte hem i söndags :( krävdes en hel del att överlista henne o få henne i transporten . Hon borde funka bra som hopphäst för shit vilket skutt hon tog vid första försöket . Andra gick det , då hade hon inget val än o gå på , ingen annan väg.
Känns tomt nu i en för känslan av att ha henne på gården ..... ja hon va ju hemma hos oss , där hennes familj är . Fina häst !! Hade tagit bild på henne men kan inte se vad det är på korten i min tele (suck) . Tömma den o återställa kanske?!

Det trillar liksom på här ....
Hoppade på gubbens ena chef i godishyllorna o idag hade han pratat med gubben över en cigarett . Han ska allt ta tag i det! Jag har ju sökt jobb där jag med . :)
Håller mina tummar hårt att det finns något där på fabriken som även jag kan klara av.
Annars så får jag se det som ännu en erfarenhet rikare , lyckat eller inte .... o på söndag ska jag träffa hyresvärden om lägenheten.
Börjar ställa in mig på det helt nu o planerar..till helgen åker vi o hämtar min nyköpta bokhylla . En med bar på ena kanten :)
Kan se nästan framför mig hur det kommer se ut där med alla mina växter o allt. Hoppas på lägenheten som har uteplatsen så jag kan ställa ut, paprika plantor , tomater mm o mina kära änglatrumpeter.


Lämnat in papper till chefen som har hand om dagis mm också .
Funderar på att anmäla mig till gullspång med ......

Hundar , hästar , jobb o flytt.....


Växter .... o växtgruppen på fb, det är vad som styr mitt liv nu mera här ute :P
Förhoppningsvis ser jag fram emot ljusare tider?

KramC

 
 
Marianne

Marianne

22 maj 2017 21:15

Haha...taxar kan verkligen vara såååå envisa och reta gallfeber på en, vi hade ett par när jag var barn och jag har haft två stycken för si så där 35-40 år sen.

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

23 maj 2017 10:13

Ja de är värre än åsnor haha
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2017 23:48

Go kväll Då skriver jag från sägen i hopp om att få ro i kroppen att kunna slappna av o somna. Dessa dagar sen sist jag skrev har varit helt upp o ner . Inget har liksom funkat o mitt mående har gjort sig påmint rejält . Hur som så idag blev det ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Skapa flashcards