bonnaliv

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Minskad familj

Av Cicci & Ebbe - 30 september 2012 23:18

De är tunga beslut som tagits här idag o i morgon flyttar vår älskade lilla nasse tillbaka hem till mamma o ja jag erkänner att det va många underbara dagar han gav oss. Känns fel att behöva ta detta beslut men ibland ger livet en inget annat val :/ . Hade det varit någon som jag hade valt att ha så är det han , min lille bebis !!! Jag hoppas han får leva liknande sen som här men massa frihet o mys i soffan för som vi kämpat med honom så är han värd det !
Kram C

 
 
marianne

marianne

1 oktober 2012 08:15

vad tråkigt :(

vad har kråka varit med om för hemskheter? Vet ni det?
Du har rätt i att man kan lösa mycket med att ge tid och kärlek, förstår att du är stolt över ditt jobb med henne...känner igen känslan hihi..

Det är inte kul när stona ger sej på andras föl, det verkar som hon har vädligt dåligt självförtroende. Jag har haft en häst som gjorde semma sak, men min ledarhäst skiljde honom från flocken och ställde honom i ett hörn i hagen minst en halvtimme....jag kan lätt säga att jag aldrig har hört om nå´t liknande....ledarhästen accepterade inget bråk i sin flock, en klok häst minsann....han kunde flytta varenda häst i hagen med en blick eller med att svänga lite på svansen...

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

1 oktober 2012 08:36

Hej!
Va hon exakt varit med om är svårt att veta :/ men .... Man märker på henne att hon inte alls är bekväm med mänsklig kontakt OM hon inte lärt känna den som handhar henne. Mycket bakåtslickade öron :/ men den biten har vi jobbat på tillsammans så nu kan iallafall jag handha henne utan att hon sticker undan.

Det med stot är en förbannat irriterande för ägaren sa att hon va JÄTTE låg i rang men visar allt annat o vaktar lösdrift mm. Svägerskan har henne på foder för att senare ta över henne om de passar :/ så det är synd att hon inte är ett häst som passar in i flocken :(.
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards