bonnaliv

Alla inlägg under november 2012

Av Cicci & Ebbe - 30 november 2012 16:05

Hahaha Max e för gullig där han kämpar för att komma fram över snön , lätt att åka under på vissa ställen :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 november 2012 15:51

Sista knuffen? Så illa trött på ansvar som vissa sköter med att frånvara totalt! Trodde ju man hade bärhjälp då fler har häst här men hahahaha hmmm ... Visst Arne! 2 pall e inne o helvete va jag burit . Väntar nu inne på gubben då lilla självklart va tvungen att blöta ner Sig :/ Känns skönt att ha hemma till hästarna :D. Iallafall jag ska fixa box sen o ta in vännen så sen bara massa mys o pyssel. Det är hon värd. Ridningen fick jag så fint glömma idag :( så typiskt. Ne men man ska inte klaga ... Man får va stolt över sig egen insatts för djuren :) strax kommer gubben så blir det fortsatt jobb !!! Ska ta ett allvarligt snack snart o går orden inte fram så synd ... Då sker tyvärr saker som kanske får det gå fram istället men dock är det då försent .. Då blir det som det blir !
Jaja... Energi tjuvar!!!! Ut med det...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 november 2012 15:27

Ensam e stark men nu gav jag upp för en stund , 2 pallar senare
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 november 2012 11:56

Njaaa i fall som detta så vet jag faktiskt inte :D Asg....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 november 2012 06:04

God morgon...
Kl är strax 6 o här har man varit vaken en stund :/. Kan inte somna om sen gubben va uppe o sa hejdå innan han gick ut o mata o åkte till jobbet . Oroar mig som vanligt när något ska fixas o denne morgon är oron - plats på gårdsplanen :/ . Ni som varit här vet att utanför stall så finns inte så mycket att "spela" på o nu står där höbalar med o några till ska upp idag o sen får de samsas om platsen som blir kvar . Skulle vilja ändra om gården dagar som dessa . :D Så stall o loge är mer lättillgängligt när man ska få leveranser . De som byggde upp det som det idag är tänkte nog inte på större bilar o maskiner :O. Idag ska jag ösa spån i boxen :) inte vet jag om hästarna tycker som en annan att det blir mjukare o mysigare men att få intala sig själv det, känns bättre när man vill tänka på sin vän :). Vet inte alls när gården kan bli full av liv men jag hoppas att de inte kommer riktigt än :P.
Jaha ... Va ska man göra nu då? Har inget mer att skriva om :/ . Lilla sover o jag tycker huset e kallt så jag väljer att stanna i täcket en stund till :P .
Ne det blir väll hästnet för att fördriva tiden .....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 22:28

Idag har jag nog mest uträttat saker för min egen själ ... Tex gått igenom med morfar ännu ett steg mot "trygg bortgång" ( om man kan kalla det så) . Idag har häst fronten fått vänta men i morgon blir det massa Pippi-mys efter leveransen på spån . De kommer på förmiddagen o nu har vi fått ihop folk o hjälpa oss bära in 336 balar på logen :P Är ju en del o vikten st är 23 kg ... Fasen jag kommer styrketräna med grabbarna :Phahaha... Ska bli så otroligt skönt att ha det hemma . Nästa är halm :/ o det är mycket svårare detta året :S . Ser ut att va en bristvara? Så åter till Pippi då... Hoppas på att få hinna en tur med henne i morgon innan mörkret :) då min pannlampa blev förstörd av barnen i helgen som va :/. Trist men man överlever :P Idag har planeringen varit allt annat än bra :( , kl 21 kom vi hem efter en vända hem till I o K . Kjell va här o lämnade sin traktor o vagn för morgondagen så det blev att köra honom hem :) . Varma mackor blev en snabb lösning på hungern innan sängen :P men Gud va gott det va . Så nu ligger vi här :D framför Barbie....
Lilla spenderade några timmar med Naddis , moster o mormor idag med bak av lussekatter :) så hon är trött som attan just nu :) o i morgon blir det hemma från dagis igen för att inte riskera massa krångel mitt upp i lossning mm :P .

Idag har vi iallafall bestämt att dra ner på hästantalet så till vår/ sommar "försvinner" de som inte fyller någon användning på gården :( trist men sant men vi ska sattsa på att rusta upp stallet o Pippi ska få den finaste box hon kan få :D
Ska väll se om man kan ansöka för ännu fler boxplatser .... Men det återstår att se :)
God natt på er ... Sov gott ... Nu ska iallafall jag sluta ögonen
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 21:48

Älskade morfar..
Det gjorde så ont o höra dig säga att Det idag va SISTA gången jag klipper dig / att du ens klipper dig! En gång grät du när du prata om döden , det gör du inte längre.... Du ler!! :O
Jag kan inte säga mot dig ... Det vore fel! Allt jag kunde va att be dig om mera tid ... Att iallafall va kvar över julen :( om det nu är bort du vill ( vill o vill men du är till freds med tanken) :'( ... Jag ber bara , jag kräver inte ... Vi är överens o jag förstår den dag telen ringer med beskedet... Bara jag får en chans att ta ett ordentlig ADJÖ !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 18:38

Jaha .... Det går fort , riktigt fort!
Nu planeras julhelgen MED barnen :O , antagligen jul o lov men inget är 100 spikat än.
Hmm... Det går undan här :/ o jag hinner inte med .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards