bonnaliv

Alla inlägg under maj 2013

Av Cicci & Ebbe - 23 maj 2013 17:42

Börjar nog sakta men säkert gå över , följ gärna me dit o följ vår vardag :)

www.bonnaliv.wordpress.com
Sidan är fortfarande under fix så ha lite överseende :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 23 maj 2013 16:57

Här byggs det igen då :) , detta hus ska ankorna få bo i så länge . Vänja sig med ute så att säga . Ska lägga in något typ av bad , våningarna lär de väll inte använda ?

Nyligen fick jag köpekontraktet på Pippi :) , gissa om jag blev glad ?!
Skrivas på o skicka ett ex till Ullis .

I morgon kommer arbetsförmedlingen , då det är någon som ska ta över för den vanliga "kontaktpersonen" då hon blir borta ett tag :O . Ja det är väll bara o bjuda hem det :)

Har spenderat hela dagen med den kommande blogg/hemsidan . Fy jag har glömt bort wordpress o Det tar evigheter att få till det men ändå blir det fel i slutänden . :/ blääää.... Heter det samma som här.
Tar nog ett tag innan den är "klar" så jag får kämpa vidare

Ute bygger de på...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 23 maj 2013 09:23

Då vi inte fick liv i våran "natteglappa" till dotter så blev det inget dagis :/ . Jaja nästa vecka samma dag så har vi chansen igen att ta chefen :P

Inget föl heller i hagen :( vår elefant till vän håller hårt igen :P Tråkigt !
Idag (just nu cyklande) så kommer arbetstränaren . Finns en del att göra :D
Ligger än väntandes på knackningarna på dörren o att gubbens tele ska ringa . Japp han passa på att ta någon timmas sömn innan det är dax för att hämta hönshusen. Väger en del att bära må jag säga . Jag försökte ju självklart sist att bära :P , gick inget vidare . Har en slö morgon då gubben kollat till vännerna , gett kycklingarna o ankorna va de behövde o varit ute med hundarna. Jag fick sovmorgon :) . Härligt det med , noll stress ... Det gillas!
Ser ganska trist ut ute men än så länge inget regn :D så ja då är vädret bra :) måste ta hem gräsklipparen o ta tomten med för fasen va det växer :) ligger efter där ute kan jag lova för än så länge är inget ens röjt o jag antar att det va anledningen med köpet av röjsågen.... Ja att röja då ;).
Ne strax är kl 10 o då är det slut på sovmorgonen :)
Dax att hoppa upp o låta de 2 söta sova vidare
KramC

Av Cicci & Ebbe - 23 maj 2013 08:04

Djur innebrända i Värmland

KARLSTAD. En ladugård utanför Bäckhammar i Värmland brann ner till grunden natten till torsdagen.

De kor och hästar som fanns i ladugården kunde räddas från lågorna men får, kaniner och ett 40-tal höns brann inne.

Det finns ingen misstanke om brott, rapporterar P 4 Värmland.


Men fy stackars !!! :(
KramC

Av Cicci & Ebbe - 23 maj 2013 01:09

Gäspar galet stort ... Lagt mig :/ ... Nyfikenheten är på Max men i detta mörker vill jag inte ge mig ut ensam :S Japp lite mesig är jag allt i skogen :P
Känner att jag kan behöva sömnen ifall jag vaknar av en ropande gubbe utanför i morgon bitti :D ( man kan ju hoppas ) .
I morgon är den Stora dagen med som chefen på dagis ska få veta att de skitit i det blå skåpet ( varför säger man så? ) . I morgon blir det hög klagan sen de hade lilla ute i regn utan varken regnkläder eller jacka o sen att vi KRÄVER att hon får hoppa upp en grupp , skulle inte ens ha gått i denna om det ska va rätt. Jaja .. Nu ska här rättas till!!!

Om jag får hoppas ( för det får man väll ?) på fölet.. Så hoppas jag på sto ! Då är det lättare i flocken med . Blir lika glad va det än blir men :P lite önskan kan man ha . EN frisk ,stark o gudavacker... Som fölen är !!
I morgon kommer iallafall arbetstränaren o sen så ska vi hämta min bror för han uttryckte sist en önskan om att få va med o bygga ihop hönshusen. I morgon kommer de som jag trodde , ringde idag som jag sa :D ja husen lär behövas då gubben beställt en massa olika Sorters höns , ägg o kycklingar då men ägg blir förhoppningsvis med små dunisar som sen får fjädrar o kacklar ... Många blir de.
Ne om man ska ta o sluta de 2 blå för natten?
Morgondagen betyder en massa arbete
kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 maj 2013 22:29

En härlig stund ute i stallet :)
Idag är vännerna riktigt slöa, gäspar en massa o står o halvsover :P . Antar att vädret inte så så kul för de heller :).
Har varit ganska soligt idag ändå , helt okey man ska inte klaga !!
Invigde de nya ryktsakerna o wow det va bra grejer för sitt pris på 700/st väskan så kan man inte förvänta sig mindre ??? Borstarna fick verkligen med sig den smutts som satt i pälsen o man såg hur rena de blev :) . Lyckade köp!

Kollade på klocka med .... Ikväll smäller det ... ( o fasen om hon luras ) hon håller uppe svansen mycket o stampar med bakbenet , något rann som liknade vatten men jag såg det inte utan det va gubben . Jag märkte bara att hon va blöt i bak på benen men trodde hon som de andra hade varit framme till "plaskdammen" i hagen. Håller min tummar stenhårt denna kväll o hoppet håller mig upp o nyfiken som attan . :D frågan är bara om hon som förra gången fölar vid 4-5 , då sover jag som stocken . :/ Sulle va kul o se faktiskt!
Anki va här ute i kväll o pysslade om goe jhon , han får va utan skor nu ett tag för hans högra bak , en bit som va sprucken sen långt innan som håller på att lossna. Det bli mark för honom med ett tag nu men jag tror dock inte det går någon nöd på killen .
Poppe har gått ganska elakt fram med honom märkte vi idag då han har sparkat honom i sidan så han fått små sår ... Det blir egen hage i hagen för den lille !!!! Va inget värre men ändå .. Så ska han inte behöva ha det eller han bete sig .

Har pratat om att flytta bloggen o kikar på nytt idag . Provar lite o ser om det kan va nått . Hoppas ni som "följer" oss här även hänger med dit om flytten blir av?? Än är Det inte bestämt!

Ute dundrar det i backen , Poppe o emriki leker ( kan se de från fönstret )
Härligt ... 2 unga grabbar som rejsar!

Här sitter jag ... Ensam ... De andra har gått upp o lagt sig :P ...
Härliga kväll...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 22 maj 2013 20:42

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards