bonnaliv

Alla inlägg under mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 31 mars 2013 22:44

Åh va jag är lycklig i kroppen :)

Lägger mig i säng med ett ännu större leende :D o jag vet att veckan är kommen som för oss är = massa kul.

Min 4-hjuling ska gubben få mixtra lite med :) byta tumgasen mot gashandtag , lacka om ( ja tror metallic rosa ) med svarta detaljer . Sen om detta inte vore nog så ska han få fixa lite så Det blir lite mer HÄSTKRAFTER :P på den med :) , just nu 8 men jag vill ha mer . Går i 60 ... Ja det ska nog få va bra med det ?! Meningen är att jag ska ha den o åka på , ta mig från gården , lämna o hämta lilla på dagis mm nu när det blir varmare :) Kan va bra o ha när man ska runt hagen o "stängsla" om , slippa gå . Måste underlätta arbetet :)

Tänk en dag så perfekt måste man avsluta så med :P eller?
När jag varit ute med vännen så blir jag alltid så hungrig ( även om jag ätit middag innan jag gav mig iväg ) så när jag inte fick med mig en pizza att dela med gubben så blev det en skinksallad :D
Han va inte vidare sugen o ska jag va ärlig så hade jag nog inte ätit så mycket ändå av den :) . Trött på färdig mat.
Nöjd o glad med mätt mage :D liggandes i säng o vet att de närmsta dagarna bjuder på en MASSA SKOJ .. Ja allt är så perfekt , nästan skrämmande .
Önskar er alla en riktigt god natt :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 mars 2013 20:37

Tänk att denna dagen kunde innehålla allt jag behövde för att må topp o leende stort nog att ta över hela mitt ansikte . Ibland vänder det hela o snabbt med o dessa vändningar är högt uppskattade !! :D
Hämtade Anki o när gubben va med brorsan o ankis pöjk så tog jag satts o hoppa på 4-hjulingen :) . Körde Anki genom skogen :D så förbannat kul .
Jag trodde väll att min dag va gjord där men efter middagen så kände jag bara hur allt föll på plats o gav chans för mer . Då Anki o syrran redan gett sig iväg till häst så sadlade jag Pippi som stod i stallet efter en bra stunds mys o pyssel :) . Mötte de andra bara ett par meter bort på vägen , de hade vänt pga det ena o det andra men jag o Pippi kände för en sväng ... O en sväng tog vi :D i solsken travade vi o skrittade om vartannat ! Kände hu hela hon levde upp men vem gjorde inte det ? Pigg o glad :) fanns inte en tanke på att vända efter de andra :D är så det ska va . Väl hemma igen så red vi en stund i hagen över stockar , körde lite på kroppsspråk o backade lite lätt :) . Vi liksom lekte lite lätt o visst va jag tvungen att äntligen få med lite bilder att dela med mig av :D I solen stod jag o Pippi o såg på de andra som travade omkring , känslan va utan ord att se henne så nöjd . Man kunde se på flera meter att - HÄR STÅR EN NÖJD O GLAD HÄST I EN AV SINA BÄSTA STUNDER ;)

Stockholms besök me ute i vår skog :) . Syrrans gubben ,hans kompisar o kusin ... Ja man kan inte va på en hästgård utan att prova rida eller? Ne de tyckte nog inte de heller för oj va de red . En av de hade även galopp med jhon en sväng , trotts att han gick upp i det o det va första ?? Gången så inte skrämde det honom inte :) kul kul....
Nu sitter jag hos Anki o dagen va inte slut med positiva överraskningar inte för här satt kussen från Skövde :D

En underbar dag :) känns otrolig !!!
Känner livet... Sommartid .... Sinnesfrid!!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 mars 2013 20:18

O en bild på syrran tagen i rena farten :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 mars 2013 11:40

Solen skiner o klockorna ställda :)
Ute ska det va varmt säger gubben , va vet jag... Jag är än inne med lilla som idag har en röd svullnad under ena ögat . (Man kan tro hon slagit sig)
Tanken va att komma ut o köra lite , ta en runda med Pippi men det återstår att se . Idag skulle jag verkligen behöva de andra en stund på gården :/ ...
Så söndag .. Börjar räkna ner för tisdag ! Hoppas bara det kommer då så jag slipper stå ut ännu en dag :P

Lovade 8 ? plus idag .. Ja Det ligger på plus , ska bli intressant o se hur dagen blir . Inget föl denna morgon o jag bara väntar på den morgon som gubben skriker utanför fönstret som förra året :D hade nästan trott det skulle va en liten extra denna morgon i flocken .

Nu längtar jag galet efter att all snö ska smälta bort o marken mjukna så vi kan fixa med hagarna :) o så fåren får sin hage med :D såg deras glädje då de va ute lite :) va de Skutta o mådde :D ska bli riktigt kul o se dem när de får hagen att skutta dagarna genom .
Fasen kl är inte ens 12 o jag gäspar ... Ne jag borde inte vara trött men blir av att sitta här inne :(
Måste hitta på något o roa mig med ?!!! KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 mars 2013 00:31

Hur ser eran påsk ut? Här har vi väntat på fikabesök sen igår men hela dagen utan ett ljud :( tråkigt !!!

Jaja ... Ta nya tag o göra annat istället. Blev glatt chockad idag av att brollan ( den lille ) kom på moppe hit :O händer aldrig typ :P men just idag hade jag turen att få äran :D
Här har dagen förlöpt o mesta delen av dagen har jag tillbringat sittandes med sjuk lilla :( , fick ner hennes feber men nu till kvällen steg den igen. Det va bara att slänga i mer Alvedon :/ stackars ... Nu ligger hon iallfall nerbäddad o jag hoppas hon kan somna snart o vakna pigg o frisk .. Hopas hoppas ...

Idag har gubben förresten skickat efter växthuset till mig :D ska bli en underbar sommar :). När man väl får mindre o sköta så är man dum att skaffa sig mer :P men än har vi inte beställt inglasningen ... Kommer kommer!!
Nee men här är det segt på alla fronter känns det som just idag :S hade väll kanske hoppats på lite roligheter . Blev några groggar för min del efter den supergoda middagen :D efterrätt kom till en stund vid tv.n . Nu sitter jag bara här i tystnaden o liksom bara är :)
Ska försöka komma ut på en tur under morgondagen , jag behöver det verkligen .
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards