bonnaliv

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 22:10

Med en breezer i hand , har gråtit som galet o vill gärna skylla det på filmen men om sanningen ska fram så kanske inte det va hela sanningen :(. Har varit ledsen nu hela dagen sen... :(... Ja ni som följer kanske redan förstått det. Jag trodde ett tag vi skulle hinna in hem till syrran o fira svågern men de planerna gick i stöpen men jag vet ärligt talat inte om det ändå va bäst att jag inte kom iväg. ( är inte speciellt rolig må jag säga ). Det är så mycket jag vill skriva men känner att det inte passar in i denna bloggen :( . Denna blogg är för nu o framtid .... Inte det gamla skiten!

Jaja nog om det nu!
Har svårt att slappna av o känner att min kropp inte alls vill finna den ro för att sova så här ska det kollas på extreme home makeover ( stavas det så?) .. Den har vi på datan :) o kvällar som denne så är det super att se på . Inte nog med det så fick jag en helt egen ide till lillans rum av det :P ska bara mäta ut o fundera lite bättre på detaljer .. Ska allt dela den med er snarast :D . Här kommer världens skit oväder för några timmar sen, från sol till värsta blåst , spöregn o hagel ... Det ändrades över en sekund o Det kan jag lova er. :O inget bullshit det inte :P.
Jag vill be syrran om ursäkt att vi inte kom , gick bara inte o till er läsare vill jag be om ursäkt för dagens trista gråa inlägg :( , det bara slank ur o hamnade här. Ne nu ska jag förflytta mig o låta mobilen ladda vidare ... Under mig ligger vår perversa gizze som juckade på lillans mjukisdjurväska nyligen men jag hann inte in i tid att ta den utan när jag väl flytta den så blev det att tvätta handen . Behöver nog inte säga mer ... Fan va äckligt !! Tur att den e tvättbar , Aaa handen o väskan med ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 20:38

Lilla gjorde lunch

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 17:59

Jag är nog den deppigast just nu , kan inte tänka utan nära till tårar.
Gubben är o hämtar bilen o Lilla leker! Känner för att rida ut... Komma bort .. Kunna gråta !! Snart ska det göras chesecake o hoppas på att man mår bättre innan kvällen . Gubben köpte mina favvo chips :D älskar den mannen ... Han kan va den bästa när man behöver utan att ens veta om det . Små saker kan ha stor betydelse !! Ne kära vänner.. Hur denna kväll blir är en fråga :( men jag hoppas på något leende.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 16:14

Som ni vet så skulle gubben sälja bilen idag , han som skulle ha den tjatade i timmar om att han skulle hålla den . Va tror ni händer? Han vill inte ha den sen då den är ställd mil hemifrån :O . Han hade lagt handpenning o va 100 o så bra gick det ! Då är det bara skaffa någon som kör dit så gubben kan köra hem den. Hatar dessa "skojare" som ringer på ens annonser :/ ... Har de inget liv kan man undra?!
Irriterad är jag o allt blir dubbelt så jobbig just idag med :(
För att kompensera allt gnäll o skit så lägger jag med en söt bild på nasse !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 14:50

Min är mörk , hård o en bakgrund många vänder ryggen!

Idag är det sorg över mitt ansikte ! Idag fick jag veta att en bekant (sen flera år) gick bort igår :( pga att han fick en överdos av sina sk polare ! Man som lever "utanför" ser dessa människor bara utanpå , aldrig har de chansen att visa vem de egentligen är men jag lärde känna denna bit hos denne mannen! En snubbe som alla andra med drömmar om ett liv som han såg andra levde. Det gör ont i mitt hjärta även om vi de senaste åren bara snacka när vi möttes , det va möten jag uppskattade ... Att se hur läget va o hur han levde. Man va lugn efter , han va i livet iallafall o fortfarande samma tankar o mål att uppnå.
När jag fick veta så trodde jag inte det va sant . Trodde det skulle va rykten eller missförstånd men så va visst inte läget . Igår dog en man med ett inre så fint som missbruket gömde , igår dog en vän , igår dog en kille vars dagar i mitt liv kag ska minnas med glädje!!
R.I.P Mikael didriksson !!

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 12:11

Skriv i mailet motivering varför just du ska vinna , det är det jag läser upp för gubben o han väljer den han gilla mest!!

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 12:10

Följ , dela , sprid ... Skicka ett mail med va du vill vinna av det till qdela@live.com.. Det röda , schabrak o luva eller ett av de gröna .. Skriv på kommentar va du gillar med just vår blogg .. Enkelt , kul o du kan va möjlig vinnare!! Lycka till !!!!

Av Cicci & Ebbe - 8 september 2012 10:18

Ja morgonen började iallafall lugnt .. :) lilla åt frukost i sängen o lekte med kameran ( som ni ser på bilden ) . Hem kommer gubben o STÄDAR ur bilen :O - hey disken behöver tas , dammsuga o torka av ... Hahaha tro på den eller? Att städa bilen är en annan femma de :). Ne men han ska iväg o lämna den om en stund , den är såld :) o så får han ju be jobbarkomoisen om lite hjälp o sen får han låna hans bil tills vi köper den han sett o antagligen ska köpa . Gubben själv ska inte göra upp affären då han ska jobba i eftermiddag . Jaha för mig o lilla blir det att sitta hemma o vänta under tiden men de kanske e lika bra de :P. Vem orkar med en gubbe som tror han har nått o ge? ( alltså den andre) . Ja för mig blir det nog att ta städningen själv under tiden ... Som vanligt kanske ni tänker hahahaha så rätt :P. Nu ska gubben ge sig iväg o han fann ett sätt att sudda bort mina sura miner ( så trött på det dagliga städandet ) . Det kan jag erkänna :D men jag är nog garanterat inte den enda o vi " bonnkärringar" vet att morgondagen är det samma visa igen för RENT kan man aldrig få ha det , konstigt nog! Hahah.. Kanske låter som värsta gnäll men är inte alls så menar :) , vi har valt detta "framtidsjobb" själva . Jaha idag ska jag iallafall göra chesecake med hallon o passionsfrukt , ska ha gjort några dagar nu men inte blivit av pga ena eller andra anledningen . Kanske ska man ringa en signal o bjuda hem några på kaffe?? Fan va kärring eller Hahaha...
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards