bonnaliv

Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

Magiska födslar .... o lite sport på det

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi ....
Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ .

Emriki får sin medicin

5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han tar sin flykt ut i plaskdammen . Där står han sen o vill inte röra sig på dagen . Nu är han iallafall inne i stallet o det blir lättare o sköta om honom .
Man vill inte vada ut o stå med vatten över knäna o ge medicinen ! :P

Ser ut som klocka idag ska få åka hem . Ett trevligt men blev ett kortare besök :(
Tror dock att han sett till o sätta ett frö haha men som läget är nu så varken han kan eller ska uppvakta sto . Det kan va farligt det med! ;)

I vårat hemmabygge till kläckare har det börjat kläckas . 3 st än så länge men vi hoppas några till kommer . Borde det göra då vid lysning så va de alla utom ett ok .

Att små kycklingar kan göra en så glad . Överraskades av att en av kycklingarna nog är efter lillans dvärghöna :D
Hon blev också tagen av räven så glad är jag för lillans skull att hon uppenbarligen han o lägga ägg hon med . :)

De är ju idag riktigt fluffiga o söta . Fick en kommentar på fb - så ful så den nästan är söt! Finns väll inget sötare än bebisar , kvittar Av vad . Inte ens en bebis av människa är speciellt söt när de precis kikat ut :P . Det är bara så magiskt o se de kläckas !

Bebis som bebis o dessa är mina :P


Som ni förstår så står det fortfarande stilla på hästfronten . Tanken va ju att ge mig ut o rida men när detta hände så tappade man lusten . Till o med Poppe har en skada men detta över ryggen o det tror jag till 90 % är av bråk mellan hästar . Någon som fått nog av den lille påstridiga killen .
Heller inte kan lillan rida som läget är just nu måste vänta tills det med är läkt . Precis där sadeln sitter så klart !!!

Vi har Simon vecka fredag- torsdag! Han är helt salig i de små :) . Tror inte han upplevt kläck innan o det är ju så spännande. Hade ju syrran o barnen här när första kycklingen kom o Isse mosters kille också han va helt fascinerad av den lille/a . Berättade mer än gärna var bebisen kom ifrån o ville gärna titta o klappa. Tänk va förståndiga även de minsta är . Han va så försiktig , precis som lilla kycklingen skulle gå sönder o va noga med o se till den. Synd bara att jag inte tog en fin bild när även han höll den lille/a .

Helgen har inte bara varit djur utan lillan o hennes fotbollslag hade kupp . Första riktiga matcher o mötte 2 lag . Det gick faktiskt bra o de spelade duktigt . Så spännande o se o när vi sitter där klämmer gubben - ska vi bli sånna där fotbollsföräldrar ?! Haha så sant , där satt vi o hejjade, ropade o klappade . :)
Spänningen va på hög nivå o jag tro nog man hörde oss föräldrar som tittade över halva byn . :D
Barnen tyckes ha skoj o vi hade tur med vädret även om jag är solbränd bara på ena sidan hahahhaahaha snyggt värre .

Jag antar att det blir lite mer priser inom fotbollen med framöver . Tog en bild igår på de priser o märken hon har från skyttet .
Är roligt o se den lilla samlingen :)

Ne om man skulle ta o göra lite annat?!
Blev iallfall en snabb uppdatering

KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2017 23:48

Go kväll Då skriver jag från sägen i hopp om att få ro i kroppen att kunna slappna av o somna. Dessa dagar sen sist jag skrev har varit helt upp o ner . Inget har liksom funkat o mitt mående har gjort sig påmint rejält . Hur som så idag blev det ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards