bonnaliv

Direktlänk till inlägg 13 april 2017

Nu går vi djupt igen

Av Cicci & Ebbe - 13 april 2017 01:37

Av någon anledning så ska bara inte mina planer gå som tänkt ?! :/
Skulle ju ut idag o ställde klockan på 08 , tänk då när man somnar framåt 4 o kanske sover vid 6- tiden ordentligt. :O
Men jag drog mig upp trotts allt sen började Telen plinga då har kusin som skulle rida skrivit o gubben försökt att nå mig . Ja jag znooza till 8.30 hahaha
Ute regnade det o i stallet stod bara Poppe o nicke :S
Vägrar sadla blöt eller fuktig häst!!!! Borde va en regel för alla hästägare!!!!! Skulle ta några timmar o ha de inne för o torka så vi bestämde att flytta det till nästa onsdag.

Kanske la in den bilden igår med ? Men då får ni helt enkelt se den igen då jag inte tagit några fotografier idag alls .

Det som skulle bli en glad dag ut på häst mm slutade med okontrollerade känslor, tårar även mitt inne på Ica. Kunde bara inte kontrollera det , känslorna! Hela dagen har varit sån . Tårar titt som tätt o tankarna! Jag behöver inte förklara för de närmaste som gubben o dotter , konstogt nog så tror jag att de kanske förstår vad som sker inom o med mig ? De ser o lever med mig!
I morgon är det dags för utsättning ,mammas :'(

Hur ska man ta det det när man nyligen gjort det samma med sin far ? :(
Det går bara inte ta in, känns som en dålig film men när man samlar tankar mm så kommer sorgen , vetskapen att de är borta o inte kommer komma tillbaka igen.

Kan inte förklara det men man vill liksom inte ta till sig sanningen o slår den ifrån sig men är som den vissa dagar slår igenom ens skydd o mardrömmen visar sig vara sanning istället!
Jag har visst åkt på svår depression ...... där av det som sker ihop med utbrändhet o även känslomässigt. ( har ju inte skrivit ol det pga att man vet va man inte ska ) Kommer få medicin även för det o då är jag uppe i 5 mediciner om dagen, vissa flera gånger om dagen och olika i antal .
Kanske kan det hjälpa en del .... eller så inte:S är som min medicin inte biter alls sen jag fick sitta över natt o hoppa medicinen .
Kanske gjorde jag fel? Jag pratade med gubben om det ett par dagar mm för jag visste att det skulle komma . Han förstod min rädsla men tyvärr ingen mer :(
Den som undrar kan läsa närmare om utbrändhet


Så idag har jag städat vardagsrummet o hallen innan kroppen satte stopp , kändes som ett maraton .
Suttit här o spelat musik för o försöka få ur mig det jag känner som jag så ofta talar via musiken .
Flera timmar utan att överdriva spelade jag bara olika låtar o satt här.

Vet inte riktigt hur jag ska avrunda detta innan jag går för djupt in på saker som jag kanske inte vill skriva så det ligger ute på nätet men jag kan säga det att mista någon sida o så är inte de samma som o kämpa med sina föräldrar in i sista andetaget o ändå mista de båda så tätt inpå.

Försök inte spela förstående för du vet inte! Du vet inte alls hur det är att uppleva det så nära så det besöker dig var minut i vardagen!!!

KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards