bonnaliv

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 23:29

Japp... Ligger raklång i sänga o med trötta ögon skriver jag mitt kvällsinlägg! Måste påminna om att TÄVLA i vår tävling , det närmar sig slutet KANSKE ;) . Idag har jag haft en sån där kallad - umgås med hästarna dag :D Bara varit med dem , klappat pratat o lite senare i kväll va jag ute med borsten ... DÅ fick vi oväntat besök :O .. Ut kommer brollan med deras granne o frågar efter svägerskan ????? Va?? Jaha då sitter man åter o väntar på att vi ska ringa för o höra OM det finns intresse att ta hästen?! :/ Chockerande då vi nu anser att det är upp till till var o en att höra av sig då man känner för (, vill , har ork , inte har annat för sig ) att ta hand om SIN häst. Tyvärr har gubben tröttnat på att hämta då det prioriteras annat framför rätt som det e . Ja jag är ärlig !! Jaja .. Nu fick jag det ur mig med :D jävla gnäll f ... Skulle vissa kalla mig men tycker inte det alls är gnäll , det är bara normalt fungerande o tänkande. Det va ganska kul överraskning ändå . Förbannat va våra hästar är sociala , de nästan knör för att va den som kommer längst fram för alla klappar ... Kul o se hur dessa skönheter fungerar :). Poppe han står en i knäna så fort han har chansen :P . Hoppas på ridning i morgon men det ser ut att bli ensam då syrrans gubbe ska firas :S ps) hade totalt glömt :/... Pinsamt !! Inte fasen kan jag bara slänga allt planerade åt sidan som en del kan , djurens välmående är ju trotts allt vårat ansvar o gubben jobbar helg. Då får man passa på att åka då inget annat står på schemat . Här ska det fixas en grind till Bertil o ballerinas kryp in. Hästar ska in o verkas mm o självklart så måste jag hinna med det där förbannade städandet haha... Jaja ska försöka avrunda detta svammel o måste säga att kycklingen blev godkänd , faktiskt det enda lilla åt massa av på middagen :D ... Äter hon med god aptit o säger att det e gott ... - ja då måste det va Det ! För hon är kräsen :P. Nu sover min lilla familj o jag är inte ens trött längre . Full av tankar , planer o känslor kring saker i livet . Själv ligger jag med Nicke nyfiken på o hur ser det ut då eller ? Haha .. Illa :P .
Ne om man skulle kolla runt lite innan man nattar sig ?!
God natt alla som redan sover o god natt alla söta , arga , trötta , fulla , pundare o idioter :P glöm inte att någonstans finns minst en som älskar er !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 19:15


Väninnorna har samlats på kafé för en mysig fikastund. Medan mammorna
tävlar om vem som har sovit sämst, sitter barnen och smular med sina muffins. En av dem sträcker fram en kladdig bit men mamma vill inte smaka: ?Nej, mamma börjar bli tjock om maaagen!?. Förvånad drar barnet tillbaka sin lilla hand, muffinsbiten landar på golvet. Sweet Lord, kan man stoppa bantningspladdret?

Visst kan jag förstå att man vill komma i form efter graviditeten, det är vi många som vill. Men att banta inför sina barn, då känner man vansinnet koka i huvudet. Då får man antingen lämna stället fort som fan eller snabbtillverka sin egen tvångströja genom att knyta ihop ärmarna för att hejda impulsen att brotta ner morsan på golvet och tysta henne genom att trycka ner Waynes Coffees största anabolamuffins i munnen på henne. (Haha, vilket straff).

En variant på den verbala inkontinensen som råder hos föräldrabantarna är de som låtsas visa hänsyn men pladdrar på ändå: ?Jag borde verkligen inte prata om det här inför barnen?? Och så gör de precis det: Klagar över den (inbillat) tjocka magen. Diskuterar hur mycket socker det är i bullen. Jämför varandras kroppar. Banta gärna ? men håll käft!

Det finns också föräldrar (även pappor) som ondgör sig över att barnen
krånglar vid middagsbordet och inte äter ordentligt, men själva sitter med ett glas Nutrilett. De, som är jättemåna om att vara goda förebilder på andra plan, begriper inte ens att barnen kommer bli fuckade av att tidigt höra om bantning, om hur kroppen ?ska se ut? och att det är helt normalt att värdera den hela tiden.

Jag tycker det är så himla himla sorgligt. Har ni sett tioåringar kommentera varandras midjemått på skolgården någon gång? Som redan är fullt medvetna om vilka ideal som råder och att man ständigt måste
vara på sin vakt för att uppfylla dem. När man hör det där snacket blir man illa till mods och undrar var viktfixeringen kommer ifrån.
Jo, från deras ständigt bantande föräldrar förstås.

Barn ska lära sig att äta bra, men inte för att duga utan för att de
ska bli friska, starka, må bra och orka leka. Det är de enda skäl barn
behöver höra.

När det gäller vuxna så skulle jag vilja efterlysa den enda diet
världen behöver: En diet mot dumhet.
Åsa Erlandson

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 16:49

Jaha .... Så nu sitter man på arslet ordagrant :D gubben har intagit ryggläge på övervåningen o nyss bädda jag ner vår trötta,lättirriterade o känslig dotter i soffan framför bolt !! Inne i ugnen står maten o ska göra i yttligare ca 2 timmar :) . FÖRSTA gången jag lagar kyckling , alltså hel !! :O men jag hoppas att det ska bli ätligt haha ... Återstår att se !! Fick mina efterlängtade chips idag ( salt/vinäger ) så nu ska jag med mysa ner mig i lilla soffan o knapra lite :P hahah inte middag riktigt än så lite godis innan maten går allt :) . Ne lilla vill inte ha , inte nu o tur är väll de för min del haha.. Då kan jag äta utan att förstöra hennes aptit ... Va trodde ni jag menade ? ;) haha... Härliga fredag!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 13:31

Det e inget annat :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 12:49

Jag känner bara för att skriva ett par rader :) här skiner solen , fyller en med lust men får skaka alla idéer av sig då gubben nyligen skrev att han skulle sova när han kom hem :(. Han va helt slut lät det!! Tur då att man har fusk pizza framme :P , jag o lilla har redan ätit var sin bit här efter dagis så ja han får la värma o krypa i säng :/ .. Ja va ska man säga ? Kan inte heller förbjuda trotts att jag ibland önskar ;). Ne så illa är det faktiskt inte :D . Hade ju tänkt att bege mig ut på en runda i eftermiddag men men .... Kanske inte gör så mycket med tanke på gårdagen ! :). Ne nu ska jag se om lilla vill följa med ut i hagen .... Pippi har regntäcket på sig :/ ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 12:24

paj med smak av pizza ca 6 port

Ingredienser

3 dl vetemjöl
125 gram margarin, rumsvarmt
2 msk - 3 msk vatten

Fyllning
400 gram köttfärs
1 msk margarin att steka i
1 st Gul lök, hackad
1 st vitlöksklyfta, pressad
2 msk chilisås
1 nypa salt och peppar
1 nypa oregano efter smak
1 dl creme fraiche
150 gram färskost, tex Philadelphia
3 st - 4 st skivade tomater
1 dl riven ost, smakrik
Instruktioner

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Arbeta snabbt ihop ingredienserna till pajdegen för hand eller i matberedare. Tryck ut degen i en pajform, ca 30 cm i diameter. Låt vila kallt ca 15 minuter. Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.

3. Fyllning: Hetta upp matfett i stekpanna. Fräs färsen. Tillsätt lök och vitlök. Fräs ett par minuter. Häll i chilisås, smaka av med salt och peppar och oregano. Tillsätt creme fraiche och färskost.

4. Häll fyllningen i pajskalet, täck med tomater och riven ost. Grädda mitt i ugnen tills ytan har fått fin färg, ca 15 minuter.

Kan bara inte bli enklare :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 09:10

Denna mannen gör en glad ! Ekar över skogen !!!

Av Cicci & Ebbe - 7 september 2012 08:58

God möra alla solstrålar där ute !! Här sitter en morgonpigg sate som började sin dag med att göra affär :P , gjorde ett bra köp utanför dagis nyligen :) . Ett par jeans till lilla :) I stl 110 :/ hon börjar bli stor nu min Tjeja !! Hahaha... Ne det är inte så att det står någon tjålare vid hörnet utan det va min kusin jag köpte de av då de va för små för hennes lilla :D . Bilden blev väll kanske inte den bästa med brallorna är jätte fina . Kommit på att dagis parkering är en värld av affär o byteshandel ;) , där gör vi upp , vi 2 kärringar om blommor till leksaker , stickade mössor o framtids planer :). Visst är det härligt ?! . Nu så är man ju tillbaka i hemmet då o här behöv en rejäl städning :/ hmm... Av någon konstig anledning så städar inte vårat hus sig självt , vilket jag tycker vore klockrent :P. Det blir o vrida på sterion o tänka på glada ting som får en att städa med glädje .. Hur gör ni för att ha ork o lust med detta som alltid känns som ett stort MÅSTE?? Finns det någon som kan dumpa över det på gubben?? Då vill jag veta hur ni gör :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards