bonnaliv

Direktlänk till inlägg 12 april 2017

Stobesök o fräna händelser på G

Av Cicci & Ebbe - 12 april 2017 00:43

Go kväll
Idag trodde jag hela dagen skulle gå år helsike rent ut sagt. Hade planer som gick i stöpet men dagen hade annat i planerna för mig:D

Först o främst vill vi hälsa klocka välkommen hem för en tid

Hon är hemma för en date med emriki :P
Hon hann knappt mer än in i hagen innan han började uppvakta henne haha o hon lekte på , retades.....

Klart hon kände igen sig var hon va :D hälsade med ett stort gnägg på sina kompisar som nyfiket kikade vem som kom med transporten

Va så kul o se henne igen ! Har ju tänkt åka o hälsa på länge nu men det har ju inte blivit av, alltid något som dykt upp!

Ja håll för ögonen ! :D ne då han bara testar att ställa sig bakom då hon brunstar men är nog inte riktigt dags än ....
Inte än men snart kan jag tro. Får hålla ögonen på de ett tag.
Haha så roligt o se emriki trippa runt o visa upp sig, tänk om en egen man kunde uppvakta en så ;) (skämt)

Idag så förutom att klocka hälsar på hemma på gården så hände lite annat skoj :)

Jag har fått förfrågan om att designa ett smycke / halsband åt någon jaktsida JÄGARLIV
http://www.xn--jgarliv-5wa.com/sv-SE

Ska bli roligt o ge sig på detta o se om jag får till något passande . Idéerna bubblar upp en efter en i skallen men så efter flytten tillbaka till gården så är mitt "designblock" borta . Jag tror jag gav det till lillan då jag skulle ge upp det efter det andra företaget jag designade åt la av . :(
Jaja får väll köpa ett nytt o ge mig på det igen . Är roligt när man får förfrågan bara så där :D


Inte nog med det så blir det av i morgon .... äntligen?! Ge mig ut på pippi efter så lång tid . Är mer än dags o jag hoppas jag återfår den där hästlusten :S , annars vet jag inte vad jag gör.
Kanske ska vi få med oss gubben på emriki :O
Oinriden , endast sutten på o skritt en vinter för något år sen om ni minns ?

Hoppas han är lika enkel i morgon som då. Det bekommer honom inte ens när gubben satt upp o han följde så fint .
Annat kan ju va i morgon då han har dambesök men varför inte testa då vi har både pippi o Q med.
Han kommer nog iallafall gå med om han inte vänder vid slutet av gården hahaha ;)
Återstår att se ! Spännande !
Ska försöka minnas allt o uppdatera bloggen. ;)

Ska testa mina nya ridhandskar med från sportbutikonline
http://sportbutikonline.se/produkt/ridhandskar-uvex-i-performance-2/
Nu får ni 10 % på valfri vara om ni uppger koden pippi vid beställning. Så Varför inte köpa ett par ridhandskar nya ridhandskar ?
Finns annat med :)
Finns även riktigt bra för små , innan fick vi köpa "vantar" på hööks åt lillan men här har de även för de mindre ryttarna . Hon ska få testa sina under morgondagen med.
Va tänk att hon skulle rida ut med oss men blev att kompis hörde av sig o ville leka kl 10 .
Påsklov som det är o ingen skola så får man passa på o va med polarna . :D

Ne försöka sova då för i morgonbitti kommer ridsällskapet kring kl 9 . Jag ska försöka få en blund så jag kan ta mig upp o inte va sovande när hon kommer:D

God kväll/natt
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards