bonnaliv

Alla inlägg under december 2012

Av Cicci & Ebbe - 31 december 2012 18:03

Av Cicci & Ebbe - 31 december 2012 12:49

Av Cicci & Ebbe - 30 december 2012 23:46

Först vill jag börja med att säga att ellas man o svans är mörkare än päls :) är bara kameran som vrängt till det hela. Vi pratar inte stor skillnad men så har hon slingor i samma i det mörka.
Lite om Ella då - newforest , född 88 .. En gammal klok dam :) Jag fastnade för hennes ovanliga ögon :O Ska va väldigt cool i alla situationer o ha ett förflutet inom tävling . :D

Nu ligger man för natten med lilla sjöjungfrun på :/ . Aaa lilla somnade snabbt o nu är läget så att de kollar på film där nere ( som här e via datan) på tv.n . Annars så brukar jag som ni vet kolla på bones ... Läget e trist för mig som får stå ut med antingen sjöjungfrun eller flykten från hönsgården :S , valet e lätt. Det är de filmer vi har på min lilla bärbara som nu får gå på kvällen uppe för lillan . :/ Önskar läget vore annat just nu :P
Måste ju berätta om vilken satans träningsvärk jag har i Hela kroppen , även i händerna :O ( vid tummarna ) Höll på att gå åt tidigare men en stunds mockande i stall fick det att försvinna för stunden . Hmm... Nu är det tillbaka igen :( Snacka om härlig känsla o somna med... Är nästan likande kramp i ena armen :O hahhahaa...
Ne go natt o jag får önska er alla en SUPER sista dag på detta året.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 december 2012 22:39

Idag har det gått bara bra med att kolla på Ella mm. Jasmine fastnade o den stund jag va med boxen så gav hon ett bra intryck även på mig :)
Nu rivs det i stallet o byggs om :P . Fick ett ryck till kvällen men ett bra sådant med :) . Blev helt plötsligt snyggare o mer öppet . Det ska visst ske lite ändringar i stallet då Anki inte ska ha kvar cissan så har gubben sagt att det sker lite omorganisering där inne. Hans box är nu mera jasmines o han tar den som Anki fick ha till cissan . Ja för när det gäller sen så kommer det bli mest ridning för de. crème behåller sin plats. :D Får väll bli att låna box i värsta fall :S . Det handlar om bestämda hästar som ska bo på denna gård o jag kan inte säga att jag har några invändningar i det. Så får jag som jag hoppas så är det ett "nytt" stall framåt våren/sommaren :D underbart! När det gäller syl så är det hela avblåst o nu är vi inte lätta att övertala ... 2 chanser o varje gång , varje månad , problem. Nog!! :D Bäst är nog va som sker nu ändå .... På tal om honom så är han helt okey i benet igen :D . Nu gäller det bara lite träning o så, bygga muskler. Det ska bli en snyggar kille :) . Om det hins med i morgon så ska det väll verkas när det gäller hans hovar med. Är det någon som känner till om de som har haft patella ska verkas på något speciellt sätt? Man kan inte ha all kunskap men kan skaffa sig :) .

Här sitter vi , tv-kväll ... Jag , lilla o barnen! Gubben snarkar säkert redan sen en bra stundsen där uppe . :) Jag förstår att han är trött , omställningen efter att haft "långledigt" o nu vakna kl 5 varje morgon igen. Inte nog med det så varje år vid denna tiden så får han en olidlig huvudverk :( Migrän? Stämmer inte det att det även kan va enbart vissa tider varje år ? Vanliga tabletter hjälper inte alls länge :( Själv så är man helt slut varje kväll , tidigt . Ändå känner man sig lika morgontrött :P

I morgon tar det fart igen :D . Hoppas på att hinna med en ritt med Pippi innan man ska åka till Anki o brollan . Ska hälsa in nya året med dem :) . Blir en lugn kväll även om man kunde önska lite mer fart o liv ;)

Så o morgon är sista dagen på 2012 ... Ännu ett år i rätt riktning!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 december 2012 20:44

Av Cicci & Ebbe - 30 december 2012 12:39

Av Cicci & Ebbe - 30 december 2012 10:44

Det va droppen... Gubben berättar att anledningen till att inte syls ( nu mera förra ) ägare inte svarar är för hon stängt av mobilen . Det fick mig koka... Min kusin hade visst sagt det då hon ringde! Bevis nog att han inte är vatten värd! Jag skickade ett mess där jag skrev att vi avblåser affären o hur förbannat trötta vi är på detta. Slog på flygplamsläge på mobilen för att inte riskera hörselskada när hon väl bubblar över o får tummen ur för att ringa o skälla ut en :/. Då kan hon ringa bäst hon vill , lika lyckat som vi väntat i dagar på dem o de inte ens ringer o säger att de INTE kommer. Nu är Cicci arg o less på detta skit! Syl nu mera åter igen Casper ... Är nog på bättringsvägen . Jag ryggade han igår o tyckte det knäppte till men va inte säker o nu går han fint o vilar andra bakbenet :D lyckades jag kanske ? :) Ja ingen blir ju gladare än (vi) han. Är på rull mot Örebro o ska se på Ella o det ska bli kul o se om hon är den "rätte" .

Så ligger läget till just nu här ... En liten uppdatering från livet :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 23:05

Tänk va allt känns "flytande" detta året .. Vintern brukar kännas olidligt lång men om man ser på det Så är SNART våren här :) Man har kanske funnit saker i livet som gör att även i kylan finns värme :) . Ligger just nu i mörkret o hör lillans snusningar o fläktens brus , man hör "fötter" på nedervåningen o dörr som öppnas o stängs. :D (barnen)
Gubben sover som en stock o gjort en stund , antagligen nöjd med livet . :) Fast vem är inte det? Jag tänker tillbaka på årets början ... MINA MÅL.. För 2012 :) o aaa jag kan stolt säga att jag allt fixat några av dem :D . Kanske mer än va jag själv trott om mig , att klara . Nästa nr ETT när det gäller mål är att göra rätt för mig till ulle :) ( pippis (förra) ägare! :P o sen... Hmm.... Hahaha.. Börja med något som ger mer inkomst åt familjen :) . 2013 ska bli ett år som saker blir uträttat. Hoppas jag! När det gäller stall o hus , altan o riva andra köket så Jasmine får eget krypin . Få ordning på tomten o bygga klart lekplatsen o rusta upp den gamla lekstugan . Måla gårdens alla hus o stall utanpå o rusta upp det trasiga . Ops ... Detta kanske är snarare en 2-års plan :P OM vi ska hinna med allt :). Får ju inte glömma att när snön försvinner så kan man hitta mig ute i hagen , oftast. :) Det tar tid det med . Eller på språng med Pippi :). Vi gillar att "rymma" ;) iväg o va för oss själva . När det gäller tidningen så är alla målen uppnådda :D så nu ska vi väll ge oss på att jobba från mark o trail mer :)
Underbara tanke !

Tycker det varit lite snålt med kommentarer idag :( . Har ni tröttnat på mig ? :P Det är nu vi kan börja se fram emot lite mer häst på bloggen o det är underbart att kommit igång igen. Hoppas vi får följa Jasmine med lite inom snar framtid :) . Från knopp till blomma :D inom ridning o jag hoppas att hon inget har emot att jag fotograferar hennes framsteg o arbete.
Skulle va kul men garanterat så dyker det nog upp isllafall några bilder.

Vet ni va ??? Vår snö är på väg bort :O det töar som galet o det är blött o slafsigt här o där :/ . Halka är det gott om här ute :P. Man kan tycka att snö är förbannat skit men blött o kladdigt är ta mig fan värre . Eller? Snart rullar ens vän i lera o allt blir dubbelt arbete :P ... Vi kan vänta oss härliga tider ;) Hade ni några mål för året som va? Några nya för nästa ?
Jag säger bara- rörigt inlägg , VÄLKOMMEN till min skalle :D
Natti ..
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards