bonnaliv

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 21 september 2012 22:28

Jag ramlar mellan väggarna , skit full med flaskan i näven ... Haha ... Trodde ni på den? Det gjorde inte jag :D. Ne jag sitter här med håret uppdraget i en knut som en riktig bonnakärring i kväll o är kaffe sugen . Gubben har redan intagit sängläge då hans klocka ringer kl 5 i morgon igen , jobb! Lilla ligger på soffan o myser framför en film ( som man oftast ser henne nu mera ) . Vilket tråkigt liv hon måste ha :/ men det händer ju inte mycket mer i hennes liv än mitt som synd är . Jag hoppas att det blir av nu på lördag de som va planerat även om vi så måste åka ensamma , hon är värd det ! ( lek o buslandet i Skövde ) Jag ska erkänna att jag faktiskt hade glömt av det :O , vilken morsa !! Skulle vilja skylla på att det är för allt annat runt omkring men det funkar inte :( .. Är mitt ansvar att ha koll ! Annars kan jag inte va någon bra förebild haha :P. Hur skulle det se ut? Ne det är bara att glömma o skylla det på saker runt om :S neeeeeeeee låter inge bra . Måste ta upp det med gubben i möra för att spika det så inte han e den som glömmer det sen :D . Har inte hört ett ljud från min kusin som och skulle dit :/ , hennes lilla bebis va sjuk va de sista jag hörde o jag hoppas verkligen att det inte hänt något allvarligt :/ . Ser ut som vi kan ha fått casper såld o ingen blir gladare än jag om så är läget :) . Tjejen som va o tittade o hon kändes bra det lilla vi talade . Man är ju lite övervakande även när Det gäller fölen , de är mina bebisar !!
Trotts att allt ser ljusare ut så får jag bara svårare o svårare att slappna av :S vilket gubben idag påpekade :O , intog försvar så fort han sa något typ. Det fick mig att fundera o kom på mig själv ha ALLA taggar utåt :O o förutfattade meningar om något dumt menande ligger bakom allt :(. Kanske börjar jag tappa kontrollen o tappar allt förtroende till andra igen :(.
Det är skit , kaos just nu där inne !!! Kanske hade jag en gräns som vi trillade över ? Nå ja ... Denna blogg ska inte va så djupt personlig ?! Jag menar - hur intressant är det att läsa? Vill man ta del av det eller förstå vad jag menar o vissa saker grundar i så finns mina bloggar vid namn qdela kvar :/ men jag försöker skapa ett nytt mönster o en ny framtid utan det gångna , ( inte så lätt alltid ) alla har vi som jag sagt tidigare en bakgrund . Ne nu vill jag inte skriva mer ... Det blir bara fel .. Hamnar totalt utanför va denna blogg "handlar om" så jag tackar för mig denna fredags kväll , nykter , drogfri o städad ;) haha .. Hoppas ni som svänger om .....svänger lite extra åt mig :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 september 2012 18:59

Både mella oss o ute :) .. Tanken va ju att svägerskan ( Anki ) o syrran skulle bli hämtade i dag för att rida men regnet höll i sig o klockan slog fel tid då vi va tvungna att slänga oss in till byn för middag ... Får hoppas att det blir större chanser i morgon . Här faller mörkret som på så många andra ställen men det känns skönt.. Man kan mysa ihop i soffan o bara försvinna in i tankar med ögonen på de brinnande ljusen ( kommer ) . Det finns allt en härlig känsla med hösten med. En omsvepande känsla?! Just nu hoppas jag innerligt att gubbens chef inte ska ha sin kärra i morgon så vi får hem lite käka till vännerna där ute . Snart ska det storhandlas till dem och !!! Ne jag har bloggtorka känner jag :( ... Vet inte va jag ska skriva om :( men hoppas det kommer igång :P
Någon som väntar på vinnaren i tävlingen?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 september 2012 10:38

Tänj hur mycket jag än känner för att ge upp så greppar jag efter de små saker som gör att jag orkar kämpa längre .. Alla glada stunder! Lilla ! Djuren! GUBBEN!!! Sitter o lyssnar på Cecilia Vennersten , kanske inte fen bästa skivan men låtarna ger en allt en tanke :O Här dånar musiken o det känns som jag spelar av mig det värsta som jag för stunden känner.

Har ni något bra sätt att hålla sig på fötter när allt annat faller ???
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 september 2012 08:48

God möra alla morgonpigga o solstrålar :). Här sitter man .... Vet inte va jag ska ta mig till riktigt idag :/ . Städandet är klart för längesen o tvätta ... Ja då måste det som hänger trorka . Jag är låst ;) !! Stackars mig Hahaha ... Ne det är väll bara te o mysa o sakta men säkert vänja sig vid ensamheten . Va som komma skall , de vet inte ens jag i daxläget :(. Utanför rutan ser jag våra älskade hästar , går o letar strån i backen :/ o idag ska vi börja med att stöfodra med balar . Solen kikar fram o det ser ut som en riktigt bra riddag .. För den som kan :P. Härligt!! Själv blir jag nog sittande . Lilla är iväg till dagis o jag försöker få igång eld i kamin .... Här händer det tyvärr inget mer denna morgon :S haha...
Konstverk av lilla igen bjuder jag på... Ser ni va det ser ut som?
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards