bonnaliv

Direktlänk till inlägg 3 maj 2017

Huggen häst? O kläck på väg ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P

Ne men allvarligt!
Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå va NOG.
Inte nog med att polisen inte bryr sig o komma när man anmäler saker o ting så ska man gå i tankar om va som kan hända mm. Att gå o lägga sig orolig !

Vet inte om jag ska våga lägga ut bilden på va som drabbat emriki under natten/tidig morgon.
Hur som så kom jag ut innan 7 för att jag såg pippi långt neråt vägen :O
Inte alls vart hon ska va då hagen inte ens sträcker sig dit på den sidan. Blev att hämta in en hög skärrade hästar men emriki stod kvar gnäggande.
Va inte förens jag återväbde försökte få med honom upp till stallet som jag såg ..... kalla kårar längst ryggen då han inte ens kan röra på sitt ena framben o sekunden efter upptäcker jag det öppna jacket . PANIK INOM MIG!

Blunda !!!! Ber om ursäkt för den bilden men för att ni ska se synen som mötte mig . :( Jacket sitter alltså mellan hans framben o enligt veterinären som jag tillkallade så är det 5 cm djupt ca 4 cm brett . Inget skit eller så inuti o han kunde inte fastställa vad som orsakat det men med tanke på de fina kanterna, formen , storleken..... Allt tyder på ett hugg.
Tyvärr skrev han inte det som skada i papprena då han inte kunde säga till 100 vad som orsakat skadan . Är bara tacka o se glad ut , några tusen fattigare o inte heller kan vi anmäla!!!

Jag väntar, kommer det någon så ansvarar jag inte för vart den människan hamnar när jag är klar med den !
Man rör fan inte försvarslösa djur o de har blivit rejält skrämda då de sprängt tråden i hagen . Det är nu man önskar man inte sov så när man väl somnat .
Kanske avsluta med medicinen o sätta sig o vaka över gård o djur ?!

Ja ja hur som så köpte vi oss en kläckare på tal om annat . Den är idag laddad med 12 brahma som jag vann o 12 faverolle :) så om 21 dagar så väntas smått men också till helgen om våran beräkning stämmer på vår hemmagjorda kläckare . Va iväg idag o köper startfoder till de små o i morgon ska deras låda (kommande bebishem) göras ordning med lampa mm . Tyvärr sån hönsmamma jag är så kommer jag inte i jag med haha . Nu håller jag bara tummarna för de små o hoppas på många lyckade kläckningar till helgen .

Ska bli o köpa hem kalkonägg nästa när maskinen är tom :) fylla så gott som o invänta. Kanske någon mer trevlig hönsras?!
Ne nu tåras ögonen , jag har varit uppe sen kl 6 o det är mer än va min kropp egentligen klarar av o slitit med att göra provisorisk hage , bära foder o vatten mm . Det är en bit från stallet ner o speciellt med en kropp som inte orkar men idag tog nog viljan överhanden . Återstår o se i morgon om det straffar sig o en blir liggande hela dagen eller om man kan göra någon nytta .


God natt kära vänner
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2017 23:48

Go kväll Då skriver jag från sägen i hopp om att få ro i kroppen att kunna slappna av o somna. Dessa dagar sen sist jag skrev har varit helt upp o ner . Inget har liksom funkat o mitt mående har gjort sig påmint rejält . Hur som så idag blev det ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards