bonnaliv

Direktlänk till inlägg 9 april 2017

Löst snack o en tanke närmare penseln

Av Cicci & Ebbe - 9 april 2017 01:54

Vilken dag !!!
Nej tänker inte skriva om det i Stockholm, det sprids brett o vint o på nätet hatkastar man varann för olika åsikter o anklagar varann för det ena o det andra.... den skiten får alla andra hålla sig till ......

Vädret har varit underbart idag:D
Varmt har det varit o idag har det grejats en del på gården både ute o inne med olika saker. Tex så fick gubben ge sig iväg o skaffa en bal halm .... behövdes men kommer inte av sig självt :P uppenbart !
I morgon kan ni nog räkna ut vad jag har på mitt schema ?
Jag ska fixa i stallet, halma lösdriften o så göra rent i hönshuset :D får ta det i lagom takt bara så hoppas jag på o ro det i land .

Får be gubben om hjälp o köra skottkärran bara . Minst!!! ;)
Städa av gården som alltid till våren, plocka o fixa i minsta detalj . I år är det tänkt att plantera med så börjar bli dags o fixa inför det med .
Idag har vi haft besök på gården :)

Den känner ni igen va :D idag har pojkarna lekt . Ställt ut husvagnar på marken som de dragit med 4-hjulingen , 2 st . Här försökte man va snäll o ge tips på enkelt sätt o lösa det hela när de krånglade med o vända mm på plats men som kärring så får man onda ögat men islutänden så va det kärringen som hade rätt o de fick göra som jag sa från början iallfall hahaha . Tänk om snubbar kunde lyssna på oss direkt va mycket tid o krångel vi skulle bespara de ;) . Vi måste va det smartare släktet ändå?!

När jag va in hos hönsen idag så låg 2 o ruvade . Vill se först så de ruvar o inte lämnar så därför valde vi att ta de ägg i ena redet. De har legat sen igår men de är 3 st som tycks turas om o ligga på äggen . Återstår o se om det blir små där ute. De äggen får de iallfall behålla o ruva bäst de vill :) , hoppas gör man så klart Att de inte ska överge de !

Har insupit doften av hästarna en stund med i solen . I hagen kommer grässtrån här o där o man kan se hur de går o noppar för fullt där ute :) Lusten att komma ut börjar komma mer o mer igen efter haft tankarna på annat håll ett tag . Så kanske om jag hinner o har orken /kraften i morgon efter allt så .... åker sadeln på !
Om så bara för en liten tur ... synd bara att man ingen har o rida med längre :( men får väll tala med skogstrollen.

Ne fy jag tappade helt tråden o glömde vad det va jag ville skriva från början om :D så typiskt! Hur som så kommer nog mer under morgondagen o jag hoppas på en härlig dag med möe sol , kanske en årets första grillning är på sin plats med ?

Inser när jag ser bilden på 4-hjulingen med barnen att ladan är i behov av rödfärg med hahahaha

KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards