bonnaliv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 23:24

Idag är en sån där super dag som man hunnit med en massa o är helt utmattad men ändå glad o nöjd . Nu är styckningen mm klart o tröttheten gör sig påmind :). Ringde upp mor min för en timma sen för uppdatering smul ;) o då hade hon redan sovit en timma :O . Mammas stolthet :D , duktig tjej! Nu gäller de bara att en annan ska kunna somna med o inte sakna för möe :/... Risken finns :(. I morgon är det planerat ( va jag vet än så länge ) ridning igen :D o det blir middag hemma hos föräldrarna ... Självklart lever :D , gräddstuvad!! De finns nästan Inge godare :). Ja trilla inte av stolen för de ;) Eller sätta kaffet/ käkat i halsen på de där viset. Haha... Försöker skämta bort den där ensamheten som kommer krypande , saknaden :(. Fan de e jag som har svårt att klippa navelsträngen !!! Jaja ... Så är iallafall läget för stunden :/. Fasen inlägget började bra :O .. Nå jag har samlat på mig massa recept nu på nöt o ska prova några riktigt konstiga men lät såååå goda :) . Hittade även på vildsvin o det kommer la det med snart ... Fasen allt handlar om man här Hahaha men har inte minsta lust att äta nått med köttbullen sittandes i näsan :O .. Ja tyvärr har jag inget intressantare att skriva om o skallen är insnöad i matens värld så detta inlägg får sluta så här :P ... Korkat , rörigt o hoppande :D , ha gärna lite överseende med mig :)
Kram C natti där ute

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 21:22

Är nog föl i denna sötis :)

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 20:40

Gubben har sin plats o jag min :)

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 19:35

Ikväll är det barnfritt men de betyder inte att man får extra tid till annat haha.. Ne fasen , här ska det styckas !! Vilket nöje att skaffa barnvakt för va ? :P o antagligen om Det funkar blir hon borta över natt. Denna mamma kommer sova illa isåfall :/ ...
Ne dax att sätta igång med vårta fredagsnöje ;) ... Bläää.....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 13:13

Currydoftande falugratäng


Passar både barn och vuxna.



Ingredienser


500 gram falukorv
1 st purjolök
1 burk majskorn, ca 340 g
1 msk matfett till formen
1 burk krossade tomater,ca 400 gram
1.5 dl grädde
0.5 dl persilja, hackad
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk curry
2 dl riven ost
Instruktioner


1. Sätt ugnen på 225 grader.


2. Skiva korven. Skölj, ansa och strimla purjolöken. Låt majsen rinna av. Smörj en ugnssäker form.


3. Fördela purjolök och majs i formen. Häll över tomatkross och grädde. Strö över persilja. Krydda med salt, peppar och curry. Rör om så att allt blandas ordentligt.


4. Lägg korvskivorna ovanpå och strö över osten. Gratinera mitt i ugnen ca 20 minuter.


Slängde självklart i en hel ring , krossad tomat med örter o en hel 3-a grädde
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 11:59

Oj oj oj idag gick de undan , mer än va bilden bjuder på... Jag lovar!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 31 augusti 2012 08:59

Jaha ... Då vankas de kaffe hemma hos syrran i väntan på att komma iväg! Hemma står tjejerna inne i väntan på att få komma ut på sin morgonrunda :). Måste ju bara säga att de e förbannat trist väder men det kan nog inte bli roligare än va man gör det idag. Lilla är på dagis o gubben ska greja med bilen under tiden ... Ja de är bäst att passa på ;) . Nu ska man bara ha en droppe kaffe o så ska morsan komma o ta Naddis så bär de av :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 23:47

Efter ägg o macka så här sent :P. Som jag skrev innan så kom vi inte ut , höll inte upp så pass o när det väl sluta så slukade mörkret hela skogen :/ men man ska inte sörja :D . I morgon bär de han halv 9 på morgonen för att hämta syrran o svägerskan ( Anki) .. Då stundar uppstigningen :P!! Va fasen man får passa på o ta alla tänkbara chanser . Passat på o plantera lite mer blommor o nu ska jag slänga mig i säng :D ... Längtar till mörakvisten !!
Bjuder på en klockren bild på cissan o önskar er alla en Göra goo natt :D
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards