bonnaliv

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 23:24

:) ja den sitter jag o glor på just nu mellan jäsandet . Gubben kom yrvaken ner nyss hahah o trodde kl va 5 , dax för jobbet ! Visst är det sjukt detta när man har ute annonser , folk har ta mig fan ingen respekt för kl o att det faktiskt är vardag :S . Förklaringen va självklart att någon ringde o han trodde de va larmet . Körde snällt o fint upp honom i säng igen med lilla i armarna som hade somnat på soffan . Nu sitter jag bara här o väntar på att klockan ska ticka fram yttligare lite... Baka ut , forma o åter jäsa 30 min :/ ... Hmm.... Baka , fylla huset med doften av nybakat !! Hoppas på att kunna servera gubben en god frukost i morgon :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 22:49

Känner igen detta från hemma ... Baket sent på kvällen/natt eller jätte tidiga mornar . Jaha ... Kl 23 börjar jag o bara jäsningstiden är en timma :/ . Bra jobbat :S . Lilla har inte somnat än utan hon ser på Anki o pytte ... Jag har alltid sagt att jag INTE ska bli som min egen mamma men just nu har jag klivit rakt i hennes fotspår :O
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 21:34

Go kväll där ute i blåsten :). Måste säga att det e fegt på tävlingen :O o jag hade trott att många fler skulle slå till på att va med för att vinna åt sig själv eller kanske ge bort till någon som skulle uppskatta det :/. Jaja .. Vill iallafall påminna om att det står ca en månad men det kan lika gärna betyda nästa vecka ... Som vinnaren dras ... Ingen vet när det bär av :D. ( jo jag men ) . Jaha här sitter jag efter att vi varit ute o öppnat lösdriften , fyllt karet med vatten o ströat , jag vet att jag skrivit ett tag nu att vi ska göra det men det har liksom inte blivit av då allt lämnats halvgjort varje gång ! Lilla står just nu inne i duschen , gubben har stapplat upp o lagt sig med kudden. Här sitter jag o lyssnar till lillas lek , katternas plingande o blåsten utanför . Detta är det liv jag valt ... Det bara slog mig o herre jävlar va nöjd jag är med valet :D .
Funderar på om man kan ha chansen att lyckas övertala gubben min till en resa till hööks i morgon , vill ha / behöver ha nya skor till vännen runt om. Idag har hon fått vila med :( men i morgon hoppas jag på en vända ändå om den så bara ska va några km :). Till helgen försvinner våran bil , den e såld :/ men tur som fan så får vi låna en tills vi köper ny , nu ska vi ha plats för hund mm i bilen igen :). Hahaha shit vilket vilddjur vi har här hemma ( be inte jag ;) ) ... Lilla nasse han blir som galen på lite kalvbiff haha .. Ne nu kallar mammaplikten ... Bäst att ta det , borsta tänder mm o hopp i säng med liten :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 12:36

Fler valmöjligheter !!
Oo jag vill själv ha detta !!
Ni får välja mellan bild 1 , schabrak med luva ELLER bild 2 , ETT av det , fleecetäcke : transporterar bort fukt o håller din häst varm o torr . Passar som stall- transport eller svettäcke , stl 125,135,145,155,165.


Ridtäcke : perfekt för kalla regniga dagar. Mjukt fleecefoder som håller din häst varm o torr . Reflex i kanter samt reflextryck på vänster sida .
Stl 105, 115, 125 , 135, 145, 155


Ja samma regler gäller , fler valmöjligheter o ännu roligare :D
Lycka till ...
Kram C o E

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 12:11

Mängden växter ökar i detta hus :) , underbart! I brist på städlust så stöka jag ner lite extra med jord o planterade mina skott ( på bilden) . Så nu är köksfönstret fullt så länge med dessa från kläng till "palmer" . Nu är det dax att leta nya skott igen :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 11:04

Nu kör vi på en mindre tävling :D o hoppas någon är sugen på att va med o vinna detta så snygga "set" , schabrak o huva . Man kan välja mellan allrundschabrak o dressyr , finns i storlek - shetland , ponny o full . Färger marin o röd ! 
Punk pony !! 


Så va gäller för att få va med o tävla då? 
Nr:1 följ vår blogg, kommentera , sprid den o skriv ett inlägg om va just du finner intressant/ bra i vår blogg. 
Nr2: kommentera att ni är med o varför just du ska vinna . skicka ett mail till qdela@live.com med önskemål på storlek , färg o skicka med länken till ditt inlägg ... ( enbart för att jag ska kunna läsa på lättast sätt via mobilen) . Alla har rätt att tävla o jag ber gubben välja vinnaren i slutänden utan namn för mindre chans att någon av de jag gillar vinner haha
Enkelt o lätt , utan krångel :D ... 
Tävlingen avslutas om ca en månad , kommer på ett överraskande inlägg om VEM som vann :) ... Spänning i vardagen ;) alltid lite extra kul ibland . 


Lycka till alla söta !!!! 
Kram C o E 

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 10:55

Ja idag händer det saker och snabbt går det imorse när jag kom till jobbet före kl6 var bonden redan igång då var slakt bilen på väg , då var det bara att börja förbereda för det och när det hade lugnat sig lite ja då får man reda på att veterinären är på väg , ha ha ja så kan det vara så det var ju bara att ta fram kalvarna som skall av hornas och kastreras 11 st denna gång och naturligtvis så blir dom sövda först innan vi sätter igång ibland så är det hårt att jobba med djur ha det så länge
Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2012 10:03

Fubderar på att köpa detta :)
I love hööks :)... God morgon alla söta där ute !!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards