bonnaliv

Alla inlägg under december 2012

Av Cicci & Ebbe - 20 december 2012 21:31

Ingredienser

1 st purjolök
2 st paprikor
1 msk smör
400 gram falukorv
4 st skivor ananas med 0,5 dl av spadet
1 msk soja
salt och peppar
Något saknades så nästa gång (om) så blir det en skvätt cocosmjölk i o bambu så blir det hela nog KLOCKRET!

Instruktioner

1. Skölj och strimla purjolöken, kärna ur, skölj och strimla paprikan, Smörfräs purjo och paprika i en låg vid kastrull på ganska svag värme.

2. Dra skinnet av korven och skär den i bitar eller strimlor, låt fräsa med i kastrullen.

3. Tillsätt ananas skuren i bitar. Tillsätt spad, soja,salt och peppar. Låt allt bli varmt.

4. Servera med kokt ris.

Den va faktiskt väldans god trotts fattigheten av ingredienser i den :D

Av Cicci & Ebbe - 20 december 2012 21:23

Det bästa med telefoni är nog detta med att man kan ringa om planer är ändrade ... Kruxet är bara att inte många använder sig av den till just det ändamålet !

Då är klockan kväll då o mitt upp i allt så blev gubben puchad ut o fixa gräsklippare ..... Just när man hellst vill fixa sitt eget! Känns förbannat tråkigt som det e o orken försvann väll kanske för oss båda då det är som det är. Så här sitter jag med lilla i värmen medans han är ute o fryser.:/

Har kollat runt på både häst annonser o western sidor med massa smått o gott :) . Fördriva tiden kallas sånt när man gottar sig med att fantisera fram bilder på Pippi med riktigt fina saker :) Japp ... Dagdrömmer!
Jag hoppas som attan att de andra under morgondagen beslutar sig för att komma ut . Kanske hjälpa oss att bli av med stressfröken som är i stallet? För även om det är som det är så har inte ansvaret försvunnit eller? Jag har bestämt för egen del att i morgon SKA jag ha tid med vännen!!! Om jag så ska behöva spendera natten med henne i boxen. Kanske iallafall ta henne på en promenad då maskinerna dragit upp sanden i vägen så vägarna är hur bra som hellst här :D behövs inga brodd för de :) Kanske några läser detta o får lusten att hänga på kanske , till vägen o tillbaka? ( typ) vilket håll är bara välja o vraka :P
Lilla somnade på soffan vid 18 - tiden men nu är hon piggelin o jag har en känsla av att natten kan bli sen :) Efter som jag åter har sömnproblem så gör det mig väll inget men vore kanske roligare o kunna glo på tex bones än ... Barbie med fler :P ... Sällskapet ska jag inte klaga på för Gud va det är mysigt när hon kryper intill o intar plats på armen med huvudet o rätt som det är ljudet den ljusa stämman - mamma jag älskar dig! O det påminner om en bild jag hitta på syrrans blogg ... Så sant ! Delar med mig om den nu kommer med ------->
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 december 2012 18:41

Ibland är väll allt bara gjort för att bli an någon FÖRBANNAD anledning :(.

Idag fyller min mamma år så grattis till henne ( va där med en blomma ) . Idag fick vi samtal att hämta bror min som va på väg till frivården på möte . Han stod i Töreboda o spydde. :/ Ja va ska man säga ? Nej! ? Ne så självklart åkte vi o hämta upp honom vid stationen . Ibland kan jag tycka att en del människor har fått utstå tillräckligt i livet o är värda lite flyt... Räknar mig själv o gubben till dem MEN man är nog född för att ta de smällar andra inte skulle stå pall för. På vägen hem så la batteriet på bilen av o det slutade med att vi rullade in på vägen ner vid morsans hus o fick lite flyt då det går nerför där . Alltså bilen DÖD ... Blev till o ladda batteriet o ta en kaffe o chansa på att komma hem . Men andra ord så har vi nu en KASS bil med :( Hem kom vi men med den bilen kommer han INTE kunna hämta barnen utan att bli ståendes . :O Skrev ju tidigare Att han åkte för Att prata med chefen med :S o där heller ingen lycka... Ingen hemma o heller inte vid andra ladugården :( . Kan man verkligen få ha sådan otur som vi? Ni kan veta att paniken börjar komma över en ....
Gubben ger inte upp för i morgon TIDIGT ska han ta chefen i hopp om att turen e med oss lite på vägen :) Så idag lyser granen med med frånvaron i detta huset :( . Det e som ett "ekorrehjul" som inte vill sluta snurra :/ . Ganska ledsamt !!! Mötte en bekant idag med som ville komma upp o ta cissan , ta henne på en redig tur .... Låta HENNE göra va hon känner för o behöver - med andra ord jobba av sig! Jag hoppas verkligen att hon gör det för fortfarande lyser någon/några med frånvaron från gården o häst. Förkylningen har satt sina klor i mig o vägrar ge med sig :( . Lilla är som tur e mycket piggare o får i sig lite i magen :D . Va nästan så tårarna kom idag då hon åt nästan en hel tekaka ( mycket gämnfört med va hon ätit o pillat i sig på en hel dag innan ) . Hon ser piggare ut på ögonen o jag hoppas att hon snart är helt kry igen :P. Just nu sitter vi väll o inväntar I o K som skulle komma under eftermiddag/ kväll. Hoppas de kommer så man kan tjata lite skit , kärringar har ett stort behov av det ;) ps) pratar om mig själv :D Ne men skulle inte va fel att prata med en annan människa ... Känns som man blivit ett med skogen här :S med andra ord mörk , tyst o dyster...
Ännu en dag som går mig förbi utan lyckan av att få tiden med Pippi :( o jag känner bara hur jag snart blir likgiltig allt här . När inget går som man vill o hoppats :( . Ni kanske märker på mina inlägg hur gnälliga de e o jag ber verkligen om ursäkt .
Det kommer ljusare tider jag vet men ibland vill man ha dem då man behöver de som mest . Får väll skämta till det o se det som så - man får va glad för de kr man slapp lägga ut på saker ... Man blev de kronorna rikare istället hahahaha.. Ne fy fan!
Ne om man ska sluta gnälla o dra något över skallen ;)

En rolig sak finns ju med faktiskt :D . Är en som är intresserad av klockas föl om hon nu är dräktig ( vilket jag är 80% på att hon e med vår mafra ) ... Angloarab som det blir :) Framtiden kanske vill oss mer väl ? Får hoppas på det .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 december 2012 11:25

Då är gubben iväg o ska försöka tala med chefen :/ ... Håll era tummar är ni snälla :) .

Ska försöka ta mig ut o kanske jobba Pippi lite idag men hostan känns allt annat än rolig . Hoppas den Inte ska Sätta allt för möe käppar i hjulet :P

Fasen va jag är orolig just nu...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 december 2012 09:31

God morgon!
Vill börja med att säga att det är en glad känsla som sprids här när man ser att man fått kommentarer på bloggen :) Annars så är väll det mesta oförändrat :/. Väcktes NÄSTAN av Inger (?) som ringde i morse men jag fumlade i nattmössan o något samtal blev det inte :O. Förlåt .... Va så trött så jag försökte svara i någon typ av sömn . Ligger än i säng , snorigt är det :(Fick som vanligt kaffe på sängen av gubben :) Han skämmer gärna bort med det om vi inte drunknar i stress eller att jag vaknat innan o tagit mig upp .... För då vankas det kaffe för honom på sängen :P tyvärr är jag den morgontrötta av oss så han lever inte i den lyxen allt för ofta inte ;). Jag måste va väldans sorglig syn då han tagit hand om hundarna o nu är ute o tar vännerna med :D eller är det kanske det som är kärlek? Jag klagar inte kan man lugnt säga för på morgonen är förkylningen ett rent helvete o inflamationen är nog heller inte borta ur kroppen men allt har sin tid i livet :P
Ne om man skulle slänga skankerna över sängkanten ? Ta en kopp kaffe på benen? Kanske börja med att sticka ut en tå utanför täcket o sen se efter det ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 23:49

Jaha ??? Jag vet inte riktigt va jag ska säga om denna eftermiddag / kväll ... Allt är som i ett töcken ! Bara jag tänker på det med jul så brister gråten , iallafall nära det :/. Hur säger man till sitt barn att tomten inte kommer? Nå ja... Jag håller hoppet vid liv då gubben ska försöka ta ett snack med chefen i morgon :S . Hoppas han når fram i allt va han nu kan ha i skallen som gör att han inte tänker mer än va han gör :(. Synd! Lilla är lite gladare just nu .. Liiiiiite piggare verkar hon :) Va till syrran idag igen en sväng o sen blev det hem o ta djur o hugga ved för gubben. :) kollade på en merlin film med drakar o det höll skallen ifrån värkligheten en stund o nu då är man i säng ....... Hoppas jag somnar fort innan skallen går på högvarv !!
I morgon ska vi få besök av I o K och jag ser fram mot det :) . Det va inte igår o då tänker man på allt annat med än tråkigheter. På tal om besök så har vi en önskan om att de som tänkt kika ut på besök gärna hör av sig innan pga många olika anledningar ( inger ... Nu gäller ju inte det er då :D ) Jo jag måste ju berätta detta med länsstyrelsen :P ... Det va en bekant till en bekant ( o bekanten e inte bekant till oss va vi vet ) som hade hört förstår ni att våra hästar går ute hela tiden o gjort anmälan utan att ens sett med egna ögon :O Ja va säger man.... Man kanske ska ha lite vetskap va det e man lägger sin långa näsa i .. Eller va sägs? Det va så denne hade sagt vid anmälan att denne hade hört av en bekant att ..... Jag hör med massa skit DAGLIGEN men inte fasen lägger man näsan i saker hos människor man inte känner o ännu mindre om man själv inte ens vet va det gäller eller vad. Alla kanske inte funkar så utan har brist på vettiga saker att lägga sin tid på , vad vet jag??!!! Jag vet iallafall att min tid är mer värdefull än att ens ägna dessa människor en tanke :P. Så ... Nu är ju gubben ledig då :) . Idag va jag på honom om Hia o att rida lite mer o det skulle han göra nu med :) Lika bra o skriva detta så att ingen tror att jag e på bara EN o ingen mer om sina hästar för det e jag :P men gubben tar ju iallafall dem både in o ut mm :) . Svor lite idag över bloggen ska ni veta . Om jag hämtar ner bilder så går de visst publicera på inlägg men inte tagna foton :O. Öh... Det är ju mina egna bilder jag vill lägga ut o inte nerladdade :( . Funderar allvarligt på ett bloggbyte men har ett VÄLDIGT STORT problem :/ . Jag bloggar via mobilen o har ingen data Att fixa ny blogg via :( , fixa header mm.. Typiskt va ? Känner ingen heller som vill/ kan hjälpa mig . Jaja... Får ordna det i framtiden.
Ne om man skulle ta o försöka stänga de blå ... Kanske kan man vakna o allt idag bara varit en ren mardröm ?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 16:15

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards