bonnaliv

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 28 december 2012 22:20

Åh Gud ta mig inte ner!!!!

Svävar än i lyckorus :) o nu på kvällen varit ute i stall o pratat lite med vännen . Sett över syl o ryggat honom bakåt i hopp om att det ska gå tillbaka :/ . Hur många dagar kan det hålla i sig ? När ska man tillkalla vet? Han använde benet mer nu men går fortfarande försiktigt o stelt med det :(. I morgon ska vi ta ut han o nettis så man kan rygga honom längre bit än va boxen ger. Lördag i morgon då ... Lördag = jobb för gubben ! :S = oro för mig! Jag hoppas mer än allt annat att det ska gå bra . Längtar ut med Pippi som galet :P O jag har lagt upp lite med gubben så hur det än blir med sällskap av syrran eller Anki så ger jag mig ut med Pippi o "plöjer" . Hade varit kul om Jasmine hade sin häst som i morgon , då hade man kunnat rida med henne :D . Skulle va skit kul tror jag! Blir det som vi hoppas så kommer hon ha häst i nästa vecka .
Nu om något längtar jag till hööks ( så Marianne får sin grimma ) o köpa spray- shampo , ny grimma o godis till Pippi . Godis märker jag att hon saknade idag o jag brukar ha det som beröm o som tack . Något hon är värd! Måste finna ett bra ställe o klättra med henne o så fort halkan kommit av vägen så ska vi börja backa i uppförsbacken :P . Ska bli intressant o se hur hon ska gilla det. Kikade idag hur det kan komma se ut på gården framåt sommaren då jag skrivit tidigare om att dra ner på antal i stallet o så här blev resultatet ( av va vi vet nu , OM ) -Pippi , hia , Poppe , ting , crème o Ella ( C-ponnyn) . Har ju inte tänkt ha kvar syl i evigheter men aaa ser ut som han med kan va kvar efter nedskärningen :/ . Varför vi valt att göra detta kan bero mycket på tid . Tex : jag Vill ha mer tid för Pippi , inte så många att ta de dagar man MÅSTE sköta stall själv. Just nu är det ett helt daxarbete att ta alla själv på en dag med borstning mm. O just det ja... Jag funderar på en "egen" försäkring på pippi än gårdens men vet inte alls vilken som är bra :O . Någon av er som är mer insatta i Det o kan föreslå en RIKTIGT BRA? Börjat bli lite spak då saker kan ske när man minst anar o Pippi är ingen jag skulle välja Att ta bort för att spara pengar är en sak som är säker. Skulle bli alla sorters behandlingar som krävs så länge det inte skulle vara en plåga för henne. Blir tårögd på bara tänka tanken ! :( Så vet ni någon bra som kan få en va "säker" så vet ni en som är intresserad av Det. ( sagt länge att jag vill ha en super sak på Pippi ) . Man är rädd om de käraste! :) Åh jag vill somna så jag kan vakna o veta att jag har timmar för enbart henne !!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 december 2012 18:26

Känner livet i en :D Så lycklig idag ... Ne jag har inte vunnit en Mille på lotto! Jag har spenderat tid med vännen :) Först pysslade vi borstade läääääänge , kelade o pratade :D idag fick vi tid för alla borstar o väl :) På med sadel mm o hoppade logeringen helt , släppte tyglarna o Pippi gjorde ett språng o så va det bra med det :D Riktigt djup o otrampad snö , arbete som attan att ta sig fram i så skritt hade räckt gott o väl men när hon ville trava så fick hon självklart det med . Ett väldigt dressyr liknande arbete kom fram men vi matade oss i åttor o runt o tvärs ... Hon gillade det :D minst lika mycket som jag . Jag svävade bland molnen o hahhahaa va härligt det va med lit mer fart i snön :) . Fick med både Anki o syrran :P o cissan jobbade med glad min runt i snön . Anki fick bara en massa beröm idag ( någon dag ska hon väll få det med ) . Hon nötte på med cissan även om det inte va fart men träning nog även för henne att pölsa omkring o hon arbetade hårt med att göra rätt samtidigt som hon va rädd att bli lämnad själv när kompisara försvann iväg en bite. Crème den gamla tanten va allt annat än gammal idag .. For som en ungdom så snön skvätte . Den stackar hade nästan hela benen i snö där hon trevade sig fram ( kort som hon är ) . Vi valde ju självklart att rida på marken bakom huset o ned åt vänster från tomten i hagen brevid själva husets kant. Där det ligger som djupast :) Denna sväng kan jag leva på lääääänge men det ska inte ta lång tid mellan vändorna här igen inte :P. Jag inser va jag älskar de stunder jag har med vännen o jag behöver verkligen alla stunder för hon ger mig som refill .... Fyller på glädje o den måste man ha för att funka i vardagen :) . Som varje gång sitter jag här o bubblar av glädje o är mer nöjd än något annat . Fattar inte hur jag överlevt denna tid med snuva mm :P Dax att komma igång igen :) Jasmine skulle få glädjen idag att rida runt på henne men där va det stop . Halvhjärtade försök att lyssna o rätt som så stannade hon bara o låtsades som öronen tappat funktionen o alla skänklar sade - Stå still , rör inte en fena . Hahhahaa underbara vän! Va som hon idag vägrade tid med någon annan än mig :) . Mer än va hon fick idag blir nästa sväng ! Det har jag lovat henne :D Ett löfte jag tänker hålla. Är glad över att kylan Inte är värre men glädjen gjorde mig varm i kläderna ;) . På söndag då så bär det av mot Örebro hållet.. Nu har vi nog funnit den som ska glädja jasmins stunder :D En gammal C-ponny men som det låter så är hon en klockren vän för henne att lära sig på o ha här i skogen . Hon ska va just allt som man själv sökte när man fann Pippi i miljoner av svar i sökandet o jag hoppas detta slår lika rätt.
Ne om man ska va lite social med gubben ?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 december 2012 09:17

God morgon!
Hör ligger jag än i säng :) , tog mig upp snabbt men ännu snabbare tillbaka under täcket. Här vaknar man av mobilen som ringer galet... :P I o K , ni behöver inte ringa för att komma :) . Det är bara att dyka upp när lusten finns . Syls ägare kommer i morgon då?! Hmm.... Får väll se hur detta ska gå.
Var är alla barnen? Hör inte dem .... Varje morgon hörs de annars .:D hoppla .. Det slog mig att vi ska hämta syrran kl 10 :O Ja jag hoppas vi kommer iväg nu då när vi sagt tiden o det är ju snart ser jag . Längtar galet idag :) , ut med vännen :) Börjar nog värma upp henne med longera idag tror jag . Hon är lite som dynamit när man minst anar det då man inte ridit på ett tag :P Smäller bara till så är det full galopp istället för den lugna traven . Ne ne ne... Vill inget rejs köra i halkan inte :P. Vill behålla hennes ben hela så skritt blir det nog ut. Ska bli kul o se hur crème ska va idag. Sadelsur som hon blir när man inte ridit henne På ett tag ... Hahaha tanten!
Ne men är vaken men inte uppe men snart ska man väll ha ändrat på det :) Ville bara dra ett morgon inlägg för er alla som saknar dem :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 december 2012 01:02

Idag måste jag säga att jag tycker det hela funkar mer än bra :) Nu har man ju fått fler dagar att lära känna dem än en helg i taget :D gillar dem alla o tänk att jag kan inte tänka mig i daxläget hur livet för OSS (3) skulle va utan dem i det . Jag brukar tycka att det är tråkig när de åker efter en helg o att hela huset går i sömn :/ , hur ska det bli denna gången ? Jag vill nog inte veta det för det kommer va tomt! Det gick fort att gilla dem :D men jag kan inte låta bli o undra va de tycker om en annan :S Kanske är värsta plågan ? ;) Vet att de trivs här av deras egna ord o jag är glad för de orden. De betyder inte bara mycket för mig utan en MASSA för gubben . Jag skrattar åt min rädsla jag hade från början :P Som jag gjorde det hela så jobbigt för mig själv :P så rädd för fel. Lillan om någon är lyckligaste liten då de är här :D jag ler i hela hjärtat när jag ser dem tillsammans . Gubben är stolt pappa o skiner som solen o jag förstår honom :) ja va ska man säga ? Familjen är bäst!! :D
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards