bonnaliv

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 23:28

Jaha .., söndag i morgon då... Då blir det konstig känsla efter kl 14.30 :/ då barnen rullat hemåt igen. Helgerna springer alldeles för fort (TYCKER JAG). Man får EN heldag med dem :( Nästa gång kanske jag skriker efter andrum istället :P , ne jag tror inte det . Just nu ligger jag o skrattar för mig själv åt hela denna oro över helgerna med dem :S . Ganska komiskt att man kan tro att man tycker en sak o trott på det i år o så visar det sig va totalt tvärt emot . Man kanske ska ge saker i livet en ärlig chans innan man tycker, tror , bestämmer o antar :D ( nu skrattar nog även syrran som hörde mina bubblande tankar o tanke bana kring allt innan ) . Ja man blir nog visare med åldern :P haha... I morgon vet jag inte riktigt hur planerna ligger men jag vet att jag kommer sitta på eftermiddagen o tycka att hela huset GICK O LA SIG. :D
Kram C
Ps) bonusbarn kan va en bonus ordagrant med !

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 21:48

Ingredienser

200 gram mörk blockchoklad
200 gram ljus blockchoklad
1 påse polkagrisar, krossade
1 ask formar
Instruktioner

1. Smälter både mörk och ljus choklad ihop över ett vatten bad. Man kan lägga i kokosfett. Men det r efter smak och tycke.

2. Lägg i den krossade polkagrisen i den smälta chokladen.

3. Fyll ischoklads formarna med blandningen och låt stå kallt en timme gärna två.

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 21:45

Ingredienser


Vitchokladkräm
1 dl grädde
100 gram blockchoklad, vit
0.5 tsk vaniljsocker

Ischokladen
250 gram blockchoklad, ljus eller mörk
125 gram kokosfett
Instruktioner

1. Värm grädden till kokpunkten, vid första bubblan, ta den från värmen. Tillsätt vit blockchoklad, rör om till det smält. Tillsätt vaniljsocker.

2. VIKTIGT! Låt krämen svalna något. Häll krämen i en skål. Ställ in skålen i kylen. Rör om i den då och då (ca. var 10:e minut) TILLS DEN TJOCKNAR, tar minst 1 timme, den ska vara så tjock att du kan göra klickar av den.

3. Klicka eller gör små kulor, lägg dem på smörpapper och frys in en stund. Innan du nu fortsätter måste du vänta tills vitchokladkrämen är klar.

4. Hacka eller bryt chokladen i bitar, lägg den tillsammans med kokosfett i en rostfriskål. Smält chokladen över vattenbad.

5. VATTENBAD: Koka vatten i en kastrull , ta den från värmen och ställ den rostfria skålen med choklad över det kokheta vattnet. (OBS! Tänk på att vattnet/vattenångan inte får komma i kontakt med chokladen , den kan då bli grynig)

6. Häll lite choklad i varje ischokladform (aluminiumform) och lägg en "kula" vitchokladkräm i varje form, häll på mer choklad så att det täcker.

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 21:07

Har nog aldrig blivit så jagad av en kille med videokamera innan :P Hahaha ... Lilla Loke har fått fria händer på vår o det är visst en poppis leksak :D Här har det blivit lite mer i köket ( förutom pannkakor med grädde o sylt ) o något mycket i sötare lag ... Ischoklad ! Kvällen då ser ut att bli Barbie ( på önskan av tuva) o sen En ängels tålamod :D när de mindre ( förhoppningsvis ) kommit i säng. Städat kaninbur har verkligen varit prioriteten för mig ikväll o nu är det gjort :) , hästar , får , höns är nöjda o vi kan ta kväll . Alla är jätte trötta :P o jag förstår inte detta för varje helg de är här är vi helt slut :D Gott tecken?
Jag gillar det :)

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 19:06

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 19:02

Av Cicci & Ebbe - 8 december 2012 18:16

Idag har det varit fullt håll igång .. Tänk att ALLA våra 4 kaninungar har fått ägare ... Hmm.... De flyttar ju sååååå långt :/ . Ne men detta är inget skämt , de alla blir kvar :O . Alla 4 valde en var :S . Gubben MÅSTE bara ta sig tid att snickra ihop burar :/ . ( syrran vägrade ta en o detta bliv resultatet ) . Är 100 på att en till kull snart kommer kika fram :) o sen blir det Balo i egne bur sen om han inte blir kastrerad .
Här har det bakats bullar men jag va inte med på den biten :P. Jag pysslade vänner o gjorde stall men va med o åt upp dem va jag allt :D. Idag kom svägerskan ( Anki ) med Tobbe hit o även den grabben ( efter ett tag) fann sig med de andra barnen o spelade mm. Anki skulle ha longerat Cissan men så blev det inte heller utan hon beslutade att säga upp foderavtalet o söka en ny . Ja va ska man säga? Bättre sent än aldrig? :/ Sant som hon själv sa - att hon inte ska behöva va rädd för sin häst ( då hon skulle skrivas över om hon ville ha henne) . 8 år o kräver nog mer än va Anki kan ge då hon inte bor på gården . Har nyss kikat på hästnet IGEN efter en vän till Jasmine o jag har hittat ett par stycken men som vanligt så låter annonsen så bra men verkligheten ? Ne jag är då glad för jag har min vän ändå , tacksam kanske är det rätta ordet . Minns hur jag sökte o alla annonser lät så bra tills - solexem , het ihop med andra , fång mm ... Ja ni vet det där vanliga som kryper fram STRAX INNAN AFFÄR ! Tröttsamt. Så alla som skriver annonser om sina hästar - skriv ut hela sanningen direkt än att chocka med det i sista sekunden ! :P eller va sägs? Det har varit väldigt mycket kanin idag men det är bara bra för de små som inte är så hanterade innan mer än klappade i buren typ .
Ne nu kom gubben efter att kört Anki o Tobbe hem .. Nu ska här göras pannkaka med grädde o sylt. Hörs senare!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards