bonnaliv

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 6 december 2012 17:13

Helt plötsligt har en ren myskänsla infunnit sig här :) behaglig värme , känsla av glädje , o rent ut sagt så sprudlar det av KÄRLEK <3
Vädret fortsätter med sitt snöande men enligt de som "vet" så ska solen kika fram i morgon ... Va tror vi om det? Får ju hoppas på det iallafall :D
Snart är denna dagen över o i morgon är det FREDAG , den fredagen ... Då barnen kommer. Maten e redan bestämd :) , fritte o kebab , pannkakor med grädd mm o söndag får det bli något snabbt o gott ... Någon idé?
Här är maten på full gång , enkel middag med potatis o kött :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 december 2012 11:13

Av Cicci & Ebbe - 6 december 2012 10:13

Nu har jag tänkt på det o beslutet känns mer rätt än något ! Ni alla som läser/ följer min blogg har nog förstått va Pippi har för betydelse för mig :D men om jag säger så här ( kanske uttrycker det nog) - ska gadda av henne stegrandes på min högra sida ner över svanken , upp på revbenen :/ kommer kännas men helt klart va jag vill. Ska bara avbilda henne så man ser väl vem det e som pryder min kropp sen :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 december 2012 09:38

Tror världen passar på att bjuda på snö ... För det fortsätter :O Idag blev lilla hemma från dagis :/ , konstigt va? Får mess med klagan från folk som bor i städer o hur de inte kan komma ut , till skola mm :O Okey inte för att va sån men hur tror de då att de som bor på landet / i skogen har det ? Här plogas det ännu sämre men idag känner jag bara en mys känsla över det hela , värre vore om kyl stod tom o frysen eller strömavbrott o man inte kan ta sig iväg . Man ska inte klaga har jag lärt mig :P , finns alltid saker som är värre :) . Idag va gubben uppe tidigt ( som vanligt) o började elda o tog alla djuren :) Bara den känslan e underbar då jag fick extrem längtan in under täcket när jag tittade ut från sovrumsfönstret :/ . Så här ligger jag än:O Hahaha.. Mailar med en som har en connemara , kanske kan va något för Jasmine ? Ska inte skynda på beslut så detta blir något att suga på ett tag då de inte kan flytta henne på ca 2 månader pga annan häst som blir ensam i stallet så tid finns :) Ska väll visa gubben bilderna till o börja med :P . Vet ni va!? Det känns som att snart är julen över o Sen nyår o sen kommer våren :P om man ser framåt o är glad ( för en gång skull) för hur snabbt det går ;) , annars så klagar man :P ... Dra nytta av det för en gång skull :D Denna sommar kommer bli underbar har jag bestämt ... Massa häst , djur , mys o fix på gården . Denna sommar MÅSTE bli varm ! Hahah nu ska man tänka på att inte klaga på värmen ;)
Ne om man kanske skulle sticka näsan över täcket o börja dagen , här kan man inte ligga :D
God morgon alla söta !!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards