bonnaliv

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 23:49

Jaha ??? Jag vet inte riktigt va jag ska säga om denna eftermiddag / kväll ... Allt är som i ett töcken ! Bara jag tänker på det med jul så brister gråten , iallafall nära det :/. Hur säger man till sitt barn att tomten inte kommer? Nå ja... Jag håller hoppet vid liv då gubben ska försöka ta ett snack med chefen i morgon :S . Hoppas han når fram i allt va han nu kan ha i skallen som gör att han inte tänker mer än va han gör :(. Synd! Lilla är lite gladare just nu .. Liiiiiite piggare verkar hon :) Va till syrran idag igen en sväng o sen blev det hem o ta djur o hugga ved för gubben. :) kollade på en merlin film med drakar o det höll skallen ifrån värkligheten en stund o nu då är man i säng ....... Hoppas jag somnar fort innan skallen går på högvarv !!
I morgon ska vi få besök av I o K och jag ser fram mot det :) . Det va inte igår o då tänker man på allt annat med än tråkigheter. På tal om besök så har vi en önskan om att de som tänkt kika ut på besök gärna hör av sig innan pga många olika anledningar ( inger ... Nu gäller ju inte det er då :D ) Jo jag måste ju berätta detta med länsstyrelsen :P ... Det va en bekant till en bekant ( o bekanten e inte bekant till oss va vi vet ) som hade hört förstår ni att våra hästar går ute hela tiden o gjort anmälan utan att ens sett med egna ögon :O Ja va säger man.... Man kanske ska ha lite vetskap va det e man lägger sin långa näsa i .. Eller va sägs? Det va så denne hade sagt vid anmälan att denne hade hört av en bekant att ..... Jag hör med massa skit DAGLIGEN men inte fasen lägger man näsan i saker hos människor man inte känner o ännu mindre om man själv inte ens vet va det gäller eller vad. Alla kanske inte funkar så utan har brist på vettiga saker att lägga sin tid på , vad vet jag??!!! Jag vet iallafall att min tid är mer värdefull än att ens ägna dessa människor en tanke :P. Så ... Nu är ju gubben ledig då :) . Idag va jag på honom om Hia o att rida lite mer o det skulle han göra nu med :) Lika bra o skriva detta så att ingen tror att jag e på bara EN o ingen mer om sina hästar för det e jag :P men gubben tar ju iallafall dem både in o ut mm :) . Svor lite idag över bloggen ska ni veta . Om jag hämtar ner bilder så går de visst publicera på inlägg men inte tagna foton :O. Öh... Det är ju mina egna bilder jag vill lägga ut o inte nerladdade :( . Funderar allvarligt på ett bloggbyte men har ett VÄLDIGT STORT problem :/ . Jag bloggar via mobilen o har ingen data Att fixa ny blogg via :( , fixa header mm.. Typiskt va ? Känner ingen heller som vill/ kan hjälpa mig . Jaja... Får ordna det i framtiden.
Ne om man skulle ta o försöka stänga de blå ... Kanske kan man vakna o allt idag bara varit en ren mardröm ?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 16:15

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 16:03

Iallafall de som inte kan lägga ihop ett plus ett!!! DET BLIR INGEN JUL HÄR I SKOGEN :'( !!! Tänk att det hände samma skit förra året men som tur va så fick vi en av våra hästar sålda , som ändå inte funkade på gården. Denna gång?? Ne denna gång kan vi bara sitta o se på dagarna som går förbi o julens morgon Gry - med ett tomt hem! Jag kan bara att inte fatta att det är sant men så pass ser jag på gubben att det som kunde va ett kasst skämt inte är det. Vi räknade ju med att han skulle få sin lön idag , självklart ... Då han e ledig nu men neeeee ... Han ska sätta in den på mitt konto på FREDAG :O .. O nu .. Jag har svebank o han har Länsförsäkringar ... Det tar minst 3 ARBETSDAGAR innan de kommer in o SJÄLVA FÖRBANNADE JULAFTON ÄR PÅ MÅNDAG. :S Hur han tänkt är en bra fråga !!! Så kära vänner ... Jag illtjuter o hatar livet mer än allt annat just i denna stunden. Vi har varken julklappar eller maten :/
Hit kommer ingen glad , skrockande tomte :( gråter för min dotters skull ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 14:28

Brrrr.... Ihopkurade i täcket framför Nils Karlsson pyssling :) . Tjoffsan e på hugget ;).
Fryser som galet o detta är väll en av baksidorna med huset :/ . Utan ved - ingen värme! Ja om man inte höjer på där nere o vill slänga alla kr i sjöng pga det . Hahaha hmmm... Men frågan är om det är så mycket billigare med värmefläkten som vi har på typ dagligen nu mera uppe ?! :S Man kanske skulle ta en HELDAG med att konka stockar , såga o hugga ... Arbeta upp värmen ;) . Snart kommer gubben hem :) o frågan är va dagen har för något i bakficken :P . Jag hoppas på positiva saker :D

Brrrrr... Om man skulle dra täcket över skallen....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 11:19

Oförändrat :( .... Sjuka !!!
Lust att skylla det på någon men har inte riktigt funnit syndabocken :P. Lilla har ögoninflamation , hostar o näsan rinner o även jag börjar bli riktigt förkyld känns det som :(. Igen? Säger folk men egentligen är det väll inte så konstigt ? För vem hjälper mig på gården när jag är sjuk o gubben på jobbet , eller vem hjälper mig så jag kan pyssla om lilla INNE utan att tvingas dra med henne ut sjuk i skiten ? Det blir lätt en ond cirkel!
Vet ni va? Idag har jag inte ens kommit till koppen kaffe :/ . Det har varit försök att få i lilla vätska o något i magen ( inte ens varmakoppen gick hem ) . Tvättat ögon o Smörjat hennes nariga lilla ansikte :( . Om man tror att detta lilla är gjort på en handvändning så tror man fel .... Speciellt de dagar lilla vägrar allt o mer helst . Här sitter man i sängen uppe! ( o precis nu slog det mig att jag med börjar hosta :( . ) utanför står kusinen , han ska slänga på vinterdäcken på bilen han fick låna men gubben hade visst glömt att han satt 2 av dem på en annan bil här ute men det ska väll va lätt återställt? Är väll bara att skruva av de ? :P kanske inte är så bara i snön men nog fasen ska det väll gå på ett eller ett annat sätt?!

Lite till Pippi istället då!
Lista : 1- skor o dubb 2- spray shampo 3- nytt vintertäcke
Detta är väll prioritet ETT där . Hennes vintertäcke har gått sönder :( Visst är det typiskt att allt ska ske precis nu med ? :S Så nu önskar jag i julklapp ett nytt vintertäcke till pippi istället . :)
Shampo för att hon fortfarande är NOGA med att lägga sig i boxen , just i skiten med :/ hahahaha... Där ... Ingen förändring!
Härliga liv! Hon är sur på allt o alla ( nästan) just nu :( men det e för jag inte haft tid att jobba henne alls nu MEN mig är hon hur go med som hellst :P. Det är vänskap i alla väder :) . Blir så arg ibland när jag tänker på allt ... Varför i helvete ska det va det ena efter det andra så man inte ens hinner med det man vill längre?
Jaja.... Dagen kommer den med då jag åter kan stå i timmar med henne eller luffa i skogen :D

Här snöar det IGEN! Fast för en gång skull så hoppas jag att snön ska ligga över julen , sen kan det dra åt *pip ;) . Hoppas på att kunna komma iväg lite under dagen för trotts allt så måste man ha mat i kylen o vore bra o få handlat lite :)
Vilken härlig morgon ;) , känns som detta inlägg bara blev gnäll :O men ibland måste man få friheten till det med! ?
Hur står det till hos er då? Alla friska o krya ? Allt klart inför julen?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 02:01

Jaha då kom man i säng MITT I natta då :/ . Blev några timmar stall i kväll , mockade ur HELA boxarna o la in nytt spån . Va på middag hos syrran då planen blev lite annat än det som va tänkt när vi åkte dit :) . Vi fick full bil o lite till hem vid 20 tiden typ( några min hit eller dit ) . :P syrran , Anki , (ankis pojk) Tobbe o kusin min( han följde med för att låna en bil ett tag) . Har nu fått fram våra önskemål till Cissans ägare o förklarat läget . Ni hänger med på att stallet blev när vi alla åkte hit va ? Hahaha köra hem blev efter kl 22 . Lilla va idag trotts att hon e sjuk hemma hos mormor den tid vi alla va här . Valde det för att hon skulle slippa va med ut i stallet :/ . Hon verkar blivit sämre :( ... Ögoninflamationen iallafall o rödare kinder. 100 på att hon nu har feber . När vi väl kom hem så fick jag tvätta lillans ögon , smörja hennes ansikte med nivea o sen fick gubben ta med henne upp i säng. Hon va helt slut o när hon inte mår bra så är mat inte det lättaste att få i henne :(. Fick med 2 paket varmakoppen o blåbärssoppa av mormor - tack! Själv slängde jag mig i duschen som avslut på denna långa dag . Körde SISTA vändan med detta solcell tjo som man ska stå o frysa med i 10 min , 5 gånger ... Det är så starkt så mina silverringar är kopparfärgade om jag glömmer att ta av dem ( glömt 4 gånger ) . Idag kom paketet med med mina crèmer som jag har väntat på :P så 7- dagarskuren fortsätter men tänkt lääääääääänge :). Försökte lägga ut bild tidigare på det men som vanligt nu mera så krånglar det med uppladdningen av bilder! :/ Någon mer som har det problemet som bloggar på bloggplatsen? I morgon hoppas jag på Att vi ska få på dessa förbannade julkort ;) på lådan då jag också idag glömde de o sen va det för sent för att köpa frimärken :S . Klantarsel!!!! Blir sena , väldigt sena julkort :(. Jaha ja ännu en dag närmare julafton då :D o än ingen gran fixad . Detta är förbanna galet men av någon anledning så hinner vi inte komma på tanken att kolla innan det är för mörkt . Man vill ju gärna se de i ljuset så man inte kommer hem med en gran som är nästan utan både kvistar o barr :P . jo en del granar ser faktiskt så illa ut så man kan tro att de e nakna :). Tänk att jag knäppte lite kort tidigare på dagen när vi va ut till stallet men de får ju vänta då att komma upp på bloggen . Tråkigt det känns ..... Men vi överlever va!? ;)
Ne om man kanske skulle försöka få lute sömn kanske ? Innan säng så gjorde jag gubbens mackor så jag kan sova nöjd i kväll :). ( då vet jag att han äter för själv gör han inga på möra inte ) hahah... Vet ni va?
Ni är bäst!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards