bonnaliv

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 21:30

Tungt trafikerad är vår väg :) , dygnet runt ränner snubbar omkring utanför hus o mark . Röjer träd i skogen ! Bruka tycka att det är möe bilar sommar o höst men det är visst inget gämnfört med nu :P . Dygnet runt avlöser den ena den andre o jag behöver inte längre känna mig ensam de dagar gubben är på jobbet ;) . Vilket håll jag än snart ser så står bil , maskin av ena eller andra sort ... Bra för vår del då de håller vägen iallafall åt ena håller körduglig :D Kan ligga här på kvällen o lyssna till hur träd efter träd faller o deras maskiner ger ljus i mörkret . Hoppas bara De inte skalar marken totalt kring hagarna :/ , vore förbannat tråkigt .
När jag ändå är igång o pratar skog o träd ... Borde ge sig ut under morgondagen kanske o märka upp granen :) Den huggs inte än .... 3 dagar innan julafton o julnatten kläs den . Gamla tradition sen man va liten :D o man har några saker till som jag valt att plocka med från den tiden till mitt egna hem . Den oranga stjärnan tex , den är ett MÅSTE i mitt kök . Julstjärnan i granen ska va den gamla typiska silverstjärnan av "glitter" . Julmaten lagas o förbereds julnatten den med o man måste ta ett smakprov på julskinkan innan man går i säng :D Något trafition ni tagit med från barndomshemmet? Det är dessa små saker som gör att julen är speciell :) man för traditionen vidare förhoppningsvis . Dessa saker man älskade som liten o älskar än .
Ikväll innan jag gick upp för att inta platsen i sängen Så njöt jag av den mysiga känsla det ger av Att bara fått upp EN ENDA julsak i fönstret . (Tomtelampa) längtar som ett barn efter att få julpynta hela huset :) o jag hoppas att jag får in lite nytt detta Året då julen inte firades av mig innan lilla på flera år så har man inte dragit på sig så många julsaker som tomtar o gardiner mm ... Inte julsaker alls för att va ärlig . Bristvara i detta hus o jag vill fylla huset av rött , tomtar , ljus o glitter :D inte nog med det så han man varit oaktsam med de man dragit på sig under de 3 åren :/ så man får så fint börja om från början detta året :(. En gång i tiden innebar julen bara smärta men nu är det nytt hopp o värme med den familj jag har i dag... Man ska inte va missnöjd med det för det vill säga är inte så lite det heller. Känsligt ämne :) Hoppas jag på något sätt får alla rum juligt inrett detta året men :/ ... Hålla hoppet!
Uppdatering valpar då ( modellen större) . Vi använder oss fortfarande av buren :/ men de mår allt annat än dårligt av den då de får saker att roa sig med som ben mm där inne . De sköter detta med poängen med det hela galant :) , de säger till nu mera då de vill ut o de leker mer o berömmet de får uppskattas mer . För oss blev denna uppfinning en positiv sak för alla inblandade ( oss o djuren) o snart ska vi testa med större vyer ;) för jag är bestämd .., detta ska vi ro hem o de jobbar med en :) .
På hästfronten är det oförändrat ... Det jagas o grejas :( o vi får ta bort cissan ut hagen för att ge de andra ro att äta utan detta hela dagarna . I detta fall kan vi inte bara tänka på EN individ utan flera !
Lilla gillade detta med lucia :D , hon åkte som lucia till mormor o morfar , till svägerskan o familj , till syrran men hon va på Ica så lilla fick bara åka dit o visa Sig lusseklädd då hon skulle med vår kusin o kolla på en annan kusins barn på hans lussefirande men planen där gick skit då Naddis spydde ner hela sig o vagn på affären :(. Tanken va ju att lilla skulle få leka med Naddis men vi ånga oss rätt snabbt o kanske var det snällast Mot Naddis med än att leka o va sjuk ... Man vet ju själv hur orken lätt sviker i lägen som de.
I morgon har jag bestämt att jag ska ta en stund med Pippi , pyssel är väll det minsta ... Kanske ta en sväng , både hon o jag skulle behöva det Känner jag. Ibland får kylan hellre bita hårt än att jag ska känna att jag sviker henne.
Haha... Detta blev ett ganska långt inlägg ( iallafall via mobil sett ) o ett blandat med . Ibland har man saker o skriva om ändå fast man tycker livet på gården står stilla :P
Ska väll försöka slänga några kommentarer på lite bloggar o komma till ro .. I morgon är det åter dax för dagis o som tur e inte så tidigt som idag. Är ju skadligt för den som föredrar skönhetssömnen :P hahah... Ne god natt På er ... O ni som redan fyllt lägenhet/ hus med levande ljus .. GLÖM INTE SLÄCKA DEM INNAN NI LÄGGER ER !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 15:09

Tack på förhand :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 12:57

Tänker påminna er alla om denna så lätt bortglömda göra ...
Hahaha eller är det bara jag som gömmer den i utrymmet Brevid tvättmaskinen o intalar mig att den försvinner ?
Dax att ta tag i skiten :P när ingen annan gör det :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 12:01

Avskyr nästan dagarna nu mera , kanske inte dagarna men kylan . Inlägg om häst o ridning mm lyser med sin frånvaro lika möe som jag fryser rumpen av mig :/ o det e mindre kul :( Någon mer som längtar till våren ? Det är då allt djurliv kommer igång igen :) nu har allt gjort som nalle , gått i ide . Skulle kunna skylla på för dårligt kläder men tyvärr är inte problemet löst med det utan det är allergin som sätter klorna i skinnet :( . Att bara fodra i kylan kan va en plåga värre men där måste jag bita ihop för det är ett måste :D

Nu är iallafall lilla hemma igen :) , gubben till jobbet . Kan inte sluta förundras över de som bor nere i byn ... Att de aldrig tröttnar att snoka här uppe !! Måste va mycket intressant på våran gård , borde kanske be någon vidrigt snygg ställa sig naken i kanten av hagen ;) hahahaha.... Ironi....
Jaja... Vi har fortfarande inget att skämmas för :) våra djur är vackra o se på så ja... En får låta dem titta då när de brinner så för dem .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 08:41

Kan för allt i världen inte tro att det är morgon då det är mörkt ute :) , idag som alltid sa lilla att det är mitt i natten o tyckte vi skulle sova vidare . Tyvärr så gick det inte då klockan tickade o vi va väntade en kvart efter normala tiden som klockan brukar ringa ... Med andra ord 07.15 skulle vi va på plats. Idag kände jag riktigt hur magen knöt ihop sig ... Jag ... Lilla verkade inte de minsta orolig efter jag förklarat att hon inte skulle åka iväg med tåg utan att barnen o hon skulle gå lussetåg . När dörrarna öppnades så höll jag andan ... När hon kom fram så kände jag trycket o rätt som Det va kom tårarna :D det va bland det sötaste jag sett o hört ... De sjöng även på engelska :O . Pinsamt ... Sitta o grina så gubben fick ta korten men som tur va så va jag inte ensam om det :) , kusinen grina lika bra hon :D märks att vi e släkt!

Nu är man hemma o stolt som attan!!! Jag är mamma åt en tös värd all beundran o respekt :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 08:13

Pinsamt men jag grät hela uppträdandet där min lilla satt i mitten av allt o sjöng med
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards