bonnaliv

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2012 23:52

Sitter här i stjärnans ljus :/ , tänker på jul ... Tiden som detta år kommer bli! För första gången ska VI fira jul med gubbens barn , kul kul ( för han) . Han har iallafall ledigt över julen men den 29.de börjar han jobba igen o de är kvar till den åttonde :S Nu kommer väll dagarna som man sätts på prov om något :/ . Tänk om helt andra sidor dyker upp , tänk om jag misslyckas helt då ena tjejen är extremt känslig av sig :O Ja ni vet min skalle - tänk om , tänk om , tänk om .... Orolig är jag som vanligt över va som ska ske , hur det ska bli o hur fasen jag kommer känna över julhelgen :( . Julen är inte bara glädje .... Den är en hård påminnelse om de som fattas mig o detta år tvingas jag fira jul utan morfar med :( . Fick jag som JAG ville så hade jag tagit mat o familj med mig o åkt till honom istället ... Ja även släpat granen med mig . :P
I år känns saknaden ännu värre efter pojken :( . Kan kanske va Att jag står så nära inpå det jag själv drömmer om varje dag - återföreningen ! Den känns mer avlägsen än något annat o jag vill inte känna det som jag gör. Hur ska jag kunna va en del av en familj när jag känner att MIN del av familjen fattas mig? Det är svårt att riktigt beskriva mina tankar o känslor kring det hela som sker ... Fråga mig så hade jag velat sakta ner allt som skyndas så men jag kan även förstå det med , jag hade nog med velat ha mitt barn hos mig så ofta jag fick o kunde . Jag vet inte hur många av er som läser som gått igenom liknande eller kanske samma typ av saker ? Ni får gärna säga ett par kloka ord i saken :) .
Detta med vakna kvällar inpå sena nätter betyder bara en sak när det gäller mig - välkända ångesten.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2012 21:28

Kväll med nybakta Tekakor :P , smöret rinner o tröttheten lite lagom på :D
Lilla ser ut att åkt på ögoninflamation men precis i början av det , kanske hjälper det om jag redan nu börjar tvätta med kokat vatten?

I morgon är det väll tänkt att sko av Cissan , eller tänkt ... Det är BESTÄMT ! Sen om jag hinner så ska jag longera henne . Ska fixa till i stall så fort jag får minsta chans , byta ut allt spån i boxarna .
Helt otroligt att gubben är vaken ÄN :O men snart ser han nog klockan o drar rumpen uppåt sängen :P
Ska nog sätta på en kopp the o mysa ner mig i soffan framför någon serie eller film kanske?
Återstår att se !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2012 20:17

Hoppas bilderna kommer med nu med :D kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2012 18:16

Ibland kan ens hjärta brista så lätt :( . Gör så ont i mig att se lilla så sjuk som hon är o legat på soffan hela dagen :/ .

Fick besök av L o J med lille E , Kom med en äverrasking så söt :) . Julgardiner o tomtar :D . Va tvungen att sätta upp en på direkten :) . Julen börjar ta form även i mitt hem :D . Skulle behöva 3 par långgardiner i rött o mörka färger till vardagsrummet så är allt biff sen :) , lite mera julpynt bara men vi får se va som blir handlat i veckan . Hoppas ju självklart att något blir inhandlat detta året o inte bara klappar . Ni vet jag har ju pratat om gran nu i flera dagar men än har vi inte kommit ut o ta en :( ... Allt har sin tid när tiden finns till det antagligen . Vill inte släpa med en sjuk liten ut för ända sen jul nr 1 med henne så har hon fått följa med o hugga en . Är väll lite av våran tradition i denna lilla familj men tiden väntar inte heller o det börjar bli dax . Älskar grandoften som fyller huset :) så därför vägrar jag / vi köpa en plast o heller inte åka för att köpa oss en när vi har markerna fulla av dem. Har ni granen på plats?

Har gjort upp om stallplatser med den hjälp jag fick via FB så 800 blev kostnaden förutom delbetalningen Som hahahah... Är skamligt mer än något annat räknat i kr. Hoppas väll på att denna månad kunde ge en del men man kan inte räkna med det heller.
Så ne ... Nu ska man strax äta ... Stuvad pasta :S o korv ... Bläää får man inte säga åt maten men det är snabbt o lätt då köttet inte tinat än.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2012 13:49

Ja det är ju december ... Hade ju glömt att nu är syl leverans klar :) men han blir ju kvar då han avbetalas o från nästa månad är det dax att ta betalt för stallplats.. Det är här jag/ vi behöver lite råd av någon inbiten i saken :P Va kan man ta för en unghingst? Har aldrig tagit betalt innan så jag vet ju inte alls va som är okey pris o va som är hutlöst?
Någon som kan tänka sig kommentera o gör mig klokare i saken? :D vore väldigt tacksam !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2012 11:56

Fått en del kommentarer o jag tänkte att jag gör detta till ett inlägg :P hahah.. Börjar med att säga att bilden på galningen är INTE jag :D det är Anki ( i ett nötskal ) . Jag vågade inte lägga ut de galna bilderna på mig haha... Feg .. Jaaaa liiiiiite :P. Vill ju inte skrämma bort mina läsare. :)

Detta Med gizmo kanske kan va värt att förklara lite bättre då Marianne undrande om det hela :)

Lille gizze ( valparnas pappa) har jag haft sen lilla va liten . Världens godaste familjehund MEN våran familj har blivit för stor för att han ska kunna trivas i den :(. Ibland önskar jag hundar kunde tala så hade jag inte låtit fler flyttat in :/. Det är så här ... Sen vi flyttade ut hit ( vilket jag trodde han skulle älska ) så har han börjar med dumma saker . Vägra äta , skvätta , gömma sig o inte komma när man ropar mm MEN om vi bara gosar med honom hela dagarna , lägger all uppmärksamhet så slutar han med allt . Tyvärr så kan vi inte , har inte den tid att bara ge honom , Hur mycket jag än önskar . Hela gården är full av djur som ska ha sin del o därför letade jag honom ett hem som ensamhund . Ett hem där han är nr ett! "Grannen" som är här vissa tider under året i sin stuga , han är ensam .. Inga barn tyvärr men inga andra djur o gizmo brukar alltid sticka dit när han vet Att han är här . Han brukar ta med gizmo på promenader runt om i skog o mark o lille gizze älskar uppmärksamheten . När ingen i familjen ville ta honom så blev lösningen att höra med grannen , då får man träffa honom igen ... Min lille :( Så igår flyttade han kan man väll säga , gubben gick ner med honom för jag klarar det inte . Samtidigt som jag önskar att han inte ska funka där så hoppas jag av hela mitt hjärta att han mår bättre . Funkar det inte så skulle han lämna honom åter. Jag hoppas att han trivs o får allt va han behöver.

Denna morgon har varit trög ... Inte bara för mig utan även för gubben :/ som blev ståendes en bra bit bort med en död bil. Arbetarna ( ufona) i skogen hjälpte honom så han kom hem med skrothögen . Batteriet va slut !! Snacka om Rövig otur innan kl 6 på möra. Så vaknade jag ( efter de gånger gubben väckte mig ) med en förbannad huvudverk o hals som man kan svära över med ritigt giftiga ord ;) . Inte nog med det så pockar alla efter ens uppmärksamhet , innan morgonkaffet :P o inna det måste jag ha lugn o ro ;) Hahaha.... Ne visst är det underbart när djuren är överallt o ingenstans för att man vakant o kliver upp :P. Lilla är läget oförändrat :( , halsen o hosta o snorig .. Stackars !!! På nätterna ligger jag med ett öga öppet ifall hon skulle vakna o va ledsen eller få hostatack . Ligger som på nålar för att inte något ska väcka henne då hon sover. Älakar lilla smulis!!!
Jaha så arbetarna kommer allt närmre o närmre :O . De har ställd av tunnor med bränsle i vår hage ( den delen vi stängt av som tur e för dem ) o genar rakt över för att komma in i skogen. Man ser tomma hålor i skogen , syns direkt var de varit :( . Lite synd att de ska förstöra men även jag vet att man måste "rensa" även skogen för att den ska växa bättre. Nu är kaffet på o jag ska försöka få i lilla lite frukost :/ man vet ju själv va det smakar när man e sjuk o halsen är som den är :(
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards