bonnaliv

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2012 22:37

Vem är det som läser min blogg?
Vore kul med avstamp :D , gärna här o på fler ställen i framtiden :)
Kram från oss

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2012 22:12

I säng ...
Blev ställd av att upptäcka att Selma intagit plats i lådan :O . Hon ska alltid sova i fontänen av sängen annars :D Morrande mor Bremer då han nyfiket kikade in i gluggen !! Hmm ... Är hennes vanliga beteende då det är DAX o med tanke på att hon va beräknad i dag :) ja kanske natten erbjuder små underverk :D Känner jag henne rätt så väntar hon tills lilla somnat ( sista gångerna har varit natt/ sen kväll ) . Ja jag vet ju någon som inte kan somna iallafall :/ o den kan ni nog med räkna ut snabbt :) Japp rätt ... JAG ! Måste va vaken ifall något händer men hon har klarat det varje gång själv , hon är duktig o förbannat duktig mamma . Så får hon ikväll / natt så kliver hon inte ur lådan på ett par dygn . Brukar sticka till henne vatten o mat där hon ligger för hon är noga med att va sina bebisar till lags . Sen är det snabba vändor på någon minut ut o ner med rumpen o snabbt upp igen . Jag hör i mörkret hur hon vänder o har sig där inne :D
Åh ... Nervöst !!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2012 21:40

Jaha ... Denna dag drog förbi snabbt som vinden . :O Om jag hunnit med något förutom städ? Nej :/ I o K kom på en snabb kaffe typ ( förutom hästarna ) Åkte en vända in till morsan o sen till Anki , där vi blev kvar en stund ! Ser ut som Anki iallafall har så gott som ordnat med ny häst :) .... Får hoppas de klaffar bättre o ( tyvärr ) att cissan snart får åka . Kanske är så enkelt att hon inte trivs som det är för henne här !

Idag har vi kanske fått lösningen på detta med valp o vägran att gå ut :P o detta med att bita sönder . Det sägs att de inte gör sig rena där de sover SÅ i desperat försök så ska vi testa - HUNDBUR ! Får hoppas Det är en snabb lösning så man kan slänga ut den lika snabbt igen ;) Med andra ord så ska de få sova i buren över natt :S Va tror ni? Någon som är duktig på detta med hunduppfostran? :P

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2012 14:46

Funderar kring min blogg ( eller vår) .. Har bloggat tidigare på en massa olika o ja bloggplatsen är okey men kruxet är att man inte kan ha riktigt allt man vill på bloggen :( ... Min fundering är om jag ska flytta den ??
Va tycker ni?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2012 14:29

Något av alla måsten detta året ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2012 11:32

Kan det va så konstigt ? Jag känner våren i luften :O , förbannade sol som lurar ens sinnen? :P

Ska inte klaga !! Underbar morgon som bjuder på solsken o ett lugn över hela gården.
Vill ni veta så har jag inte kommit igång än :/ , dricker min morgonkopp me kaffe o svär över hundarnas nattliga nöje ... Bita sönder skor , dockor , keps mm ... Eller tror de roar sig med det efter att gubben lämnade fortet . Kollad omkring efter hundgård o sånt på blocket för nu ska jag skaffa en !! :P .
Lilla va överlycklig idag då det va dax att öppna julkalendern :) , va ju 4 luckor efter :D Självklart så har vi ju glömt att köpa julkalender till de andra barnen så den fick förbli orörd under helgen . ( man kan inte tänka på allt ) Va tror ni..., tror ni jag fårgulfärgad kamin innan jul? Jag blir galen annars ;) I morgon eller på onsdag ser det ut som det blir en liten repa till Hööks :D Gubben har bestämt att jag ska få de stövlarna jag ville ha för ska jag va ärlig så har jag inga hela dojjs att ha på fötterna längre ( inte som jag vill använda i stallet )
Ne om jag ska ta o sätta igång här då med städ o så :P . Efter helgen e det rent kaos i rummen !!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards