bonnaliv

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 23:05

Tänk va allt känns "flytande" detta året .. Vintern brukar kännas olidligt lång men om man ser på det Så är SNART våren här :) Man har kanske funnit saker i livet som gör att även i kylan finns värme :) . Ligger just nu i mörkret o hör lillans snusningar o fläktens brus , man hör "fötter" på nedervåningen o dörr som öppnas o stängs. :D (barnen)
Gubben sover som en stock o gjort en stund , antagligen nöjd med livet . :) Fast vem är inte det? Jag tänker tillbaka på årets början ... MINA MÅL.. För 2012 :) o aaa jag kan stolt säga att jag allt fixat några av dem :D . Kanske mer än va jag själv trott om mig , att klara . Nästa nr ETT när det gäller mål är att göra rätt för mig till ulle :) ( pippis (förra) ägare! :P o sen... Hmm.... Hahaha.. Börja med något som ger mer inkomst åt familjen :) . 2013 ska bli ett år som saker blir uträttat. Hoppas jag! När det gäller stall o hus , altan o riva andra köket så Jasmine får eget krypin . Få ordning på tomten o bygga klart lekplatsen o rusta upp den gamla lekstugan . Måla gårdens alla hus o stall utanpå o rusta upp det trasiga . Ops ... Detta kanske är snarare en 2-års plan :P OM vi ska hinna med allt :). Får ju inte glömma att när snön försvinner så kan man hitta mig ute i hagen , oftast. :) Det tar tid det med . Eller på språng med Pippi :). Vi gillar att "rymma" ;) iväg o va för oss själva . När det gäller tidningen så är alla målen uppnådda :D så nu ska vi väll ge oss på att jobba från mark o trail mer :)
Underbara tanke !

Tycker det varit lite snålt med kommentarer idag :( . Har ni tröttnat på mig ? :P Det är nu vi kan börja se fram emot lite mer häst på bloggen o det är underbart att kommit igång igen. Hoppas vi får följa Jasmine med lite inom snar framtid :) . Från knopp till blomma :D inom ridning o jag hoppas att hon inget har emot att jag fotograferar hennes framsteg o arbete.
Skulle va kul men garanterat så dyker det nog upp isllafall några bilder.

Vet ni va ??? Vår snö är på väg bort :O det töar som galet o det är blött o slafsigt här o där :/ . Halka är det gott om här ute :P. Man kan tycka att snö är förbannat skit men blött o kladdigt är ta mig fan värre . Eller? Snart rullar ens vän i lera o allt blir dubbelt arbete :P ... Vi kan vänta oss härliga tider ;) Hade ni några mål för året som va? Några nya för nästa ?
Jag säger bara- rörigt inlägg , VÄLKOMMEN till min skalle :D
Natti ..
KramC

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 21:37

Jaha ... Va ska man säga om situationen ? Hur skulle du göra? Syls "ägare" dök inte upp idag heller :O Vi har räknat att syl kostar oss mer som annans häst än va vi ens får för honom i slutänden :/. Hänger ni med hur jag menar? Vi kommer hå back o betala dem istället kan man säga på va vi lägger ner i tid , foder mm.

Tänkte jag skulle tagit med gubbens tele ( själv har jag inte nät än ) o tagit kort i stallet. Ikväll skodde vi av vännen o fixade . Jasmine ägnade Poppe lite tid o borstade den lille Casanovan :P . Vi ryggar syl flera gånger om dagen men än har det nig inte hoppat rätt :(. Han går stelt men inte lika stelt som innan o böjer Lite mer på lederna i det benet. Är det på väg åt rätt håll eller tycker ni att vi ska ringa vet. Han mår fortfarande bra annars o så , vet ju inte alls hur detta funkar med patella då det är helt nytt för oss :S. Samtidig så vill vi ringa vet men tycker att det är deras kostnad då man inte brukar betala sånt som ingående i "stallhyra" va? ! Annars så ringer vi o drar det av va de betalt av på honom o fixar de återstående kronorna så han är våran igen. Känslan kan inte va mer fel än va det är där... :/ Jag vet inte alls snart va vi ska göra. Betalningen funkar inte , inte extra foder som han behöver , de bryr sig inte om att komma då vi säger att de MÅSTE... Jag kan rabbla 100 anledningar o saker som inte funkar alls med det. Tråkigt men sant! :(

I morgon gäller det då :) . Kan Ella va den Jasmine söker? Ska bli intressant o se. Hon har visst köldskada i strålen :/ o va innebär det på rakt språk? Då hon nu har sula... Kan det va ett framtida problem för häst , ridning mm? Det är med något nytt för mig! På förmiddagen är det tänkt att åka :) o som vanligt är det ett pirrande o ändå är det inte till mig . :P Alltid samma när det gäller hästar om så bara kika på någon bekants häst :D Är så kul :)
I morgon hoppas jag på en stund med Pippi ute igen . Försöka få ner henne bättre . En lugn skritt runt några varv så är jag nöjd sen .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 17:22

Åh va livet leker :) . Träningsvärk i axlar , rygg o lår efter dagens ritt o stallarbete. Hahhahaa..Pippi tyckte nog att jag legat på latsidan för länge så idag jobbade hon alla MINA muskler ska gudarna veta :D . Antar att det bara är att le o va glad för hjälpen till att trimma kroppen ;). Idag va hon på strålande humör o ville så galet mycket. Trav? Ne här känner vi till galopp :P men jag släppte henne att springa av sig så vi båda kunde återvända mot stall nöjda. Av 2 dagar i snö ser man redan hennes muskler ta form :), ändå är det inget hårt arbete jag utsätter henne för :). Kan tro att snön är kämpig nog ! Många timmar blev det idag med o det är så jag vill ha det :D . Då är både hon o jag nöjda o glada o man kan gå igenom resterande på dagen med ett leende.
Som jag sa idag... Till Anki... Pippi är kärlek!
Idag har jag fått se hur galet kär cissan är i Anki med ;). Alltså när de är ute så accepterar hon Anki som ryttare men i boxen :O . Ne där är det ren fara för henne att va . Den sidan jag såg idag va allt annat än trevlig! Hon högg även mot mig men kanske Inte helhjärtat för då hade hon kunnat nypa till men gjorde aldrig det. Jag va inne o satte på cissan täcket då Anki inte fick ta ens ett steg in i boxen. Galen :) . Ne jag antar att det är så enkelt att hon inte bara gillar henne :/ ??? Synd! Hem ska hon iallafall om så jag o gubben ska få ägaren att hämta henne.
Ne nu är vi strax hemma efter att kört Anki hem :) så snart vankas det mat till hungrig mage :D Jag är utsvulten o gla :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 15:49

Ni får ursäkta Pippi som roat sig med att rulla i boxen under natten :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 15:43

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards