bonnaliv

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 24 december 2012 23:22

Sköt istället skjöt !!! Så klart!!! Va fasen hahah... Nu ligger man i säng o för en gångskull så va mina 2 vakna . Blev stoppa blodig näsa på loke för mig i kväll :/ .. Gubben va o körde syrran o de hem ... Jag kom på att min syster är GLÖMSK med stort G :P då hon glömde både mobil o data här o nu hör det ju till detta då Att det sista vi sa va att hon skulle flytta över en serie från sid data till vår hårddisk när hon kom hem hahahah... Väl hemma så kom hon på att hon glömde sin data här så där stod gubben o hon med varsin hårddisk men utan data är det svårt att göra något i den sittsen :P Här ska jag passa på att avsluta allt med bones som alltid ... I morgon kommer brollan o hans familj hit :D o då till det VÄRSTA ... Inte nog med att vi glömde ge tomten något o lillebror idag så se vi glömt ALLA av dem förutom det futtiga paket vi har till tobbe. :S Meningen va ju att han skulle få en luftpistol men de va slut så den får vi köpa i Örebro nästa vända ( slår ihop det med resan till hööks som inte blivit av än ) Fråga mig Inte hur vi kunde glömma de alla typ :/ .. Pinsamt o hmmm om man känner sig dum . Va ju inte alls meningen att glömma de i all stress . Vi har pratat om att köpa deras stora barn var sina mobiler , Conny o Anki sen?? Ja va fan ... Vi får väll skaffa de nått med men frågan är bara vad . Är svårt när man inte vet va de gillar o vill ha . Ne om man skulle ta o slå datan i skallen :P... Korkad man ÄR !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 24 december 2012 21:59

Det blev en del klappar ändå under vår gran o hela förmiddagen gick barnen spända över öppningen av de :) . Pojkarna fick tyvärr bara ETT VAR men å anda sidan så va det var sitt luftgevär medans flickorna fick lite smått o blandat som parfymer o dagok mm :P . Hoppas det gick hem ... Mer kommer de få under året är en sak som är säkert . Mycket skjutande blev det o ett tag va huset nästan tomt för alla va ute o antingen kollade när de skjöt eller så provade de . Maten ( ska vi inte snacka om) va god , mättande o hahahah sist från bordet va MIN sida av släkt :P . Vi vet att julen ska man sitta o äta länge o väl :P Det spelades lite musik som fick iallafall farsan i stämning o jag måste säga Att min oro över att "slå ihop" familjerna så här gick bättre än jag kunde tro :D Nadja tex höll sig till tuva o vad jag kunde se så va det ingen som kände sig "felplacerad" . När tomten kom gåendes på vägen så vaknade hela huset till o alla rutor blev fulla med ansikten ... Hahah... Vilken trevlig syn för "tomten" , han måste känt sig välkommen ;) . Nu har min nervositet sjunkt o teöttheten tagit över . Sviterna av hundar som håller en vaken på nätterna med att krypa ur lådan o pipa eller så har Selma flyttat någon av dem som vill tillbaka till de andra igen. Varje gång hon får valpar , samma beteende . Vet inte va hon hålls med riktigt då hon med sen försöker få med sig den lille in i lådan men misslyckas bära :/ . Min natt är mitt jobb... jourbarnskötare ;) Pappa va ute o bekantade sig med Pippi fick jag höra :D de hade pratat där ute . Kul att han valde av fri vilja att kika ut där :) . Det har varit mycket hundar idag med :) . Förutom våra så hade mina 2 bröder med sig sina , en rottis o en amstaff. Det va att köra planering för att kunna rasta dem alla då våran inte går ihop med amstaffen o vaktar inne . Sen så rottisen då som är en tik ryker på amstaffen för hon är " för på" hela tiden. Det har varit planering på hög nivå för att alla skulle få sin del att va med. Trotts att det är jul idag så valde djurguden :P att hämta hem lala .. En dag som denne blev vi ännu en mindre i familjen . Tråkigt men förväntat med tanke på att vi sett det förr . :/ Lilla fick en massa paket o ja ... Va ska man säga ?! Hon är ju liten ;) Som alltid känner jag mig överrumplad av detta aha upplevelse som blir varje gång jag målat upp allt FÖR STORT för mitt inre så flyter det på problemfritt o inte alls som man va rädd för . Jasmine ville med ha ett gevär så JA ... Då får vi inskaffa henne ett med! Snart så kanske alla barnen roar sig med att skjuta ikapp här ute på burkar mm ..
Hoppas ni alla haft en underbar dag... Jag är lyckligt lottad med gubbe , gård , familj , barn o bonusbarn o en jul som denne !! Nästa ska bli bättre :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards