bonnaliv

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 22:05

Ligger för kvällen då :) galet va tidigt sängen kallar .... :P Längtar efter sommarnätter :D Ska fasen ordna en plats för eldstad så man kan mysa vid på kvällarna. Tänk tanken ... En kall öl vid elden o gubben med gitarren , se hästarna i hagen o korv om hungern sätter in :) , kan det bli bättre? Just då vet jag att ens inre balsameras ...

Åter till verkligheten ...
I morgon då... Då kallar "jobbet" på gården :) . Har ju 4 pall kvar o bära in = 168 balar ... Har nu beställt öppning av gubben på en då det krävs stege för att komma upp o öppna plasten o dit upp klättrar jag INTE :/ . Höjdrädd som man e .. Har lite vänner inne i stall som ska ut o röra sig o så OM jag klarar det skälv så ska jag plocka in några av de andra över dagen för lite omvårdnad mm. I morgon ska ju då även svägerskan o syrran komma om det med varannan dag gäller??

Funderar på att anställa mor min ... För storstädning ;) . Hinner ju inte med den där städningen med dammtorka högt som lågt mm . Blir ju snabbt plockat o oftast nerknött i lådor eller upp i bokhyllan :/ , dammsugning o moppning ( OM JAG HINNER ANNARS SÅ DRAR JAG SUGEN SNABBT ÖVER ) :( Känns varken kul eller speciellt mysigt när man måste anse det städat men ändå är det långt ifrån klart . Tänk att alla snackar om detta med gubben o hans jobb ... Han inte kan ditt o datt för han har jobbat , hinner inte med det för han har jobbat o har fullt upp även när han kommer hem med olika saker . SANT! Men vem säger att den som går hemma har all tid i världen ? Någon har fått det där helt fel :/ för mina dagar HEMMA handlar om stress o press att hinna , måsten o kraven jag ställer på mig själv i arbeten som tex i stallet. Jag måste ha RENA boxar , sopat o borstningen av vännerna... Ja Ni vill inte veta hur noga jag vill ha det . Nu vet jag att tex syrran tänker som så att det är jag själv som sätter upp allt för mig själv o stressar helt i onödan men NEJ för varje dag kämpar jag efter att kunna ta kväll med familjen senast kl 20 o känna att gård o hem , allt är klart . Händer inte ofta men det finns dagar då önskan slått in o det är något som de utan gård o djur tar för givet ( tror jag) men en annan värderar högt . Vill inte ha stressen med upp i säng o knäna stressen om att sova för att jag måste vakna o fortsätta jobben jag inte hann med dag/ kväll innan.
Någon mer som vet va jag menar?

I morgon står resa till Skövde på schemat , fram o tillbaka ...

Så på fredag är det fullt hus igen då :) o där med saker har det stått stilla helt :( , sorry barnen men i morgon ska gubben på order av mig ringa om hästen till Jasmine . Se va vi kommer fram till . Hoppas på något bra , kanske iallafall åka o titta :D
Måste fixa målarfärger innan , flertal , städa rummen , bädda om sängarna . Va man ska hitta på i helgen får komma som det kommer :)
Nu vet jag iallafall att jag ska kika om några bloggar uppdaterats eller om det e lika stilla som det varit hela dagen :( . Kika runt på hästar o hästsaker .. Det gamla vanliga :P
God natt alla ugglor där ute i vintermörkret :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 20:41

Efter att hittat till hööks hemsida så kan jag inte låta bli att kika runt :) . Känns som jag hade sett allt i deras utbud men jag hade fel :P Hittade ett ländtäcke jag verkligen måste köpa till Pippi , trotts färg :D . Så snyggt !! Hade innan tänkt ett rutit men nu har jag bestämt :) . Hon e sååå snygg i färgen de flesta undviker :P .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 20:36

Detta vill jag ha till Pippi :D .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 19:27

Att göra något eget o ge bort är alltid kul tycker jag :) . Har ett gammalt bord , mer likt vit låda på hjul som vi ingen nytta av har. Hade det innan i lillans rum men nu kör jag på ÅTERVINNING :D Bordet har både tåliga kommande väggar , lagom stort o djupt om man ställer det på kant . Ska försöka slå mig ihop med gubben o få det gjort innan tomten kommer :)

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 14:53

Jo faktiskt helt sant !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 13:38

I funderar banan om detta med att ta in unghästar o rida in o NH hantera . Har lite mail kontakt just nu om ett litet sto , sjukt att de så gott som skänker bort djuren . :/ Jag har ju alla förutsättningar med att lyckas få till en riktigt bra häst då gubben tidigare ridit in western o skolat om :D
Det är ju helt klart värt att tänka på ... Ska ta en snack med Pippi bara o se hur hon tar det ;) ne men kolla över o få en rutin så jag har tid över för det Annars så går Pippi helt klart före .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 december 2012 11:50

Jaha ??? Det är som alltid med andra ord :/ så till 2-3 advent så har jag hunnit komma ikapp lite med julpynt mm .. De lilla vi dragit på oss ! Hysteriska tid ...
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards