bonnaliv

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Rullar vidare

Av Cicci & Ebbe - 20 december 2012 18:41

Ibland är väll allt bara gjort för att bli an någon FÖRBANNAD anledning :(.

Idag fyller min mamma år så grattis till henne ( va där med en blomma ) . Idag fick vi samtal att hämta bror min som va på väg till frivården på möte . Han stod i Töreboda o spydde. :/ Ja va ska man säga ? Nej! ? Ne så självklart åkte vi o hämta upp honom vid stationen . Ibland kan jag tycka att en del människor har fått utstå tillräckligt i livet o är värda lite flyt... Räknar mig själv o gubben till dem MEN man är nog född för att ta de smällar andra inte skulle stå pall för. På vägen hem så la batteriet på bilen av o det slutade med att vi rullade in på vägen ner vid morsans hus o fick lite flyt då det går nerför där . Alltså bilen DÖD ... Blev till o ladda batteriet o ta en kaffe o chansa på att komma hem . Men andra ord så har vi nu en KASS bil med :( Hem kom vi men med den bilen kommer han INTE kunna hämta barnen utan att bli ståendes . :O Skrev ju tidigare Att han åkte för Att prata med chefen med :S o där heller ingen lycka... Ingen hemma o heller inte vid andra ladugården :( . Kan man verkligen få ha sådan otur som vi? Ni kan veta att paniken börjar komma över en ....
Gubben ger inte upp för i morgon TIDIGT ska han ta chefen i hopp om att turen e med oss lite på vägen :) Så idag lyser granen med med frånvaron i detta huset :( . Det e som ett "ekorrehjul" som inte vill sluta snurra :/ . Ganska ledsamt !!! Mötte en bekant idag med som ville komma upp o ta cissan , ta henne på en redig tur .... Låta HENNE göra va hon känner för o behöver - med andra ord jobba av sig! Jag hoppas verkligen att hon gör det för fortfarande lyser någon/några med frånvaron från gården o häst. Förkylningen har satt sina klor i mig o vägrar ge med sig :( . Lilla är som tur e mycket piggare o får i sig lite i magen :D . Va nästan så tårarna kom idag då hon åt nästan en hel tekaka ( mycket gämnfört med va hon ätit o pillat i sig på en hel dag innan ) . Hon ser piggare ut på ögonen o jag hoppas att hon snart är helt kry igen :P. Just nu sitter vi väll o inväntar I o K som skulle komma under eftermiddag/ kväll. Hoppas de kommer så man kan tjata lite skit , kärringar har ett stort behov av det ;) ps) pratar om mig själv :D Ne men skulle inte va fel att prata med en annan människa ... Känns som man blivit ett med skogen här :S med andra ord mörk , tyst o dyster...
Ännu en dag som går mig förbi utan lyckan av att få tiden med Pippi :( o jag känner bara hur jag snart blir likgiltig allt här . När inget går som man vill o hoppats :( . Ni kanske märker på mina inlägg hur gnälliga de e o jag ber verkligen om ursäkt .
Det kommer ljusare tider jag vet men ibland vill man ha dem då man behöver de som mest . Får väll skämta till det o se det som så - man får va glad för de kr man slapp lägga ut på saker ... Man blev de kronorna rikare istället hahahaha.. Ne fy fan!
Ne om man ska sluta gnälla o dra något över skallen ;)

En rolig sak finns ju med faktiskt :D . Är en som är intresserad av klockas föl om hon nu är dräktig ( vilket jag är 80% på att hon e med vår mafra ) ... Angloarab som det blir :) Framtiden kanske vill oss mer väl ? Får hoppas på det .
Kram C

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards