bonnaliv

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 23:00

Jaha då va man klar med medicineringen nästan då för idag ... :/ sitter nu o väntar på vattnet i vattekokaren för en kopp jordgubbs the :) att värma mig med . De andra 2 sover nog , än har jag inte kikat upp utan njuter av tystnaden :P . Helgerna med huset fullt tar verkligen musten ur en :P . Måste ju ge SYRRAN en eloge för hennes mod till min 32 års dag o ge mig 7- dagars kuren o tack vare hennes mod ( Hahaha) så fann jag en crème som jag gillade , alltså då huden :D . Har beställt 2 nya men i burkar denna gång , bara en burk -400 spänn .... Ja det ska kosta sa den gnidne :P ! ( ps) beställde så klart för halva priset ) man är väll inte dum heller :P sen så betalar ju självklart gubben hahah... Så jag slapp :)
Sitter o tänker på jul o nyår , på Selma som är beräknad i morgon , på gizze som ska få flytta i veckan ... En massa alltså o mer än det . Vi kommer ha barnen på nyår o vi funderar på om vi ska åka in till hova med dem , lite mer röj än i skogen ... Skogen detta nyår kommer att va underbar i mörkret då vi bestämt ( lillans önskan) att skicka upp massa ljuslyktor . Hon har ju sett det i filmen trassel o ville se det :D. Ska så bli med som avslutning på nyårsnatten :) Gäller bara att någon/ några inne i byn vill ha oss där o räkna in nya året . Om inte annat så skulle det betyda massor för oss o få ta med barnen o träffa min familj :D jaja ... Får väll se om man blir hembjuden!

Än så har iallafall inte ovädret kommit som de pratade om :) men skulle inte förvåna mig om det kommer :/ Då kommer den där tiden som jag älskar med att bo ute i skogen :/. Strömlös o vattenpumpen lägger av o huset blir kallare inne än va det är ute. Någon mer som har den oturen på vintern ? Om .... Jag förstår !! :P
Börjar svära ve o förbannelse över Oskar o Max som börjar med det typiska för små valpar .... Vägra göra sig rena ute !!! Oskar okey ... Måste han så måste han o gör det han ska men Max håller sig som det gällde livet . Ja ni kan ju räkna ut va jag får göra en stund efter vi kommit in :S skaffa hundgård! Selma har inte fått än o i MORGON är hon beräknad :/ ännu fler smått som VÄGRAR BAJJA UTE ! Om jag ska överleva den snara framtiden så måste något världans glatt hända i mitt liv som liksom suddar ut det negativa en del :D
Gubben har tagit ett beslut som vi inte är eniga om men det va han som "fick" honom så... EMRIKI ligger ute på annons :( Vännen som är Så speciell .. Vet ni någon som vill ha en quarab med super stam på mammas sida så visa de till oss . 20 har han satt men känner jag gubben så finns det prutmån även om jag säger nej. ( sen när börja gubbar lyssna på kärringa i affärer ?) Ledsamt men sant !

Tidigare bild jag la upp om - ridhus? Är något vi funderar på att göra faktiskt . Kan väll va något eller va tror ni? Kan va skönt att kunna rida inne :) o slippa Skitväder o allt va man ibland får utstå :P Ni får mer än gärna slänga en kommentar om det hela.
Ska försöka fixa en massa till våren o då ska jag öppna affären med :D
Ne nu tycker jag att jag har babblat på som attan det sista :) men när ska man få fler inlägg o läsa själv ? Börja blogga mer ( skriker i tristess ) så jag får något att läsa OFTARE . Hahahaha...
Älskar er alla mer eller mindre , på ena eller andra sättet , eller något av de många sätt att älska på ;)
Natti
Kramar C

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 15:29

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 14:06

Ganska lyckad träff , iallafall fick jag med lilla med en av kaninungarna i armarna . :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 14:03

Nu är de på rull hem , lite tidigare idag börja de göra sig redo för hemresa pga varningar om oväder : / Hann inte med middag innan då frukosten kom så sent men så fort gubben kommer hem ska han få laga pasta o köttfärsås :S ( kan inte laga den köttfärssåsen som han vill ha) . Lilla somnar strax på soffan efter en pannkaka . Den lilla har lekt med syster ( tuva) på rummet nästan hela dagen :D
Ne om man skulle försöka få igång elden som inte vill o kanske dammsuga eller vila tills gubben kliver innanför dörren :D
Något måste jag hitta på ..,
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 12:38

Vi funderar på det :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 12:24

Av Cicci & Ebbe - 9 december 2012 09:45

God morgon alla !
Ligger än under täcket , våningen under låter som rena kalabaliken :P Den ene hörs mer än den andre! Gubben är som vanligt uppe innan när barnen är här , precis som han tror att han måste hålla koll Så de inte skadar dig ( trotts att de är så stora ) . Måste ju bra berätta något som va ganska sött som hände igår . Barnen hittade min brors resident ( för er som inte vet så skjuter man sombies) , ett blodigt spel. Då säger pojken till pappa ( Liam 13 år) att han vill spela o till svar får han - det är nog lite otäckt för er hahahaha o de spelar som de aldrig gjort något annat :D han glömmer lätt deras ålder ;)
Nu kommer kaffet på sängen
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards