bonnaliv

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 25 december 2012 22:18

Av Cicci & Ebbe - 25 december 2012 22:14

Denna dag är över snabbt den med :) med Anki o brollan o barnen , en av dem blev kvar över natt till o med :D Jennie o Jasmine fann varann snabbt o ser ut att bli bra vänner :) . För en gång skull så är julskinkan SLUT innan nyår o mycket annat gott på julbordet . Det brukar va till nyår o lite mer ändå faktiskt :P . Hahaa Aaa vi har varit ett par arslen ;) som ätit vid bordet detta året . Jag hade ju tänkt bjuda I o K på "julmiddag" men utan skinka kan man knappt kalla det -JULMIDDAG! :) idag fick jag en underbar julklapp <3 , en oslagbar :) Bild på min son via hans fastrar :) På tal om bilder så .... Som vanligt så kom de inte med på förra inlägget :(
Sitter just nu ... Är helt slut :) o ute i köket så gör gubben ischoklad med angel o tuva :D Tanken va ju att de skulle få göra det igår o kola men inget av det hanns med :O 17 st va vi här idag o det känns nu när många har åkt hem :P Trött är bara förnamnet men dagen har varit underbar .
Kopplar av inför kvällen o snart hoppas jag på sömn :D
Jag tror den kan komma snabbt i kväll men man ska aldrig va säker ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 december 2012 20:33

En stunds mys för att se om jag finner felet på benet .
Kram C

Syl

Av Cicci & Ebbe - 25 december 2012 13:46

Tagit kylbalsam påsvullnaden så länge. Han är inte hängig eller så ... Man kan nog utesluta feber . Tillslut ringde de upp o tänk att man va tvungen att förklara att det är deras räkning med vet ifall det behövs. Är det så svårt o förstå? Man avbetalar , han va lev-klar den 15.de men gubben gämnförde det bra Med avbetalning på affär .. Då tar man hem saken o det är ens egen även om den inte är färdigbetald , man använder den! Samma med hästen men de valde att han skulle få stå kvar då de saknar stall för egen del men han är nästan till fullo deras o räkningen blir atomatisk det med!! Ska kolla med gämna mellanrum o försöka få titta närmare mot baken av låret... Kan ju va ett bett där men han är så rädd om bakänden just nu o vänder bort rumpen när jag försöker kika där. Tar det sakta o säkert än våldsamt med tvång ...
Hoppas på en mindre typ av sträckning i detta fallet ... Då är det snart bättre igen!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 december 2012 13:28

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 december 2012 11:58

Det blev att ta in Sylvester ( casper som jag kallar han ) då han haltar :O . Något har hänt o här försöker man få tag i ägaren för räkningen för vet är deras .... Antar att vi måste få hit en! Kan ju va att han fått ett bett eller spark ... Jag kände på hans baklår som är svullet på insidan o varmt . Infektion? Hoppas på att det inget allvarligt är!!
Idag är det på schemat att fixa lösdriften , ta in även Q för natten då det kommer ännu värre oväder ikväll/ natt sägs det . Enligt en bekant har det från igår kommit 30 cm snö o det kan nog stämma för vägen PÅ gården är igensnöat o man får pölsa bra o ta sig fram i det .
Ska kolla över syl ännu bättre snart .. Släppa ut de inne o ta in de andra en stund för genomgång där med .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards