bonnaliv

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 3 december 2012 23:16

Vi har i kväll fixat Selmas låda :) . Tyvärr inte den hon haft tidigare men denna är nog med godkänd . Är inte så kräsen i den saken , bara det finns en redo så hon kan kolla in , prova ut plats o rörelse , bara liksom kliva i o ur när hon känner för de . Tror hon förbereder känslan av lådlivet ;). 10 dec har vi räknat henne till men vi har säkert missat några dagar då hon är riktigt rund o på hennes beteende så verkar det som det snart är dax. Hon söker alltid närhet o vill bara vila , äta o bli klappad . Man lär känna igen djurens beteende :) o tur e la det . Som alltid har Vi bäddat lådan uppe i sovrummet , där får hon va mer ifred o hittills har hon velat ha Det så med :). Så i morgon har då gubben svurit på att klippa klor o sen ska hon duschas o klippas ... Inget kul då hela hennes lilla päls som hon har är i stort kaos med kladd o allt snusk man kan tänka sig från valpning mm :/

Så någon som e sugen på en liten naken så vet ni snart var det finns :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 december 2012 22:13

Det är mycket som far runt i skallen just nu , allt från jul till gård o djur . Barn till bonusbarn ...

I morgon ska iallafall lilla få åka till dagis . Inte bara för att jag vill ha några timmar barnfritt , det vankas ändå arbete för mig ( stall) , så uppskattar säkert hon att få leka med sina kompisar igen . I morgon ska jag fasen knäppa lite bilder på vännerna i snön :P . Hoppas på att Pippi ska rejsa så snön yr ... Fina bilder :) kan det bli . Liksom känner på mig vilka dagar hon kommer sprätta till i hagen :P . Hur jobbigt det än kommer kännas kring bröstkorg o rygg så kommer det va skönt att få göra lite . Har inte blivit mycket då gubben tagit över mina sysslor ( så gott som ) för att underlätta , tack gubben min men nu vill jag ha tillbaka det . Livet är ganska trist utan :) .
Ne nu ska jag fixa mig o dotter inför natten ..
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 december 2012 16:44

Jaha ... Det va svar på en massa jag fick . Så rädd som jag va att det skulle vara hjärtat eller lungorna :/ men det va BRÖSTKORGSINFLAMATION :O , hade tidigare aldrig hört talas om :) . Så nu behöver jag inte oroa mig för hur det trycker över bröstet o kör i mellangärde o dyl .:) De tog direkt EKG för att utesluta hjärtat o sen lyssnades det på lungor o hjärta med . Jag ( som alltid ) va så orolig för ett värre beslut med mig ut från dem :D men jag kan åka hem lugn o glad. Även det som jag o flera trott va Psoreasis va något helt annat som är fullt behandlingsbart :) ( det med ) så där blir det en gel med i duschen :P men sen är jag fri från det med :) . Gillar den läkare jag har ... Vi har ... Han minns en o frågar hur saker gått sen vi sökt om saker tidigare . Han tex ringde upp då lilla skulle in o rönka armen när den va bruten för att va 100 på att vi fick hjälp vidare o idag fråga han om mitt senaste besök . När jag så oroligt visade honom Mina utslag så skrattade han o kavlade upp sin ärm :P . Han hade samma :) men behandlade sitt just nu .
Tänk att alla läkare skulle va lika mänskliga som vår käre doktor . Mån om sina patienter o glad o skämtsam ... All rädsla man har när man kliver in försvinner när han kikar in i rummet :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 december 2012 14:11

Detta med att planera o planer som går åt helsike ... Är tröttsamt :/ . Jag som hade tänkt bära balar o hunnit med en massa dessa timmar som löpt förbi men de enda jag gjort är sprungit ut o in med hundar o dammsugare . Hoppas på att det går fort på vårdcentralen Sen o att det blir av med Skövde OCH att de andra tar sin dag , idag! Har iallafall planerat om en del o det e att ta in några av de andra unde natten . De låg i morse alla platt fall o snarka på lösdriften :P . Härligt!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 december 2012 12:05

Nepp... Blev att gå moloket in igen. Vårdcentralen får vänta tills i eftermiddag :/ . Blir så arg! Ja det är bara att hoppas att det ingen fara med ens hjärta , lungor o mellangärde då ... Ibland är tiden dyrbar i saker gällande det .

Bjuder på några bilder från när lilla hade pulkdag med moster o ligan
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 december 2012 11:24

Brrrr.... Huset va rena is när man satte ner fötterna på golvet . Temperaturen -18 på morgonen :/ .. Inte nog med det så har värmen lagt av i bilen :( . Gubben är hemma just nu o ska köra mig till vårdcentralen för lite prover . Trött på hals , mellangärde mm .... Kan va mycket stress som ligger bakom detta med mellangärdet som ömmar varje dag nu mera :/ . Sitter just nu i bilen o huttrar medans gubben ställt in värmefläkt som blåser si så där med värme :D Morgonen börjar allt annat än bra o jag e nojjig att den fortsätter i samma bana med provens resultat mm :(
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards