bonnaliv

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 23:20

Noll smink i huden o alla behandlingar senare...

Ligger o huttrar :/ . Pratade med gubben innan han kröp till säng o han tyckte vi skulle sko om Pippi o brodda henne fullt :D Ser jag självklart fram emot :) . Känner att den där tiden med henne på ryggen åter börjar bli för lite :( . Ska inte börja straffa mig själv då man inte valt att bli sjuk men det är lätt att svära över saker ändå o önska annat än va läget just för stunden är . Vet att hon står där ute den dagen då jag känner att jag kan klara av det med tanke på bröstkorg o kyla . Den dagen är hon med på noterna :) . Just nu blir det bara pyssel o mys men tror inte hon lider av det heller :D . Hon är liksom vännen som är glad att se en , tar en som man är o är nöjd med de lilla man kan ge ... Hon ger alltid något tillbaka som man kan leva på länge ! Den perfekta vännen !!! Den som jag sökt hos människan ... Konstigt att man inte fann något där ;) . Äh , ni fattar självklart hur jag menar :)
Har insett att det är hög tid o köpa hem det där spray shampot igen då pippis vita börjar gå mot gula hållet :S på vissa partier . Rullmaskinen e ju tvungen att ligga i boxen , i Bajset o ja all spån har väll gjort det hela bättre men ÄNDÅ ska hon lyckas genom täcke på just någon skit hon bestämt sig släppa innan sovdax :P ahahaha trevligt snackat ! Härlig den där , konstaterat!!!!!
Är lite besviken på att gubben inte hunnit ut med Hia mer än va som blivit :( men det är sant som han säger ... Fullt upp med massa annat så han hinner inte med " sitt egna" . Tur som attan att hon varken blir sur , bitsk eller elak mot någon .
Har tänkt igen om detta med boxar o fixa nytt....... Kanske kan man "klä om" de boxar som redan är , som de är .. Med nytt trä??? Alltså inte bygga om totalt? Kan väll va snyggt med träfärgat , skjutdörrar , snide i svart o galler ?? Sen måla om i jordnära färg på väggen i boxen . Lite mera råd ber jag om nu ( med tanke på att såååå många kommenterat innan ) .. Har ju trägolv i 2 boxar ... Kanske är bättre o slänga dit cement istället? Kanske skulle kunna få ett bra svar av gubben i den frågan men nu vill jag bestämma den biten o lägga fram det själv till honom :P o inte alltid vända mig till honom i allt . Hahahaha.... :O

Så då så har man rensat skallen lite då i alla funderingar ... Kan väll hoppas att någon / några av mina söta läsare vill underlätta lite i boxfunderingarna:) Skyltade boxar ska det iallfall bli :D
Har skickat gubben att prata med en som e skit duktig snickare eller va han nu e .
Lämnar boxarna o återgår till nu...
Ja jag tror jag har sagt allt jag vill säga o har att säga i dag :O
Förändringar o nytt att anpassa ... Bara börja jobba på det , ny rutin mm .. Natti <3
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 21:32

Ibland undrar jag .... Varför går våran önskan aldrig fram ? Tänk att reaktioner får man , sura sådana o hur fel man beter sig ... Men inget ... Aha .. Från idag har vi avsagt oss allt av förutom fodring på de hästar som inte är våra . intagning , utsläpp o täcken mm ... Då blir alla på gården / i stallet kanske glada . Ingen tar extra ansvar o ingen behöver ansvara för de andras , enkelt! Walla... Löst! Ingen klagar....

Just nu är det en sån där kväll som känns som evighetersen :) , ansiktsmasken på o ögonbrynsfärgen :P . Jobbar på att bli vacker hahahaha.. När jag ändå är inne o talar om detta så vill jag säga min upplevelse av presenten jag fick av syrran ( ni minns kanske , 7- dagars kuren mot ålderstecken ?) . Jag gilla den o huden blev ta mig fasen slätare o mår bättre :D . Ska helt klart köpa crèmen de har i burk o fortsätta med den :) .

I natt blev hästarna ute då jag inte hunnit med stallet helt men vintertäcke på :) Har varit så mycket o för lite ork :( men jag tror inte de klagar :P då ingen visar lust att komma in ens .

Första behandlingen då med gelén för min konstaterade bröstkorgsinflamation o nja det släpper efter lite på vissa ställen :) o detta ska jag alltså hålla på med morgon o kväll i 10 dagar :/ . Redan nu vet jag att jag kommer tappa orken efter några dagar. Svårt att massera in bak på en själv :O .

Oroar mig nu igen för den kommande helgen :) . På schemat står bakning till julen , kakor , bullar o godis i långa rader . Ja självklart pepparkakor med ;) . Hästen vi skulle kolla på har nu redan flyttat :( , ledsamt men hoppas finna en :) .
Blääää va ensamt o tråkigt det blev här ... Inte ens valparna leker :O Huset sover o bara jag som funderar o är uppriktigt ledsen för hur allt blivit gällande hästar... Men men ... Bara försöka le o va glad . Våren kommer , sen sommaren o förhoppningsvis har jag nästa höst / vinter mindre att ansvara för :D ( både på gott o ont )
Ps ) bilden va enbart för att liva upp lite i detta tråkiga inlägg ..
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 17:35

Då har man hämtat ut på Apoteket då :) . Nu är ju bara frågan hur länge jag får stå ut ? Kan va upp till 2 månader :S . Jag som så gärna ville ha tillbaka mitt "jobb" på gården är nu överlycklig för att gubben min hjälper mig :P.
Sitter just nu o tittar på medans han traskar runt o fodrar här ute :) , själv sitter jag i bilen med värmen på .

Snön fortsätter o kallare o kallare blir det :/ , inte alls kul just nu :( men hellre snö än regn o kladd måste jag ju säga :D hoppas faktiskt på en julafton med massa snö :D för det tycker jag alla barn förtjänar.

Strax in o laga middag då :) hungrig som en varg :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 14:29

Blä va det e jobbigt o va sjuk
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 11:25

Vi pratar om o planerar detta med våra boxar , vilka som ska ha boxplats o inte med tanke på saker o ting inte går som det va bestämt o planerat !!
Vi kollar på färdiga moduler till trä o bygga själv :/ o ärligt talat så vet vi inte riktigt va som är enklast , mest ekonomiskt o smartast lösning :/ . Då vänder vi oss till våra kära läsare :) . Hjälp... Vi efterlyser alla typer av idéer o erfarenheter om just BOXBYGGE .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 10:03

Brrrrr.... Det va kallt o va ute ...

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 09:24

I samma spår som jag vaknade till... Åt helsike ! :/
Nu har man fått tillbaka halsont med o det skär riktigt när jag sväljer :( o sen en överkänslig gubbe som ska ta saker så extremt långt o sen klaga över att saker ska diskuteras så långt hela tiden :O bestäm dig!!! ;)
Jaja... Det ska inte få bita på mig ! Jag har viktiga saker att stå i :D så det blir att pälsa på sig o bege sig ut till vännerna ....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 december 2012 08:36

Passa på o köp några av oss :D
Vi har 100 balar strö som vi kan sälja för 65kr / st :D

Förbannat bra pris :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards