bonnaliv

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 23:38

Go kväll alla snögubbar o änglar där ute :) . Nu har vi intagit sängen o jag är helt slut av det jag klarat göra under denna dagen . Mamma kunde tyvärr inte göra så möe då vi glömde handla diskmedel o att hon e den mest tekniska på denna jord :D som inte förstod att man kunde höja suget på dammsugaren , lilla hade sängt till bott så den inte startade :P hahah.. Hon hjälpte mig en massa ändå för jag kunde ta stall o hästar lugnt , utan att behöva oroa mig för att lilla ska frysa eller så o med hjälp av gubben TROTTS ALLT KRÅNGEL gick det för min kroppsliga del bra ( kan man säga så? ). Kan iallafall lägga mig nöjd för det jag gjort . :D den känslan va ett bra Tagsen jag hade känns det som för alltid har man fått gå insäng SLUTKÖRD. Nog e jag helt slut denna kväll med men med den hjälp jag fick så va inte stress o press hängandes över mig . Jag o gubben passar bra i stallarbetet måste jag säga o det blir trivsamt när det flyter på :) bla bla bla eller hur ? :P Så i morgon är då gubben ledig o hela helgen :D o som det ser ut som så ska vi lasta in flera spånbalar då det stått helt stilla med det :/ . Är ju inte så att det skadas eller så men vem vill riva i snö o Lomma plast mm för att kunna ströa boxen ? Ja räkna inte mig till dem ;)
Sen ska jag pyssla i stallet . Behöve få in klocka som helt plötsligt vägrar gå in :O , hon som brukar hålla sig framme för att man inte ska missa henne . Hon är ju lite speciell så det kan nog va vädret som gör henne tjurig Hahaha älskade "lilla" . På ett eller Annat sätt så ska jag övertala henne med in ( muta e bra där ) så hon får mysa inne med allt va det innebär .
Ne om man skulle försöka få lilla att sova , den nattugglan tittar på rädda Willy på datan :P
Snart ska min skalle få vila tungt på kudden o jag ska drömma om vår / sommar o hästarna i grön hage :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 22:15

Bilden på gubben o trappen ... Hade ju inte ens lagt ut den :/ , sorry!

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 21:43

Då inte fler än 4 är med o tävlar så beslutade jag denna tråkiga kväll att avsluta den för att göra någon kanske lite glad där ute i detta Skitväder . Nyligen numrerade jag lapparna o vek ihop o skakade o lillan drog VINNAREN , nr 3 - grattis Marianne

Skicka mig ett mail med önskemål på färg o storlek o självklart adressen vart jag ska skicka den :D
Hämtar dig en så fort vi kommer dit , vilket jag hoppas blir inom några dagar :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 20:29

Snö kaos !!! Några som kommer bli insnöade under kväll/ natt? Japp VI :/ När vi åkte för att hämta morsan så va det allt annat än kul på vägen . Man såg en meter framför sig o oskottat totalt :S de körde när vi va på hemgång o han som har snöröjning av våran väg körde med MEN tyvärr hjälpte det föga när vi skulle köra hem morsan igen då va vägen full igen o vägen hem ... Ja Då försvann vägen på vissa ställen :O . Hatar snö idag om ni ville veta ;) . Vi passade på att ta våra vänner när M va här o det va ingen lätt match för snön yrde o Cissan va allt annat än medgörlig o bestämde sig för att ge sig på de som kom in på lösdriften :( . Synd ... O tråkigt o gubben gick sig en spark rakt över revbenen i all tumult o stress där ute :/ . Så nu mina vänner är det slut på detta .... Väder vind ... Skit samma .. Nu är det bara så att tas hon inte omhand o aktiveras så får hon egen hage för ALLAS säkerhet . Skit i detta nu ... Som ni såg så fick Danetta o syl ( casper ) komma in då de såg riktigt frösna ut men Hahaha... Netti är van att va utan täcke o lider inte men så blev det O syl har jätte bra päls . Inne är Hia , min tjej , crème ( då vi tyckte så förbannat synd om henne ) o netti med sin lille syl . Försökte få in Q o EMRIKI men någon satte stop på det med att jaga EMRIKI iväg :( .
De som nu är inne är glada o nöjda med det :D De som är ute klarar sig för innan vi lämnade stallet så hade alla börjat samsas om platsen på lösdriften , finns plats så det räcker o mer där till :)

Någon mer som fått smaka på oväder under dagen ? Som ni såg så skotta gubben trappen men det syns inte längre o den fylldes på den tid vi va i stallet :O . Detta år så kanske det blir en jul med snö :P . Förra året va inte en gnutta snö här :/
Kallt o jäkligt o snö får man i brallorna när man går , yr i ansiktet o nog fasen ska det åka innanför jackan i nacken!!

Nu blir Det sen middag igen :) men oh va gott det ska bli !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 18:40

På Mariannes önskan ;)
Bild 1* 2 stora boxar ( längstbort pippis)
Bild 2* hingsboxen ( nu mera hias o en mindre box själv längst in
Bild3* stora boxarna rakt fram o de andra på sidorna
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 16:12

Nerverna utanpå ska det va så klart :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 16:10

Fy satan va otäckt det är ute på vägarna men måste man så måste man :/
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards