bonnaliv

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 23:21

Åter en kväll man får somna ensam .. Nja ensam o ensam men detta är en sån där speciell kväll då mina 2 sover redan när jag kommer upp efter gjort mig i ordning för natt . ( eller ska man kalla det i o-ordning då smink ska av) Ligger o kommer på mig själv att le o det är tack vare min syster som vid denna tid tänker på gubbens barn o kom på en snabb lösning att ge dem någonting :D. Jag tror själva grejen men att ens få nått kommer betyda en hel del . Det kanske gör deras ( säkerligen ) oro över att hamna med ännu fler de inte känner . Vi prata idag om vilka som kommer o man såg oron i ansiktet på några av dem . Inget konstigt alls! Idag myste jag med Pippi och klocka i stallet :) . Valde än en gång att ta ansvar för cissan o jag undrar verkligen om Anki tror ansvaret flugit iväg ??!! Man blir bara besviken... Är det så fullt upp så kan man ringa/ messa o fråga om jag/vi kan ta hästen åt en , inte ta FÖRGIVET! Ligger o kollar på bones o ögonen rinner , så trött är jag men svårigheten men sömnen :/
Ne ska kolla vidare ... I morgon är det fullt upp .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 20:23

Från start - ge vännerna mat mm , gubben ut o laga bilen , åka o handla , sen är det baka , laga ordning maten , äta middag , fixa lösdriften o vänner , Fixa hos fåren , städa , (hänga upp julgardiner), fixa skinkorna .... Hinna med barnen , försöka hinna med ridning !! Tror detta är det vi måste i fet stora hela :P Försök få ihop allt med tiden :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 20:14

Tänk att klockan är inte mycket men jag är helt slut :/ . Alltid samma sak :) , känslan av utamattad efter bara någon timma med barnen . Allt flyter på :D o lättare har det nog aldrig varit . Jasmine hoppas på att jag kommer ut med Pippi så hon får jobba av Sig så hon får hoppa i sadeln en stund med . Denna gång pratar de alla MYCKET MER :) . Jag har vant mig ganska snabbt , iallafall va jag vill intala mig ... Men kanske är något där inne som kör slut på mig ;) . Känns som man haft dem i flera år hos sig .. Positivt ? ! :) kvällen i tv-rummet är Harry Potter o alla barnen trängs i våra soffor o med dem gubben. Själv valde jag en lugn stund i skenet av stjärnan efter att slagit in de sista paketen . Att stå där o tejpa o klippa , klistra mm ... Hahaha... Det är en känsla som inte går beskriva :) Barnen utanför som Vill ha saft , gå på toa , komma ut , hjälpa till mm , allt för att försöka kika :P men den haren sprang inte hem ;) . Just nu längtar jag till säng o jag vet Att morgondagen är fullsmockad med -MÅSTEN! :D härliga måsten , goda måsten ... Roliga måsten :) Snart är det dopparedagen :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 17:09

Mätt mätt mätt :) , magen full av lasange .. Fullt ös hela dagen! Barnen som ni kanske såg innan är på plats :D o granen är huggen , inne o klädd . Städningen har jag med haft ett finger i o möblerat om i vardagsrummet . Att pynta granen med godis ... Hahaha... Aaaa det kunde man räknat ut kanske :P. Granen sprider inte bara ljus o känsla av jul .... Utan är samlingspunkten för de små i gänget :) lilla har vräkt i sig ett förtal polkagris stänger o choklad :/ ... Nu plockar gubben fram den stora godis skålen :S gaaaaalet :) Hmmm... Bra jobbat om de får i sig det med efter maten. ( fast det e klart ... Gotta är lätt o svälja ). Själv så smuttar jag på ett glas - tre apor :) . Tjuvstartade på boxen som jag bad gubben köpa med till jul meeeeen jag får :P . Strax är det ut till stall o jag längtar redan.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 16:16

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 09:25

Fläkten brusar ... Känner hur värmen kommer nerifrån upp i trappen :) då gubben eldar . Han har som vanligt hoppat upp ALLDELES för tidigt för att elda , ta vännerna o hundar ... O för att servera mig kaffe på sängen :P Underbara människa !

Livet hos fåren : tänk att det va inte längesen Bertil lämnade oss o sen tätt inpå lilla Jennie :(. Nu har samma grej drabbat lala :/ . Äter o dricker liggandes o pigg i sättet men tyvärr inte kan resa sig .... Är som förlamad :O ställer man henne upp så rasar hon ihop som en helt lelös :( Hamnar hon liggandes på sidan så kan hon inte ens ta sig upp på mage :S . Någon som känner igen detta hos lamm? Fick ju ta bort Jennie av samma anledning !

Hösngården : Stackars kacklande vänner ... Nu är de bara 2 kvar :/ . Ludde o en fru . En efter en har trillat av pinnen men jag tror de frysit :( men ändå har vi Halmat som galet för att de ska ha lite o krypa ihop i o kura .. Noga med att stänga dörren men det får nog bli att dra så man kan hänga ut värmelampan . Nu kanske ni skakar på skallen o tycker att - har ni inte gjort det än?! Ne för om man vet hur läget ligger på gården så vet man med att det krävs flera meters förlängningsladd som ska tåla en hel del o att man får dra tvärs över HELA gården. Fler trodde de skulle klara sig på halmen o stängd dörr . Kanske skulle sluta med fäjäderfän ?!

Hästarna : de mår prima :) o det är härligt o se! Skulle behöva ta in o borsta över dem alla . Verka den som har behovet mm .. Saknar Pippi som attan men snart snart snart!

O så tar vi valpisarna : både Oskar o Max sköter sig kalas !! :D vi kör än med buren men de får sova där inne efter de gjort sig rena o lekt av sig. :) Har börjat med att ge dem mer "spelrum" så nu ökar vi sakta men säkert. Än så länge , allt bra. Ingen olycka än :). Tycker att de växer så det knakar o jag tror väll att det ska va så på den modellen ;). Välmående valpar alltså! Oskar är jätte duktig på Att lyssna när man kallar medans Max nja :P han testar om det går o smita åt motsatt håll när man ropar in dem hahah.. Kommer väll där med får man hoppas .

Mini valpisarna : de växer de med , ett väldans pipande :) en av dem tar sig ut nästan varje natt , ett flertal gånger o så skriker så jag får hoppa upp o hjälpa Selma in med smitaren . Hahah. De är små tjockisar ;) men Gud så söta o det va nog som jag trodde - en helpälsad . Ingen som är intresserad av en valp?

Vet ni va ! ? Lilla somnade om på mig :D De händer inte ofta att hon gör Då det är ljust ute . Gubben är iväg o fixar tejp :) . Hade glömt bort det :/ snart ska han ge sig iväg för Att hämta barnen o något slog mig :/ ... Ska jag bli sittandes på gården i flera dagar nu ? Måste ju ha en bil med 7 platser för att vi alla ska kunna åka tillsammans när de är här . Kanske ska passa på o rida Pippi så möe som går när de är här :) för då ser jag ju knappt röken av lilla . Det ger mig alla chanser ... Nå Annie o Anki ... Ska ni med?
Ne om man ska kolla om någon bloggat av de man följer .
God morgon
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 00:53

I säng ... Äntligen :) . Kan någon gissa va jag har o säga i detta inlägg ? Joo... Det blev ingen :( tid med vännen då men ändå har jag fått ett lugn i mitt inre :) . Känner väll att jag har tid för henne med , snart igen ! Kan någon gissa va som står på mitt schema för morgondagen? Hmm... Gissade du på städning så hade du rätt :/ . Alltid samma visa då barnen ska komma o så kanske jag möblerar om lite i vardagsrummet med ? :P men så blir det säkert för jag vill få allt gå ihop med granen än att ha den bakom ryggen då man sitter i soffan . Kläckte min idé till gubben om min tanke med detta jag fundera över i förra inlägget o han tyckte det va en bra idé. Han förstod min tanke med det hela . :D Att man ska tänka på andra o för andra ibland ;) Gubben skulle haft klart gräsklipparen idag MEN jag kan väll tycka att det vi gjort o uträttat under dagen va mycket viktigare o förmiddag i morgon är det fullt upp med . Kanske finner han tiden något emellan allt o göra det sista ?! Kanske , kanske inte .. Men vem klipper gräs mitt i vintern? Kan det va så Brottom med den ? Jaja... Möe som hänt o tagit upp tiden men den ska bli klar så han slipper ha det över sig . Livet kan va nog stressigt ändå att hinna med alla MÅSTEN på gården. Morgondagen ska jag ta mig tid i städningen o slänga i färg i skallen med . Orkade inte i kväll . Frågan är om man hinner somna innan man ska upp o hoppa igång o känna av denna stress som ALLTID kommer med dagen barnen kommer.
Ne kika vidare på bones o låta sömnen ta en vidare .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards