bonnaliv

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 1 december 2012 20:34

Av Cicci & Ebbe - 1 december 2012 20:11

Först vill jag börja med att skriva att morgoninlägget lyser med sin frånvaro :/ , skrev ett men det hamnade i utkorgen ( som jag inte kommer åt från telen ) . Idag har det varit som ni sett pyssel men vännen :D Gav oss ut i hagen ( som nu mera är avstängd ) o la ut bommar för lite nytt för både häst o ryttare :) . Där gick vi över , fram o tillbaka o tog lite vändor runt i trav då Pippi ville ha av sig lite energi . :D uppskattades väll iallafall av min vän men för svägerskan o syrran gick det nog sämre just med bommarna . Höll på att frysa sönder en sväng o Pippi fick stora klumpar av snö/is under "fötterna" . Självklart blev det kratsa hovarna utanför stallet . Tog en skritt längst med vägen med o för en gång skull så gillade jag snön :P. Det va underbart att höra henne trampa i snön o se flingorna falla med en sånt lugn över världen just den stund . Allt stod som stilla o kylan va som bortblåst :) stora flingor som singla ner o fick känslan att nå topp. Pippi va pigg , drog på lite o en sträcka fick hon faktiskt springa av sig lite :). Tyckte synd om syrran o Anki som kom efter utan brodd o deras vänner Halkade titt som tätt o vi beslutade att vända efter ett par km :(. Ibland går säkerheten för djur o människa först :D så där ska det handlas nu skor o brodd till fullo runt om . :P. Ja det kanske är dax att sko om vännen med o sätta brodd till fullo där med :) ?! Man vill ju kunna komma ut o va säker på att inga ben bryts av att det halkas . I morgon ska vi då slänga ut spån i lösdriften :) , blev inte av idag :( . Mina armar är allt annat än roliga , kan knappt göra nått utan att träningsvärken sätter i o armarna tappar orken :/ hahah... Bättre än timmar på gymmet :P helt klart! I morgon ska man hinna med o åka till pappas jobb :) , klappa små kalvarna mm o åka till morfar o laga middag :D . Vi ska bjuda på den underbara köttfärslimpan ( senaste publicerade recept ) o tror jag rätt så kommer han älska maten .( Brist på hemlagat nu mera o vikten rasar :(. ) För hans del så kvitta det va som bjöds bara det va hemlagat så va han överlycklig för det.
Ibland så slår det en va man tar för givet .... Ibland glömmer man lätt det man tagit sig genom .... Gillar det inte! Börjar bli sjuk igen , denna gång sitter skiten i halsen :( . Skaver o man känner hur rösten sviker . Blääää... Längtar till våren :D
Idag har det snöat oavbrutet så gott som o mängden snö :O wooooooooow .... Snabbt har det gått med o hela världen e vit . Tycker synd om Max som nu mera går under all snö o gör sig ren hahahaha... O Det är ärligt, så länge han inte håller sig till stigarna man trampat .
Alltså nu måst jag fråga er om bilden ,Marianne frågar om någon mer ser hästen :O ... Är det ett skämt eller finns det en häst med på bilden? Jag kan inte se bilden så stort på telen men är väldans nyfiken :) då jag tittat snart 100 gånger utan att ens se nått som föreställer det .
Ja vem har sagt att man kan se allt :D
Konstigt nog så är jag jätte trött nu mera typ dagligen innan 20 :/ . Måste väll va dessa korta dagar i skogen då mörkret kommer snabbare utan gatlyktor mm ???? Tråkigt ... Ne nu vet jag inte va jag ska skriva mer :S sugen på sallad o kanske skulle fixa en liten :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 1 december 2012 16:00

O skritt
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 1 december 2012 01:00

Spån på plats men 4 pallar kvar utanför så det blir jobb i morgon med :P hahah.... Blev lite hjälp ändå i slutklämmen o jaaaa va ska man säga? Tack!? Har mockat ur hela boxen o lagt in LAGER med nytt spån till vännen :) , jag sa ju att hon skulle få mysa i kväll . Vet inte om det va mängden spån som gjorde henne glad men glad blev hon iallafall då hon upptäckte att foderhögen innehöll morötter :D Måste ju överraska lite :P Ser ut som det vankas ridning i morgon OM nu kärringen ( Anki) kan stå på sig o ha viljan ;). Jag vet iallafall att jag VILL ;). De hästar vi beslutat kommer få flytta nästa år är Q :( , klocka :'( o Danetta ( tar vi bort) . Valet är allt annat än lätt så jag vill inte att någon kommenterar något dumt med frågor om varför mm ... Det är va vi bestämt nu men vem vet hur Det blir i slutänden? Ser ut som klocka ska ha föl igen o då blir hon självklart kvar lika så netti som åter igen kan ha blivit en MISS I PLANERINGEN ! :/ jaja... Framtiden tar man när den kommer :P ! Jag kan lova er att min rygg är allt annat än rolig ikväll :( , att bära så många balar på en dag va inge bra :O men va fasen gör man inte för att ha ordning ? Man får stå ut med lite :) o i slutänden så brukar det va värt ( de lägen man själv väljer att utstå smärtan vill säga ) Meningen va att lilla skulle sovit över hos moster o Naddis men när kvällen väl kom så va det andra planer, så tur att jag känner min dotter o dubbel kolla innan vi åkte hem efter att lämnat av de efter kvällen... Lillan va med mormor som va barnvakt hemma hos syrran åt henne o Naddis så lek blev det iallafall några timmar :P. Idag pratade jag även men pappa första gången sen han fick mig bryta ihop pga dårligt skämt :/ . Kändes konstigt , nästan som jag va boven i det hela o jaaa inte va det hans fel att jag just den dagen , den stunden mådde som jag mådde men jag valde att inte ta upp det . Det fick liksom bara va som inget hänt . ( ibland kan det va skönt det med ) .
Ne om man skulle sova lite då kanske ? Gubben jobbar helg o i morgon ska vi häva ut o ströa lösdriften med . Att ha häst ( djur över huvudtaget ) är inte att sitta o dricka kaffe o tro att de sköter sig självt inte :) de kostar minst 1000 i månaden / st o kräver sin omvårdnad o aktivering !!

Natti alla söta vänner !
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards