bonnaliv

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 20:42

Ja visst ska det va typiskt när allt väl ska komma igång :/ ... Planen med cissan , ut o handla inför julen .... Ja då blir lilla SJUK :( . Har väll tyckt att hon varit lite väl rosig om kinderna de 2 sista dagarna o snuvan kom igår . Ikväll har jag en alldelses rödblommig tjej , hes o trött :(
Om dessa basiller bara ville va vänliga o DRA då de inte blivit inbjudna ! Häxbrygden är ju ganska körd där för hahahaha hon skulle inte ens svälja det :P. Jaha ... En sjuk dotter sista veckan innan HELGEN med då. Kunde inte blivit sämre !! ( men nu ska jag inte skriva så för då händer väll säkert något mer) förbannande skiiiiiiiiiiit!!! Min lilla gumma ... :( tycker så synd om henne! Skulle mer än gärna byta om det gick , är ju inte precis så man kan vräka basillerna o ge dem ny "adress" men fan kom på hela den grejen med den egenligen? Utrota de som allt annat som utrotas omkring en :P . Hahahaha... Skämt o sido men sjukan borde hålla sig på mils avstånd från min lilla tjej är en sak som e säkert . ( slår näven i bordet) ;)

Jaha klockan har precis hoppat 5 min över halv 9 o mina 2 sover redan ( lillan sen kl 7) Gubben kände väll att han ville vakna lite utsövd till morgondagen då jobb vankas igen :) . Sen SKA vi fixa granen , cissan o förhoppningsvis komma ut o handla lite med :D Bakandet blir i morgon istället :)
O va gör jag då? Inte möe!!! Sitter o hänger o funderar på att se några delar till av Bones , avnöta hela säsongen kanske ;) . Finns inte så mycket att hitta på just nu här :( Man skulle kunna (OM man hade lust att bli blöt om fötterna) gå ut till stallet o pyssla lite men känns inte så tilltalande . Ne jag har ju inte köpt stövlarna ÄN :/ ... Alltid är det något annat som jag prioriterar före !
Fast ja... Det kanske är det som gör mig till den jag e :) . Det viktigaste är inte mig själv utan djuren o familjen o det o det o det o det o det :P Hahaha..
Tarvlig kväll alla kända vänner , okända o ej ännu mötta vänner .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 19:17

I morgon har vi bestämt en del av dagen OM vädret tillåter vill säga :) håll tummarna för det ... Dagen då en på gården kommer att gilla timmarna ( några av dem som dagen är ) Cissans skor tas i morgon . Meningen va ju att Anki o gubben skulle tagit dem för ett par dagar sen men men o nu tog vi beslutet ändå att göra det då hennes hovar e i behov av lite vård , alltså verkning o så ska JAG ta ut henne o longera henne en BRA STUND! Så hon får ur energin som slår ut henne helt o hållet i normalt fungerande . Hon kunde bli en förbannat rolig ridhäst för den som har viljan o tiden att lägga då hon är så förbannat trevlig " normala fall " . Inget ont i henne i grund o botten :) . Man riktigt känner hennes energi när man ta i grimman o man känner hur hela hon skälver i kroppen då antagligen full av hopp för arbete . För arbete mina vänner är det sista hon är rädd för ! Hon har hela sitt liv framför sig o det är synd att hon ska behöva må som hon gör .... Så Aaa i morgon är dagen utsatt för Cissan - operation glädja häst !
Håll tummarna att vädret tillåter ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 17:03

Jaha middag avklarad :) ( gubben gjorde en risgryta , inte risgryn som telen stavade innan ) , alla dessa MÅSTEN i vardagen :/ , tänk att det ska va så mycket att passa in för att man ska anses till den "normala" familjen... Livet är väll så mycket mer?
Sommaren är snart på ingång o då ändrar livet form o allt blir så mycket färggladare , varmare o vart man än ser finns idéer att fylla dagarna med :D Annat än detta innötta städande som går som på rutin o tråkig rutin med :P
Hoppas dagarna springer snabbt fram till våren :) .
Man ska väll ta det som det kommer men håll med om att vintern ändå kan kvitta? :P

Just nu är gubben ute o tar vännerna o jag är riktigt glad över Att få slippa i detta väder :P , tur att man har en gubben som tar vid där en Annas ork o lust sviker :P. Inte lika illa som vi fick höra här om dagen :O - att Det är för kallt för att ta hand om hästen ??? :O Den meningen är FÖEBJUDEN om man har häst tycker iallafall jag ... Sen är det väll upp till var o en men :S inte fasen kan man säga så för antingen MÅSTE jag eller gubben ( trotts väder o vind ) ge dem mat mm . Samma måsten gäller alla som har ansvar över djur som lever utanför ens egen dörr till hemmet.
Ne om man skulle ta o krypa ihop med lilla i soffan tills gubben kommer in? Snart ska här bakas Tekakor är planerat ;) men får väll se va som händer .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 13:35

Meningen va att gubben skulle till jobbet men bilen blev ståendes på vägen där han varken kom fram eller tillbaka :P , strax utanför gården :P ... Så långt han tog sig! Hahaha.. Ja det blir ju mera gubben för mig denna dagen :D ;) . Syrran o hennes gubbe(?) hade väll tänkt o komma o flytta bilarna han har här men frågan är om de ens kommer fram på vägen o tar han Naddis med i bilen en dag som denne så ska jag presonligen läxa upp han ! Det varnas ju inte för inget om att ge sig ut på vägarna ! Jag eldar som galet , ren bastu inne men idag klagar inte ens gubben över värmen! :) Då är det kallt ute :D . Nu är dagen kommen då vi är INSNÖADE !! Jippi .... Det värsta är att kylen skulle behöva fyllas innan detta skiten kom men Aaa inget o göra åt saken. Ska se om det finns så man kan baka bröd unde dagen .
Middag gör gubben en risgryns :O o fråga mig inte va det e :P , hans hopkok men oftast är det då det smakar som bäst .
Ne om man skulle dammuga då kanske ?! Har all tid i världen för hus o hem .... Något bra ska väll komma ut utav det :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 11:45

Jaha ... Gubben sover middag innan nästa arbetspass :P o själv så gör man NOLL O INGET , håller elden vid liv. Trodde väll någonstans att man idag skulle komma iväg o ordna guldfärgen o få lite gjort UTE men även hästarna inne vägrar att kliva ut en dag som denne :D , inte konstigt. Vilket oväder ...
Så förgyll gärna min dag med lite kul , kommentarer o roliga inlägg :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 10:04

Vaknade o trodde på något bra denna dagen :/ tex ridning hahahaha de kan jag GLÖMMA !!! Man ser inte mer ön någon meter om man kikar ut o ännu värre om man kommer ut så blåser man bort istället . DET E OVÄDER! Snön yr helt galet o gubben lockade med vännerna som är ute in på lösdriften för att de ska hålla sig inne just nu. Den som tänker tanken på att köra bil idag , ge sig ut på vägarna är nog lite smått galen :P
God morgon där ute....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 00:07

Ja så sätt har gubben rätt ... Nej han är inte vaken :P , är bara jag som lagt mig o ligger o tänker som oftast . Jag ska ju försöka slå igång gårdsbutik som ni kanske vet sen innan men nu kom gubben med idéen att sälja även hästsaker :/ . Jag har väll alltid varit lite si sådär med just den saken då jag ogillar tanken att få upp ännu fler snokandes på gården då de kan skylla på att de ska kika på saker till hästen :/ . Ja visst kan de komma o handla potatis mm med ändå man kanske inte tror att de kommer på tanken att göra det ... De anser väll att maten är förgiftad :P om den kommer från denna gården . ( med tanke på deras pratande ) Jag har iallafall lagt några dagars tanke vid idéen utan att sparka bakut o ja kanske skulle det kanske funka det med ?! Borde kanske ge det ett försök :D o ha det ihop med gubben :) måste ju få in mer inkomst på själva gården , till gården så att säga . Finns ju en hel del som har hästar här omkring o på hästgård ... Ja då kan det va rätt passande med saker just för det med. :) ska nog be gubben ringa o höra sig för med lite ställen så kanske man startar 2 affärer istället för en :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards