bonnaliv

Alla inlägg under januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 26 januari 2013 09:06

God morgon allihopa!

Sitter med morgonkaffet i köket och laddar för ytterligare en dag på landet och en tur på Dylon(John).

Ridturen igår gick jättebra och han lyssnade bra på mig. Vi testade både trav och galopp och allt gick felfritt. Inga skutt eller andra "dumheter" och kände att han tyckte att han intebehövde testa mig heller. Annars brukar alla nya hästar vilja göra det. Men nej , inte denna killen! :) Det tackar vi för.


Idag blir det ridning i hagen som gäller, alltså pulsa runt i snön, får se hur han trivs med den sortens ridning. Han har visst tävlats i dressyr(?) Tyckte jag någon sa.  "Ja men dåså, då borde det funka" tänker ni nu , eller hur?   Men det är inte säkert att det gör det, man får tänka på att han kommit till ett nytt ställe. Men den rätta inställningen, den har jag så jag tror att det ska gå fint, händer det nått så gör det, det värsta som kan hända är väl att jag åker av liksom.

Hehe! Nää han är så snäll denna häst så det finns inte.

Måste säga att han är ganska fantastisk, det jag sett hittills i af. Vi ska allt ha roligt idag!


Hoppas ni får en fantastisk dag allihopa för det ska jag se till att ha.

 

http://anniieslife.bloggplatsen.se




Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 22:47

Så då har man bäddat ner sig o släckt luman som gubben säger :) Idag har det varit en smockad dag , tänk att morgonen lutade på en hemmadag med sjuk liten o slutade mer ute än inne :) . Bra förändringar kallar jag det :D !! Överraskande !! Känner suget i kroppen efter ridning o Pippi är oskodd , vägarna hala o snöiga :S . Kanske ska ta o rida jhon ändå några dagar kanske ?! :D frestad måste jag erkänna med tanke på hur snäll han är men Pippi då :( Måste fixa skor , brodd , måste komma till Hööks . Haha fick nya katalogen idag där ifrån o Gud va mycket fint :) . Hittade ett nytt träns ... Det ska bli va jag köpe den dagen detta med sista på Pippi är avklarat. Då ska det bli som ett litet paket till min vän.... Vacker ska ha vackert! På tal om Pippi .... Så ullis skrev att hon postat paketet :D ska bli så kul o evigt tacksam :) ( lite som jul) Idag på vår promenad så va Pippi som alltid , pigg o ville gå snabbt o gärna trava med :P Det va bara att försöka hänga med :) Ja va fasen :P , motion behöver man själv med :D Vi gick o hade vårat tjejsnack medans vi spana in jhon ( med syrran) , hans rörelser . Tror Pippi börjar gilla honom då de nu kan stå nos mot nos typ . Visste väll det ... Hon är en dam som måste kolla läget innan hon släpper en grabb inpå sig ;) Hon har stil o klass den tjejen ;)
Idag fick jag hämta in lille Poppe då han fått sig en smäll i "bråken" med jhon :/ . Blödde men gubben kollade över det o det va värre än det såg ut men nu är han iallafall inne !!! Kanske jhon får va ifred :P . Tänkte knäppa massa bilder idag men det försvann visst in i allt annat jag hade för mig :). Ja några bilder kunde jag bjuda på o några till finns men tanken va lite bilder just på Poppe o ting . ( som lovat) kommer , kommer.... Man får stressa lugnt så blir det rätt i slutänden :D .
I morgon kommer ( va vi vet nu) syrran igen o KANSKE Anki :O . Hmm.... Förväntar mig inte några större förändringar faktiskt även om jag trodde ett tag där . Det blir att rida ut jhon o jag själv måste jobba Pippi lite . Longera o kanske promenad . Kanske borde ge oss på backen här borta o gå några gånger upp o ner :) .

Nu är jag trött o ögonen känns tunga .. Jag är nöjd denna kväll med :D o känslan gör att man mår prima. Man ser på jhon att hans trivs o Pippi gillar stunderna även om vi går "arm i arm" längst vägen :P
Ne kanske försöka sova då.... Vid fotänden på andra sodan sängen ligger lilla o finns det något som värmer som orden - mamma jag älskar dig mest i hela världen ?! <3 Älskade unge :). I morgon är en ny dag , nya utmaningar ;) ( mer jobb) o snart kommer plusgrader :P längtar... Sova o det går fortare!
Kram C
Trevlig helg ...

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 18:35

Till en massa goda morötter :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 15:43

På min grå gubbe :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 14:31

Ja det mår jag säga :) jag har verkligen ögon för detta med bra hästar :P . Syrran (som sagt) hoppade upp o red medans jag o Pippi tog en promenad :D hon provade han på flera sätt - skritt ( självklart) , trav o även lite galopp :) . Hon provade hur han va me att gå på tygel o på kroppsspråk o det gick jätte bra :)
Han gillade verkligen att få komma ut så nu ska han hållas igång ....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 12:34

Är de snyggt eller är det?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 12:15

Jaha här kastas det om snabbt Mellan varven . Barnfri med lilla hos mormor o syrran på besök då hon ska med oss senare . Vi sitter här o kom på att va fan,.. Göra nytta!! Blir promenad med Pippi o hon tar plats på Johns rygg för promenad på "det Lata sättet"':P
En kaffe ... O på med massa kläder!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 07:49

Tanken va så mycket idag o jag såg fram mot det! Tyvärr så kan inte en människa se in i framtiden! Hostig liten som inte vill till dagis utan va hemma med mamma o titta på barnprogram istället :) . Ja det är väll bara att dra ett djupt andetag o låta dagen löpa vidare i riktning med hennes önskan ?! Gubben kommer hem från jobbet för att ta vännerna .
Det är helg snart , väldigt nära nu o denna helg SKA vi med pappa till jobbet :) Någon mer än jag som ser fram emot söta kalvar mm? ;)

Är igång o eldar ... Ska väll ta en kaffe o krypa ihop med lilla på soffan !
God morgon alla där ute i vår kalla värld !
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards