bonnaliv

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 5 januari 2013 23:30

Faaaaan va snygg blogg jag har :D TACK SISS .... <3
Hoppas lilla skött sig :)

Av Cicci & Ebbe - 5 januari 2013 23:21

Jaha då är det kväll... Gör oss varit länge :D . Njuter verkligen av lugnet :) Efter att lämnat lilla hos moster ,där mormor va ( där det tjatades om bad direkt )så åkte vi hem för att ta vännerna o alla andra på gården . Har matat på dem bra Då det hade massa kvar ute :P . Sen blev det dusch o HOBBIT , hela 2 gånger men på andra gången somnade jag bort i gubbens knä :) . Någon mer som sett den? Bra e den iallafall !
Städade en del idag men i morgon kommer väll stor- röjet . Rosa rummet o grabbarnas ser ut som HEEEEELLLSIIIIIIIIIIIKKEEEEEEEEE :/ . Mindre kul o känna att man måste spendera timmar o städa där istället för att va ute med vännen :(.
Ska försöka övertala gubben nu om att vi sätter fart med garderoben . Sant... Är inte fixat än :S !! Dax att planera sovrummet IGEN sen terroristerna speed o bremer gick på allt , även mina (då) nymålade väggar. Här ska fixas för jag ska ha en MYSHÖRNA som jag kan vända mig till när det är barn i huset . Jag känner att jag behöver en avslappningsplats så att säga :) ( My space ) Sen e det stora stopskylten på dörren ;)

Hahhahaa fasen ... Som ni vet så klagade jag högt på valparna , hur nätterna såg ut. Nu är jag riktigt glad att jag inte har kvar lådan uppe :P. De har börjat gå ur o springer o LEKER. Stora snart o då blir det snabbt ut på nätet men rubriken - söta odjur till salu ;) . Ne de e bedårande men jag måste erkänna att jag tröttnat på hundar , katter o KANINER... Så därför sagt att inga mer blir kvar eller kommer hit. Så är det med den saken. På fronten hundar då när jag e i farten så gizze gav jag ju bort , Selma ska vi TA BORT då hon blivit totalt knäpp :/. Oskar o bremer hahaha de lämnar inte familjen ....lille Max ?? Ja det beror på tuvas intresse av honom för det går inte bara ha för att ha , jobbet med allt på dagarna hamnar på mig o likaså med kaninerna o jag är URLEDS !!!! Här ska finnas tid för familj o vännen o just nu är det svårt att finna när vardagen sätter in :(.
Någon som känner igen det?
Skit samma .... Idag har jag / vi haft vår stora semester . 2 glas vin blev det istället för ett :D Saknar lilla som attan men tror hon med va i behov av egen semester :P. Alla behöver koppla bort o koppla av! Än har inte telen ringt så jag antar att hon skött sig o la sig i kväll utan saknad efter en annan :( hahaha.. Min tjej är ju stor flicka som hon själv säger . :)

Än inget hört från cissans ägare :O o jag hoppas hon hör av sig snart . Står inte ut med tanken på hur hästen egentligen mår , hur det står till där inne. Tänk fan..... Att aldrig finna hem!
Babblar på om allt i en salig röra men som jag alltid säger - välkommen till min skalle :) . Trött , nöjd , lycklig o väldigt mycket tänkande :P men tänk va tråkigt livet vore om man inte hade något att bry sin skalle med :D bläää... Otäcka tanke!
Önskar er alla en GOD natt
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 januari 2013 20:09

Hallå!! Cicci har tjatat på mig länge och väl om en ny design, en grön, vårig design ville hon ha.

Så jag testar med denna , får se va hon säger om det när hon upptäcker det.

Vad tror hennes läsare?


Kram Syrran 

Av Cicci & Ebbe - 5 januari 2013 14:33

Tänk efter 2 veckor med fullt av barn för den ovane så kommer kvällen ( som den ser ut ) att bli BARNFRI :D . Det är va vi verkligen behöver både jag o gubben . Lilla valde av egen vilja att sova hos mormor så vi körde på det . Saknar dem nu o jag förstår henne. Nu är vi på rull dit , till moster för en stund med naddis innan hon ska vidare . Själva ska vi dra oss hem till tystnaden :P o ett glas vin framåt kvällen . Gud va skönt det ska bli.... Rena drömmen!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 januari 2013 13:11

Tänk att jag undrar - när kan man anse sig accepterad ? Man kan käka vid samma bord utan blickar med avsky? Japp helt klart ett steg rätt men sen? Man kan fungera i ett hus 2 veckor utan att hamna på kant? Skratta o skämta ? När någon väljer att följa med mig till tex stallet medans de andra stannar inne? När de kan gråta iför en ? Allvarligt .... Jag undrar verkligen !
Igår hände något som jag tänker på idag :). Lilla loke tog plats vid mig , låg i mitt knä , lutade huvudet mot min axel o så där :). Visst mig gjorde det inget men idag när jag tänker på det så ler jag för mig själv. Han har tittat hur det är mellan mig o lillan ett tag , studerat oss när vi kramas .... Alltid hållit sig i närheten :D Är det nu man är accepterad där? För mig infann sig det hela normalt då jag anser även de som en del av min egna familj . Ville så gärna trösta både tuva o Jasmine igår när de grät men vågade inte "klampa" rakt på dem heller .. Var är gränsen efter denna tid? Va kan man göra o inte? När ska man hålla sig på kant o hur ska man veta när man ska ta steget? Vill så gärna bli en del av deras liv med . Vill att de ska kunna känna att jag finns när de är här o att inget är för dumt att prata om eller känna heller.
Att bli accepterad ... Det är liksom ett måste på ett eller annat sätt , medvetandet .. Jag tror o hoppas att de vet att de är fullt accepterade att ta plats i denna familjen :) . Känna Sig som en betydelsefull del...

När ?
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards