bonnaliv

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 16 januari 2013 16:40

Kom igång ganska bra här en sväng med städning, tvätt mm , va igång med moppen då jag tog mig ut o Mata Vännerna ute ... Fick besök av L .
Där va det slut :) . Blev kaffe o lite prat så disken står orörd o sen kom I o K med på kaffe lagom efter gubben hade anlänt :) Vi blev allt några vid bordet som försökte göra sin röst hörd ;) .
Jaha det va den förmiddagen det :P . Snart tar vi väll kväll med middag o lugnt vi (kanske) tv.n?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 januari 2013 12:45

Att gosa är det bästa hon vet just nu
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 januari 2013 12:33

Det får ju en inte o längta mindre precis ... Åh jag hoppas Pippi o han blir vänner :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 januari 2013 11:51

God morgon!
På lite bättre humör o lite mer lugn... Kikade ut över stället o fann "beviset" efter Cissans öde vara täckt av snö! Kanske dax att ta sig vidare med ....

Trött på snö.... Vill ha våren , vårkänslorna tillbaka :) Jag vill kunna ge mig ut i bara mässingen på morgonen för att hälsa vännerna godmorgon ute i hagen :D.
Nog om snön gjort mig en tjänst till en viss del så har jag tröttnat... Jag vill kunna vara ute i timmar , rida Pippi överallt o känna lusten att bara befinna mig utomhus , den är lite svikande just för tillfället :/ . Trött på att frysa... Satan vilket gnäll !!!!

Den 18.de närmar sig :D
Något kul ska iallafall hända här på gården :) . Mailade här om dagen med en tjej som va intresserad av Casper :D o jag hoppas verkligen att hon vill köpa honom. Kan va dax att träna han mer att gå i grimskaft o in i transporter :) . Det har ju hamnat efter pga att det från början inte va tänkt att han skulle lämna gården på några år men men... Så ni vet va som väntar mig!

Idag är sista dagen för gubben på sitt jobb av de 14 - dagar på raken så nu väntar 4 dagar ledighet. :D undebart!!! Kanske det kan bli lite rida av o härliga bilder :) . Som ni vet så skulle Stil komma till gården i helgen men då hennes andra häst skadat sig så blir han kvar ett tag till . Hon kan inte skicka hästen på inridning halt :/ . Förstår.... Håller tummarna iallfall att det ska ha gått över tills på fredag ;).

Hon med Ella skriver men jag känner som gubben där .... Det luktar skumt! Hela grejen med det....
Ne om man ska ta tag i hus o hem ...
Skotta trappen o va duktig!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 januari 2013 00:04

Jaha...
Då är tanken att man ska sova men jag kan inte :/ .
Gubben sussar sött , antagligen helt slut i skalle o kropp efter dagen o arbete . Lilla har spelat data i flera timmar hon så att hon ville sluta de 2 blå är allt annat än konstigt just idag :) Inte nog med det så åt hon galet mycket middag med :D .o hon har väll gått igenom en hel del hon med då hon sett mamma i tårar o varit ledsen själv . Som mamma är jag öppen o ärlig , jag döljer inte mina känslor o på nått vis så tror jag det är nyttigare för henne o se att saker kan göra ont , göra en ledsen o även rädd , lika väl att saker får en skratta o va glad . Likaså att hon får veta va som sker i vårat liv lika väl som en annan behöver veta . Så är min filosofi i saker! ;)
Trotts alla tårar o ångest o smärta Så måste jag säga att dagen ändå gått bra . Bättre än förväntat ! ( måste jag säga ) Jag la mig iallafall inte platt fall utan försökte fortsätta med vardagen o inte heller behövde jag känna mig ensam ( även om jag va enda "vuxen" som grät ) .Jag skäms inte för det :P . Tror inte någon tyckte det va knäpp elle fel heller för den delen. Hade långt samtal med Anki när vi blev sittandes i hennes kök o även om inga tårar rann så kunde jag märka sorgen hos henne på andra sätt . Förstå hur hon känner o hur det hela påverkat henne :( . Hon är nära att ge upp , att tappa tron , att ens igen våga ta till sig en vän på 4 ben! Förstår fullt ut! Då de 2 hon lagt allt för hamnat på evigt gröna ängen :( . Krävs massa pepp o övertalning för att få henne att ens vilja / våga ta steget igen när det gäller MD men denna gång måste det funka . Kan dra historian bakom hennes första en annan dag :S . Det va tragiskt det som skedde :(.
Försöker kika på sex and the city då brorsonen tog ner hela 6 säsonger men något e fel... De 2 säsonger jag / vi trodde va 2-3verkar va 1-2 o de har jag juh redan sett... Bara o gå ner ( igen) o flytta över nr 4 så ska det väll bli rätt?! Jaja får väll hoppas , annars så slår jag ihop datan o glor i mörkret :P
Ne om man skulle ta sig samman o få tummen ur då ??
Kram C
Sov gott alla där ute i mörkret

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards