bonnaliv

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 4 januari 2013 23:26

Av Cicci & Ebbe - 4 januari 2013 23:24

Inlägget flyttat va menat att jag bosatt mig i stallet , samma idag men nu har jag flyttat hem :D Då vi hämtade Anki ut i förmiddags så har hon o jag jobbat bra som alltid då annat står på vårat schema än ridning :) . Hela stallet är städat o i topp form ( så topp som just nu går ) , lösdriften ströad igen , logen städad o allt skräp är igen borta från gången , massa borstning blev det för emriki o jag jobbar hårt med att bygga trygghet o finna förtroende . :) Går vändans bra måste jag själv säga ! Städat utanför , krattat upp allt spillande av maten o det va en bal garanterat utspritt :S Ordning o reda ! Gubben hämtade 4-hjulingen med kärra så idag har barnen o han då roat sig med att köra ( leka ) o varva med nytta o köra upp de huggna träden ( veden) . Kanske kan bli uppladdat till nästa vinter kanske :P ? K kom för att hämta lite balar med sin traktor o demolerade skottkärran . Vilket gav panik i städandet där ute . Ett stall utan skottkärra :O , det stallet innebär massa extra arbete :/ . Ne säga C man vill om den där på ett hjul , bra e den iallafall att ha till hand till nästan allt som har med stall o göra .


I morgon bitti blir det vakna tidigt :S . Kan ni gissa varför?? Jo , barnen ska åka hem ... 08.30 senast ska de lämna gården. Detta har varit en tid som va fylld till bredden av intryck o sidor man tidigare inte sett . Allt från glada , till bråk o tårar av besvikelse o bara tårar av " sorg" . En kaninunge dog idag så många tårar blev det :(. Man har haft massa kul o även har det varit " jobbigt " med för den ovane ( mig ) . 2 veckor är en lång tid när man inte alls är van :D . Lilla tror jag kommer tycka att det blir väldigt ensamt o tomt :( men jag tror vi alla behöver avbrottet då allt är så intensivt från möra till kväll . Det har varit lärorikt , kul o jag hoppas på att nästa gång ska bli roligare . ( då har Jasmine sin häst Här ) . Antar att vi hämtar henne i veckan som kommer . Ser ut som det hamnar i början av veckan o det är syn att hon missar att va med :(. Äh.. Inte hänga läpp!!!
Ne känner mig helt slut o kanske borde glo slut på serien SEX AND THE CITY ... Så jag slipper plågas av att delarna ligger osedda på datan mer :P . Har snart nött hela sesogen här o ikväll blir rond 3 , nu ska jag se till siste . :P
Trevlig helg alla söta där ute :) o god kväll . Fredag idag.... Gör inget jag inte skulle gjort ;) oj va laglöst landet kunde bli ;) hahhahaa ne god natt på er!!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 januari 2013 22:56

Skrev ett inlägg tidigare men trotts att det stod sparat så fanns inte inlägget med På bloggen :O .

Cissans ägare har varit här :/ o äntligen kan väll Anki kanske pusta ut ?! Hon försökte med alla medel för att slippa sitt ansvar men här funkar inte metoden - lägga det på nästa axel! :P Tycker väll kanske Anki fått bära bördan länge nog o detta med vissa människor som tror de kan kamma hem stora vinsten med lögner o fulspel , allt annat än just ÄRLIGHET. Att måla hästen som drömmen o veta att man förskönat sanningen mer än dubbelt . Kan ni fatta att efter allt trixande o vändande o vridande så kom sanningen krypande ! Hon har haft henne sen hon va 3 men ALDRIG ridit henne pga hennes beteende o att de aldrig kommit överens :O . Cissan är en så fint kallat - PROBLEMHÄST ! Kruxet är att det är ihängande :S då hon flyttat FLERTAL gånger under åren o alltid kommit tillbaka pga hennes beteende . Detta hade då ägaren sett som hennes ( som så många gånger innan ) sista chans . Kan tycka att ibland kan det mest humana va att avliva än att skicka runt o aldrig finna hem. Det är såna djur man vill hjälpa men vi har alla oddsen mot oss när det gäller henne :( . Tänk när allt bestämdes så skickades så fina ridvidios som skulle va de , hon hade inga problem o aldrig varit ett . Fy fan för dessa som kalla sig - hästmänniskor ... O inte kan va mer ärliga än så här för att finna djuret ett hem?! Undra hur många hon lurat? En ful blåsning o försökte hålla god min tills hon insåg att det inte funkade mer! Då kontraktet är uppsagt o vi som ägare till stall mm sagt att fortast möjligt från gården så fick hon bara ett par dagar på sig . Ja vi kan va hårda kan anses men för cissans bästa så hoppas jag på avlivning :( , synd o säga men så förbannat sant ! Jag har trott på ärliga försök men denna tjejen är trasig o mer än det :(. Många år farm o tillbaka , hit o dit har gjort sitt .
När det gäller levande så tycker jag man tar ett bättre ansvar än att försöka kasta det ifrån sig o hoppas på att gömma sanningen i lögner .

Är hög tid att säga - FÖRLÅT ANKI för alla gånger jag huggt på dig :( . Känn Dig stolt som klarade av mer än vissa tidigare gjort med henne.
Så gick det hela om cissan :( . Tragiskt slut men hoppas på att det tar ett stop nu .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 januari 2013 11:17

Jaha då är Anki på plats ... Nu väntar vi bara på att ägaren ska ringa :/. Så kul med dessa folk som tycker man ska sitta o passa på de . En dag som blir HEMMA o inte en meter från gården ! När man talar om trollen.... Kl14-15 ... Är det sk förmiddag? Gubben är o hämtar 4- hjuling för här ska lekas o hämtas ved . Ute skiner solen o det är frestande att testa med Pippi ut på våra blöta , nu mera icke isiga vägar. Vågar man ? :P Kanske inte hinner idag :S men tanken gör en glad.
Så måste jag klaga lite med ... Min natt innehöll nästan allt men inte sömn :/ . Låg o kolla på serie till kl 3 så vaknad lilla när jag väl stängde av o kände tröttheten komma. Då blev det Att springa upp , ner På toa med henne o sen ville inte hon sova . :) Det skulle pratas .. Hahhahaa hoppas bilden kommer med på jasmines hamster i hans boll :D fränt!
Ne om man skulle röra sig ut till stallet o fix lösdriften :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards